Forfatter |
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
I slutningen af ugen skal jeg ned i HFK og lytte lidt på et par XT4'ere - de har fået en hel del overstrømmende ros på forskellige fora og nu vil jeg prøve at høre dem selv.
Jeg mangler imidlertid noget musik at tage med, for at dække så meget forskelligt som muligt.
Indtil videre har jeg planlagt at tage flg med:
Dire Straits - The Very Best HDCD (FWIW), jeg vil specielt gerne høre nummer 5, Private Investigations, 3:00 og frem. Akustisk guitar og slag på diskanten der virker til at sætte de høje toner lidt på prøve. Desuden er der på nummeret Sultans of Swing en god fast bas. Desuden kender jeg CD'en ud og ind på mine nuværende højttalere, så jeg kan let høre om noget er bedre eller dårligere. (Eller måske bare anderledes).
Tori Amos - Tales of the Librarian Tori Amos' musik har en ret høj dynamisk spændevidde, og der er numre som f.eks. Me And A Gun der er helt uden instrumenter hvor hendes stemme står alene. Stemmen er svær at gengive korrekt, og uden forstyrrende instrumenter kan man let høre hvordan højttaleren lyder. Der er også forskellige andre numre på CD'en der burde give højttalerne en workout.
Marie Frank - Ancient Pleasures Der er en pt.2 af Drowning hvor der er en del dyb bas som jeg gerne ville høre på XT4.
Jeg kunne godt tænke mig forslag til musik hvor der er virkelig dyb bas - jeg ved der findes indspilninger hvor man er helt nede omkring de 20hz. Jeg er ikke så meget interesseret i tekno/dance, da jeg hører meget, meget lidt af den slags musik. Jeg tænker mere virkeligt dyb orgel eller bas (instrumentet). Hvis det er god musik, så køber jeg gerne CD'en, da min samling ikke er så voldsom stor lige nu.
Kom med forslag, også til anden musik, og meget gerne konkrete forslag til hvilke dele af et nummer har bemærkelsesværdige passager. Tråden her måtte gerne udvikle sig til generelle forslag til lytning af højttalere, men det kræver jo så en forklaring, og at man ikke bare smider et indlæg med en stak yndlingsnumre, det kan ingen bruge.
Det ville måske være en god ide at bruge samme format som jeg har brugt (Kunstner - Album) for at gøre det så overskueligt som muligt?
L.
|
Til top |
|
|
rweiss Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Prøv Jennifer Warnes - The Well. Nummer 2 på cd'eren har en meget markant dyb bas.
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kaasing Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv Massive Attack - Angel, der er rigelig med dyb bas, lige fra starten af nummeret.
|
Til top |
|
|
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
chris rea "road to hell"
mvh bsl2
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dybbas:
Jennifer Warnes: The hunter, #9 Way down deep
Madonna: Ray of Light, #9 Frozen
Enimem: Encore, #10 Rain Man ('03''50)
Massive Attack: Mezzanine, #1 Angel
Enya: Watermark, #9 Longships
50 Cent....det meste han laver går dybt 
Kraftwerk: Minimum Maximum, stort set begge plader har dybbas informationer
Det er mest de numre der finder vej i min cd-spille når der skal høvles noget bas af, men prøv evt. også Prodigy og Chemical Brothers - de stikker også pænt dybt men de læner sig op ad techno-kategorien 
Det vildeste jeg har hørt endnu er dog en optagelse af et monsterorgel hos Kubikken, fy da...helt ned omkring 16-18 Hz - men pladeselskabet der udgav denne indspiling er desværre lukket __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 22 November 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vigtigste er at du tager noget musik med du kender ud og ind, så har du en mulighed for at vurderer hvordan udstyr spiller, som du ikke kender.
Men! en plade jeg næsten altid har med i jakken er soundtracket fra Fifth Element, køb den og du ved hvorfor 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nettopp tjekket "Way down deep", centerenergien ligger rundt om 60hz, og der er undertoner ned mod 40hz. Men gud er niveauet højt, den tænder for 3 LEDs på min BFD, all anden musik tænder for 1 
Men der er forskell i om jeg lar mine Evidence 470, eller min PB10 spille bassen, subben leverer en langt strammere tromme. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jo, men energien i det nummer er temmelig kraftig, udladningerne sætter selv de sløveste membraner i bevægelse og er bassen ikke ren vil den mudre fælt på det nummer __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg har nettopp tjekket "Way down deep", centerenergien ligger rundt om 60hz, og der er undertoner ned mod 40hz. Men gud er niveauet højt, den tænder for 3 LEDs på min BFD, all anden musik tænder for 1 
|
|
|
He he, ja det er så huset ryster hjemme hos mig.....og det er endda uden sub på __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har hørt så voldsomt meget på Massive Attack, men det du siger med mudder er så absolut tilfelde når mine Evidence giver sig i kast med Way down deep, med subben er det bare stramt. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode forslag der kommer ind.
Jeg har fundet et andet nummer jeg er nødt til at høre på højttalerne -
Under Byen - Mission Fantastisk bas, af den vedvarende dybe slags. Og i øvrigt har forsangerinden en fantastisk afslørende stemme med en stor spændevidde. Generelt også bare et lækkert nummer.
L.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rammstein, stort set hvad som helst, men Keine Lust eller Ich Will er suveræne.
disse numre afslører hurtigt systemer der ikke formår at gengive dynamik og kompleksitet, og dermed hurtigt komprimerer så selv en 5-årig kan høre det. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|