Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: B&W 802D med mark levinson 334 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Med store forventninger , ja nærmest som en lille dreng der har sparet lommepenge i 10år  !!!! tog jeg min mark levinson 334 amp under armen ( og av hvor har jeg ondt i ryggen nu) og spasserede ned til hifiklubben på åboulevarden men målet for øje . Jeg ville høre de nye 802d  ville jeg , og  forventningerne var ret så høje , da jeg før havde hørt dem på classe ( ikke lige mit mærke med al respekt) men syntes lyden var lidt klinisk. Det skulle ml eren råde bod på !! Jeg havde på forhånd snakket med en ansat, og vi havde aftalt at jeg bare skulle komme forbi med mit effekttrin, så havde de resten der skulle bruges . Clap

Desværre havde de i hifiklubben hvor man sælger højttalere til 90000 dask , ikke en eneste forforstærker der kunne køre balanceret ! Lidt mærkeligt syntes jeg nok , men istedet blev min mler hooked op på en grande stor denon surround forstærker hvor vi brugte preamp delen som forforstærker . Der blev spillet på en denon dvd spille til ca 25000!

Ikke helt optimalt syntes jeg  men ok, det måtte vel kunne give en form for indtryk af hvordan højttalerne spiller!

Mig og min hifiven satte os ned og lyttede !!!! indtrykket , ja jeg var ret så skuffet! Vi lyttede i ca 45 min . Helt klart at disse 802d ere havde STORE kvaliteter i mellemtone og diskant, men hvor i al verden blev bassen af ?? Den var diffineret men mangelfuld! svag ! ligemeget hvor jeg var i rummet var der bare ikke nogen bas!

Jeg nægter at tro at disse smukke 802d ere kan være så bassvage som jeg hørte !Ermm

Hvad kan problemet være ?

Skal jeg tilegne min levinson en del af skylden? Jeg opfatter den ikke som værende bassvag , og jeg syntes heller ikke at lydbilledet lukkede ned på nogen måde , selv ved høje lydtryk!

Kan det være denon komponenterne der bare ikke kan følge med?

Har hifiklubben et lytterum der burde være lagerrum istedet for lytterum?Dead

Eller er B&Wernes måde at spille på bare sådan ?Ermm

Nu sidder jeg lidt med en skuffelse i mig , og med skide ondt i ryggen ! ( man skal løfte med ben `eren  og ikke arm`eren) Er der nogen der har en ide om hvad det kan være?

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Desværre kan rummet sagtens tillægges en god del af skylden - det er en mangelvare hos en del hifi-forretninger, og overrasker sådan set ikke at det var hvad du oplevede.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 05:10 | IP-adresse registreret  

Vil også sige Rummet nautilus lyder bedst i et forholdsvist dødt rum - men opsætningen i den der snurrerundtpre kan ogsså have været forkert , kunne sagtens forestille mig at den har troet at der feks. var en sub på og dermed har skåret noget af i de nedre regioner Desuden er Denon nok ikke det der fremmer bassen mest (lyslyd)

Så på'en igen og husk Pre og cd under den anden arm

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Når du lytter til så fine sager, så synes jeg det er et must at gøre det med stereo udstyr og ikke snurre rundt lyd, da der der næsten aldrig er ofret noget specielt på lyddelen til stereo. Desuden er risikoen så står for at der er lavet et eller andet i signal vejen man ikke lige kan overskue på 5min.

Jeg har selv N802, hvilet jo er den gamle model og den synes jeg bestemt ikke mangler bas kræfter. Jeg trækker nautiuluserne med 2 styk 436 fra ML og der er masser af bas. Før har jeg også spillet med Classe CAM-350 og der var ligeledes rigelig med bas. Udover dette har jeg prøvet med Nakamichi Pa5eii og igen bas, dog ikke samme udstrækning og kontanthed som med de to andre setup, men alligevel.

Da N802 og D'eren for mig er stort set identisk på bas og mellemtone området så vil jeg mene at der må have været rummet eller den denon snurre rundt dims der har været et eller andet galt med.

Selvom ML334 er den lille af dem burde den have kræfter nok til at spille 802'erne op selvom lidt mere power altid vil give dem mere liv i bassen. Tror dog ikke det er det problem du har oplevet.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt fra en af medarbejderne på Åboulevarden, at de har en del problemer med lyden i deres nye "high-end" rum, så jeg vil helt sikkert tro at det er en del af problemet.

Jeg hørte for nogle år siden, den gamle 802, i deres gamle high-end rum, sammen med Classé, og der manglede bestemt ikke bas.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Tak for gode indput

Jeg har også selv ejet  802 nautilus i et par år uden at mangle bas response , men det kunne jo være at det var anderledes med den nye !....

Og ja bestemt ikke optimalt at lytte seriøst over en surround preamp del .....

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Har længe syntes den 802'er var interessant.... og så er det jo spændende at høre hvordan den lyder med ML, men det lyder for mig som om det helt sikkert er rummet....

hvad skal den gamle 802 nautilus i øvrigt koste brugt ?

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 06:31 | IP-adresse registreret  

Mit bud på en realistisk pris på et par perfekte 802N inkl original emballage og kvittering vil være minimum 35K, hvilket er halvpris af den vejledende pris. Du får også langt mere højtaler per krone ved at give 35K kroner for en brugt 802N end at købe den nye 802D, som er for ny endnu til brugtkøb.

Vær opmærksom på at det er meget rart at have emballagen da de ikke er lette at flytte uden. De vejer 70kg stykket.

Og hvem køber dog en højtaler til 70kg kroner for at smide kvitteringen væk, specielt set i lyset af at der er 5 års garanti.

Tænker lige over, og lader udsagnet hænge i luften....... Hvorfor er der mon så mange der i den blå avis og på hifi4all sælger hammer dyrt udstyr der ikke er særlig gammelt, men kvitteringen har de ikke !!!!!!!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Mit bud på en realistisk pris på et par perfekte 802N inkl original emballage og kvittering vil være minimum 35K, hvilket er halvpris af den vejledende pris. Du får også langt mere højtaler per krone ved at give 35K kroner for en brugt 802N end at købe den nye 802D, som er for ny endnu til brugtkøb.

Vær opmærksom på at det er meget rart at have emballagen da de ikke er lette at flytte uden. De vejer 70kg stykket.

Og hvem køber dog en højtaler til 70kg kroner for at smide kvitteringen væk, specielt set i lyset af at der er 5 års garanti.

Tænker lige over, og lader udsagnet hænge i luften....... Hvorfor er der mon så mange der i den blå avis og på hifi4all sælger hammer dyrt udstyr der ikke er særlig gammelt, men kvitteringen har de ikke !!!!!!!

35000kr det er nok mere for N801 .

Jeg har da næsten aldrig oplevet at folk ikke har kvitteringen når jeg køber bruge .

Du mener må alle sammen er varme vare ? .

D modellem har en langt bedre diskant end den gammel model N , og D modellen kan nu fåes nogle stedre til ok priser brugt som nye .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Jensen,

Nej jeg mener ikke alle er "varme" fordi der ikke er kvittering, men undrer mig bare at se alle de annoncer på dyrt grej hvor der står at der ingen kvittering er. Der kan jo være mange andre grunde til at der ikke lige er en kvittering tilstede.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Jensen,

Nej jeg mener ikke alle er "varme" fordi der ikke er kvittering, men undrer mig bare at se alle de annoncer på dyrt grej hvor der står at der ingen kvittering er. Der kan jo være mange andre grunde til at der ikke lige er en kvittering tilstede.

Ja har tit købt ML og andet godt og tit var der ikke kvit med , men bare det virker og ser pænt ud , man kan altid ringe eller maile S/N nummer for at høre om det man får oplyst er rigtig .

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Meget high-end grej bliver ikke solgt til vejl.priser og jeg tror, at mange sælgere prøver at skjule det og siger derfor, at der ikke er en kvittering.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

tak for inputs.... det er nu ikke fordi at jeg er på vej ud og købe nye højttalere, men bare syntes modellen er interessant....og så er man jo altid nysgerrig....

- mener nu også at de skal ligge omkring 30 k brugt.... men der er sf. stor forskel på alder m.v.

Jeg har ikke hørt 802D kun 803D, men har hørt 802N, og lige umiddelbart så er det kun i diskanten hvor jeg kan høre (med forbehold) den store forskel....

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Knox.

Prisen på N802 afhænger selvfølgelig af alder og nautilus modellerne kan vel være mellem 1 og 8 år gamle eller noget i den stil. Når jeg siger 35K kroner havde jeg nok nogen af de nyere i tankerne.

L.B.

Ja det ser jeg også som en af hovedgrundene, dog synes jeg det er lidt noget pjat. For der er jo ikke rigtig noget at skjule at man får det billigere, da det er almen viden at der gives et nedslag i pris hvis der spøges om det.

Jensen,

Tak for tippet

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

...det er klart , alderen har selvfølgelig meget at sige....  man må jo bare holde øje med markedet hvis man en dag får lyst til sådan nogle...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:
Ja det ser jeg også som en af hovedgrundene, dog synes jeg det er lidt noget pjat. For der er jo ikke rigtig noget at skjule at man får det billigere, da det er almen viden at der gives et nedslag i pris hvis der spøges om det.

Helt enig. Produktet er jo lige meget værd af den grund. Begge de sæt Diva jeg har købt var solgt billigere, men det er jo lige fedt for mig...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er også enig.... det der tæller er den pris jeg skal give for produktet , hvis sælger har fået rabat skader det jo ikke mig.... (desværre er det ikke alle der tænker sådan)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes