Forfatter |
|
Monolith-III Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 01 December 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har erfaringer med non-kommercielle indspilninger?
Er det til at "få lov" i feks. kirker, klubber, sale ect.?
Praktiske erfaringer med diverse stormembran-mikrofoner, Apogee's AD-converter-amplifiers?
Erfaringer med at lægge på harddisk, eller brænde direkte fra digital-output?
Findes der klubber foreninger som beskæftiger sig med emnet? __________________ Martin Logan Monolith-III Active
Sphinx Project 8+16+32
Sunfire Signature 600 - 2
Nordost Thor
Nordost Visnu+Red Dawn-II
NLE højtalerkabel
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 December 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ka det virkelig passe at der ikke er flere "båndamatærer" eller lignende folk tilbage???
__________________ Martin Logan Monolith-III Active
Sphinx Project 8+16+32
Nordost Thor
NLE højtalerkabel
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 01 December 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolith-III skrev:
ka det virkelig passe at der ikke er flere "båndamatærer" eller lignende folk tilbage??? |
|
|
Jeg tror ikke det lokale kirkekor har noget imod at blive optaget så spørg du bare præsten om lov, men så er spørgsmålet jo lige om man gider høre på det når man kommer hjem efter velsignelsen ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske man kunne få en aftale med en landmand om en live optagelse fra en kostald ? Det kan nok være at det ville rykke fælt i en 18'' sub når en dansk sortbroget lukker 1,5 kubikmeter methangas ud på 2 sek. 
Nej spøg til side, af ren nysgerrighed hvorfor vil du lave DIY-optagelser ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
calimero Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 01 December 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, her vil jeg også gerne være med. Især hvis nogen har kendskab til et godt program at optage med på en alm computer (bærbar), og til at fjerne støj med... Har ikke erfaring med stormembran micofoner (hvad jeg ved af...), men en alm talermicrofon / trådløs sennheiser. Den irreterer mig, da den nærmest lukker op og lukker for lyden når man holder en lille pause. Desuden laver den en irreterende baggrundsstøj som jeg har svært ved at fjerne med det program jeg har prøvet... Jeg har bare tilsluttet en bærbar en 16 kanals mixerpult.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 December 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projekt Dansk Sortbroget er hermed noteret .
Ideen kommer fra at jeg på det sidste (14 dage), har købt 16 CD'er optaget i slutningen af halvtredserne til midten af tredserne. De er optaget med 3 stormembranmikrofoner på rørdrevne båndoptagere. Alle disse optagelser giver en fantastisk lydopevelse med alle parametre bortset fra båndsuset. Idag kan man for ret små penge, ca 1000 kr per mikrofon og forstærker. Samt Apogee laver nogle svinsk lækre AD-konvertere som for en stereo koster brugt ca 5000 kr.
Den gode Flemming Rasmussen fra Gryphon har så vidt jeg ved brugt direkte livebånd som reference. Derfor ville det være fedt at lege lidt med egne optagelser, både den musikalske oplevelse, spændingen ved optagelsen og nydelsen ved resultatet, forhåbentlig.
Men koen, den skal sgu med, man er vel fra landet . __________________ Martin Logan Monolith-III Active
Sphinx Project 8+16+32
Nordost Thor
NLE højtalerkabel
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolith-III skrev:
Projekt Dansk Sortbroget er hermed noteret .
Ideen kommer fra at jeg på det sidste (14 dage), har købt 16 CD'er optaget i slutningen af halvtredserne til midten af tredserne. De er optaget med 3 stormembranmikrofoner på rørdrevne båndoptagere. Alle disse optagelser giver en fantastisk lydopevelse med alle parametre bortset fra båndsuset. Idag kan man for ret små penge, ca 1000 kr per mikrofon og forstærker. Samt Apogee laver nogle svinsk lækre AD-konvertere som for en stereo koster brugt ca 5000 kr.
Den gode Flemming Rasmussen fra Gryphon har så vidt jeg ved brugt direkte livebånd som reference. Derfor ville det være fedt at lege lidt med egne optagelser, både den musikalske oplevelse, spændingen ved optagelsen og nydelsen ved resultatet, forhåbentlig.
Men koen, den skal sgu med, man er vel fra landet .
|
|
|
..sorry, jeg kunne ikke dy mig . Faktisk kunne det da være ret spændende at optage noget live og så høre om man kunne gengive det på sit eget anlæg, men hvad skulle man optage ? Jeg tror vingeslaget fra en 100 kW vindmølle kunne give et solidt punch i mellemgulvet når vingespidsen suser forbi mikrofonen, eller havets brusen må også indeholde en hel masse dynamik ?
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 December 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acer,
Jeg forestiller mig faktisk kormusik, orkestermusik, solister, jazz på klubberne i byen ect.
Ideen er jo selvfølgelig at undlade komprimering og equelicering for at få så dynamisk og usminket en lydoplevelse som muligt.
Det gir sig selv at det skal være akustisk musik.
Har du kenskab til nogen som har sådan en skør hobby? __________________ Martin Logan Monolith-III Active
Sphinx Project 8+16+32
Nordost Thor
NLE højtalerkabel
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolith-III skrev:
Har du kenskab til nogen som har sådan en skør hobby?
|
|
|
Næ, ikke udover dig . Men interessant er det da....især dynamikken kan jo få frit løb når man laver optagelserne selv. __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|