Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hjælp til lyd. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 November 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej.har nogen problemer med at få mit anlæg til at spille rigtig håber nogen kan hjælpe. jeg har en harman kardon avr 7300 og højtaler jbl northridige series nd310 250 rms watt 8 ohms med to 10 tom bassen enheder og flatlinlinglod kabler til højtaler og bruger en pc som lyd fordeler med et profgold lyd stik fra lydkort over til forstærker men har også en dvd 31 fra harman kardon men syns det er meget nærmer at bruge en mp3 afspiller på pc for der sider jeg tit. Vil gerne ha noget vejledningen om hvad jeg skal gøre for at få det til at spille rigtig måske købe noget nyt udstyr. Men ikke før jeg for snakke om en der ved noget om det. for Fona er l**t sted at handle de vil kun tjene penge de ved ikke en skid hvad de har med at gøre :) og vist du eller i ved hvorfor et Surround sound sæt det passer til min avr 7300 kunne jeg også godt tænke mig at vide noget mere om det vil nemlige gerne ha et nu når jeg har en Surround sound resiver. Kunne godt tænke mig noget jbl men syns ikke det er alt for godt. Men mine fronthjøtaler jbl nd310 er nu gode nok til at give fed lyd. men har bare et problem mine diskater ryger for tid når anlæge for gas og det er for dyrt 500 kr. par styk og det er sket to gange inden for to måneder i begge højtaler. Det vil jeg også gerne ha noget vejledning om? Og hvorfor nogen nye jeg skal putte i der kan holde til noget gas. Og spille godt sammen med den model højtaler jeg har! En ting mere har været så uheldig at få min avr 7300 taget under er indbrud og har nu fået en ny af forsikringselskabe en Fona fik fat i en ny til mig og har give 17.555 for den først jeg hade fordi jeg fik den til den prise var fordi at de sage at jeg kunne får en der hade været til en udstilling for billiger penge der ikke fejler noget det var så fedt nok! Og den var god nok. men så den nye, her var også fra en udstilling i Holland den fik jeg til sammen pris, og nu kommer det der ikke fedtL er ved jeg pakker kasse op ser at der ikke er noget plastik på fronten af forstærker men f**k det jeg åbner vider og finder ud af at lcd fjenerbetjening skærme ikke vikker og den ser brugt ud nå jeg sætter anlæg til og sætter noget musik på jeg syndes ikke at det spiller som den gamle noget helt galt, når okay jeg ringer op og brukker mig men de siger til mig at de ikke har tid til at gør noget ved det før om en uge. for de skal ha snakke med dem fra Holland det er dem der har sendt den op til Fona. når men det bliver være i nu når jeg vil spille lidt højt som jeg gør og som den anden godt kunne så slår forstærkerne ud lige så snart den for lidt gas og nogen gang når jeg tænder den så skruer den helt op for lyde uden at det er mig der gør noget:) hvad er der galt?????? Tror selv at de har givet mig en brugt forstærker. Hvad skal jeg gøre kan jeg bevise det? Og fordi at jeg er lidt bekymret er fordi at de ikke har sådant en i butik den skal bestille hjem og kan ikke bytte igen når det er en bestillingens vare så ved ikke om jeg kan gå op med den og sige jeg vil ha den bytte til en helt ny. Nu når aftale var jeg skulle ha en fra en udstilling. men det er ikke fedt når den ikke virker som den skal så vil gerne give de 2500 for en helt ny en men er bare bange for at de ikke kan få fat i sådan en. Føler lidt jeg er blivet snydt. Håber der er nogen der kan svage på nogen af mine lang spørgsmål og har give tid til det. Det først er det mest vigtig for mig. Skal nok få snakke med Fona om det men det bliver sidst gang jeg handler sådant et sted!!!!  På forhånden mange tak.

mv. Kenneth.

Til top Vis kennethhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethhifi

Monolith-III
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Kære Kenneth,

Det bedste du kan gøre er nok at arbejde lidt med måden du kommunikere med forretningen og iøvrigt dette forum på.

Det er næsten umuligt at få hoved og hale i det du skriver. Der er sikkert en masse fine tanker omkring problemet med dit anlæg, måske er det en betjeningsfejl fra din side kombineret med et dårligt match af komponenter, men det er umuligt at komme problemet nærmere hvis du ikke udvikler din evne til at udtrykke dig.

Start med at få en der står dig nært til at tage notater af hvilke problemer du oplever, få disse notater omsat til punktform og lad så vedkommende sammen med dig formulere disse på skrift, så er jeg sikker på at du vil få en masse gode råd herindefra.

mvh. Asger

Til top Vis Monolith-III's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolith-III

kennethhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

okay jeg prøver at lave om på min histore skriver igen på et andet tidpunkt

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 November 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

ok god ide ...

mvh Noviisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

mich1352
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 20 November 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hovedpunterne er vel:

• Hvilket surround system skal jeg have til min H/K AVR 7300
  • Hvorfor spille den nye forstærker ikke som den gamle?
  • Kan jeg gøre noget for at overbevise FONA om problemet med den nye forstærker
Det er vel de 3 punkter i historien?
Ret mig endelig hvis det er forkert.
Til top Vis mich1352's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1352

kennethhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

jo det er rigtig det var det jeg menet + hvorfor nogen diskanter enheder skal jeg købe til mine højttaler der kan holde til noget lydsyrke for de kan ikke holde dem der sider i mine! jbl northridge series model nr nd310. Det er dem jeg har.

kennethhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

tænke på ved nogen noget om hvorfor nogen diskanter jeg skal købe til mine front højtaler, jbl northridge series. model nr nd31o? for de der sider i kan ikke holde:(

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville skælde FONA ud og få mine penge tilbage (evt. klage til forbrugerstyrelsen eller "kontant").

Når jeg havde fået mine penge tilbage ville jeg starte på en frisk, helt nye højttalere, forstærker og hvad der måtte følge med af kabler og cd- og/eller dvdafspiller

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes