Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Passer tingene sammen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jake1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hej derude

Jeg har netop købt et sæt audiovector mi 1 super højtalere. Problemet er at jeg er nervøs for at min forstærker og cd-afspiller nu er det svage led. Jeg har en gammel rotelforstærker RA 840BX4 og CD afspiller RCD 865 BX Begge er købt i slutningen af 1980. Jeg ved ikke om i kender modellen, men jeg gav vist ca. 3000 pr. enhed dengang. Forstærkeren er 2X40W. 

Kan jeg udnytte mi 1 super højtalerne fuldt ud eller tæt på med mit gamle anlæg. Hvis nej er der nogen forslag til hvad det kræver af anlæg som min hvis? Gerne et par eksempler. NB jeg er lidt prisfølsom i øjeblikket.

Desuden kunne jeg godt bruge et par råd mht. højtaletkabel valg til disse højtalere.

Som i nok har gennemskuet er jeg først på vej til at udforske HIFI verdenen, og har brug for et skub i den rigtige retning

Hilsen

Jake 

Til top Vis Jake1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jake1

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg ikke tager fejl kan Audio Vector godt lide en stømstærk forstærker. Om din model er det aner jeg ikke. Jeg ved godt det er farligt, men du kunne jo gå ned i en forretning og låne en forstærker. Og hjælper det på lyden køber du den jo bare.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et sæt mi 1 super og har jeg bla. hørt dem på en 50000 kr. Naim forstærker og de har aldrig lydt bedre. Så du skal nok ikke regne med at kunne udnytte dem fyldt ud.

Men det er ikke noget problem at bruge dem samme med din Rotel forstærker. Men du vil få glæde af en større forstærker. Hvis prisen er et følsomt emne, så kig efter noget brugt. En Rotel vil være oplagt. Men det kunne også være du vil prøve noget nyt. Har din forstærker preout er en effektforstærker værd at overveje.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Har hørt en NAD 60watt integreret, dog brugt som effekt, spille skræmmende godt på Kappa9, købt brugt til få 100kr.

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

Jake1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et sæt mi 1 super og har jeg bla. hørt dem på en 50000 kr. Naim forstærker og de har aldrig lydt bedre. Så du skal nok ikke regne med at kunne udnytte dem fyldt ud.

Men det er ikke noget problem at bruge dem samme med din Rotel forstærker. Men du vil få glæde af en større forstærker. Hvis prisen er et følsomt emne, så kig efter noget brugt. En Rotel vil være oplagt. Men det kunne også være du vil prøve noget nyt. Har din forstærker preout er en effektforstærker værd at overveje.

Tak for dit svar Sir . Har du eller andre forslag til nogle forstærkere jeg kan kigge nærmere på..og som vil give ht´erne lidt at arbejde med?

Er du ellers tilfreds med dine mi 1 super? og hvad kører du selv medaf forstærker?

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Rotel har mig bekendt altid og især måske tidligere lavet solide konservative forstærkere

Hvis din CD er fra 80erne er det måske nok mest den du skal bekymre dig om

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger mine mi1 som baghøjtalere og er meget glad for dem. Jeg har en Meridian 555 til at drive dem.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:
Hvis jeg ikke tager fejl kan Audio Vector godt lide en stّmstوrk forstوrker. Om din model er det aner jeg ikke. Jeg ved godt det er farligt, men du kunne jo gه ned i en forretning og lهne en forstوrker. Og hjوlper det pه lyden kّber du den jo bare.
¨

Forkert. Audiovector laver meget letdrevne højttalere, og en Mi1 super er ingen undtagelse. Der skal ikke ret meget til før der kommer skub i sagerne. Din Rotel effekt kan sagtens drive dem.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil råde dig til at købe både ny forstærker og cd-afspiller hvis du vil udnytte de lydmæssige kvaliteter i dine nye højttalere fuldt ud. Der er en masse Thule, NAD, Primare m.m. på brugtmarkedet, og til billige penge!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Jake1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Ok tak for udmeldingen.. så ved jeg det.

Så langt så godt.

Men hvilke specifikationer skal jeg kigge efter for at udnytte højtalerne optimalt? Har du et bud på det?Eller et eksempel på Forstærker og CD som går godt til højtalerne..

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Tja, det afhænger jo lidt af pengepungen - og alligevel ikke - jeg mener små strømstærke forstærkere giver bedst lyd - jeg ville prøve at begynde med at låne en god CDmaskine og se hvordan det spænder af - forstærkere er jo som de altid har været hvorimod CD mediet har udviklet/ændret sig mere - selvom nogen af de bedste faktisk går baglæns teknisk set.

Men meget afhænger jo af smag og vaner, som hvor højt man spiller f.eks.

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

Toolate skrev:
Hvis jeg ikke tager fejl kan Audio Vector godt lide en stّmstوrk forstوrker. Om din model er det aner jeg ikke. Jeg ved godt det er farligt, men du kunne jo gه ned i en forretning og lهne en forstوrker. Og hjوlper det pه lyden kّber du den jo bare.
¨

Forkert. Audiovector laver meget letdrevne højttalere, og en Mi1 super er ingen undtagelse. Der skal ikke ret meget til før der kommer skub i sagerne. Din Rotel effekt kan sagtens drive dem.

Jeg har ikke skrevet, at det var svære højtalere og trække. Jeg skrev, at den godt kan lide en strømstærk forstærker. Og det forde man så får mest ud af den lydmæssigt og der så er mest kontrol over den. De fleste htére kan jo bedst lide, at blive holdt fast i tøjlerne.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes