Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 15:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: kun seriøse henvendelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg sq blevet knotten jeg har 3 gange, på 1½ måned, haft en køber ikke den samme, der har sagt "top" til en handel og så hoppet fra med div. undskyldninger...jeg gider ikke mere!
En ting er hvis man stiller spørgsmål til en produkt, det er 100% ok, noget andet er hvis man siger "jeg køber" og så, i et tilfælde hvor jeg tager min vare af nettet og holder den til fyren i mere end 2 uger, så siger "nej jeg vil ikke alligevel, håber du forstår?!" NEJ gu´ gør jeg ej!!!!!
jeg syntes det er at holde sælger for nar

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hej med dig.

Det har du et eller andet sted ret i, men alt efter hvad man har til salg så får folk måske "kolde fødder" af en eller anden grund?

Jeg havde selv for nogen tid forelsket mig i nogle HT men måtte hoppe fra igen efter jeg havde fået målt op, der var simpelthen ikke plads.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

jeg syntes man bør overveje inden man siger at man vil købe, det er da helt ok at spørge ind til produktet unden at ende med at ville købe, men man bør ikke sige top og så sige "næææ ikk´aligevel"

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert, det er da irriterende for sælger. Men det er lidt det samme som at sælge gennem "den blå" da ringer folk også og siger "vi kommer den og den dag" og så kommer de ikke alligevel. Men du har ret, det er da irriterende og jeg mener også man skal bestræbe sig på som evt. køber ikke at sige mere end man kan holde.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Jeg tager ALDRIG en vare af nettet, før køber har taget den i sin favn og forladt mine enemærker. Andre interesserede købere får en ærlig udmelding om, at første køber er på vej den og den dag inden for maksimalt to dage. Hvis den så ikke er solgt, er det næste mand der får chancen. At du så i mine øjne er så misforstået naiv, at du holder en vare i to uger du kunne sælge i morgen, er naturligvis dit eget valg.

Men så kan det heller ikke komme bag på dig, at der er en risiko indblandet. I mine øjne holder du kun digselv for nar!

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:
Nu er jeg sq blevet knotten jeg har 3 gange, på 1½ måned, haft en køber ikke den samme, der har sagt "top" til en handel og så hoppet fra med div. undskyldninger...jeg gider ikke mere!
En ting er hvis man stiller spørgsmål til en produkt, det er 100% ok, noget andet er hvis man siger "jeg køber" og så, i et tilfælde hvor jeg tager min vare af nettet og holder den til fyren i mere end 2 uger, så siger "nej jeg vil ikke alligevel, håber du forstår?!" NEJ gu´ gør jeg ej!!!!!

det er netop årsagen til at jeg meget sjældent tager en annonce ned, inden køber har været og hente den. Det er kun i situationer hvor jeg kender køber fra fx forummet, at jeg piller annoncen af inden.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Pihl skrev:

det er netop årsagen til at jeg meget sjældent tager en annonce ned, inden køber har været og hente den. Det er kun i situationer hvor jeg kender køber fra fx forummet, at jeg piller annoncen af inden.

He - jeg kender også et par stykker her fra hifi4all

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Jeg tager ALDRIG en vare af nettet, før køber har taget den i sin favn og forladt mine enemærker. Andre interesserede købere får en ærlig udmelding om, at første køber er på vej den og den dag inden for maksimalt to dage. Hvis den så ikke er solgt, er det næste mand der får chancen. At du så i mine øjne er så misforstået naiv, at du holder en vare i to uger du kunne sælge i morgen, er naturligvis dit eget valg.

Men så kan det heller ikke komme bag på dig, at der er en risiko indblandet. I mine øjne holder du kun digselv for nar!

Det kan da godt være, at det er navivt at tro på at "et ord er et ord", så er jeg nok lidt naiv.
Men det jeg mener er jo bare, at man ikke bør give verbalt håndslag på en handel, hvis man ikke vil gennemføre den! og så sige "det forstår du nok"

Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Jeg er er helt enig med Pihl, det er ganske enkelt for slapt ikke at overholde sine aftaler. Normalt anses muntlige aftaler også for at være ligeså bindene som skriflige. Men der er nok ikke så meget at gøre ved folk, der udnytter andre menesker. Pihl trøst dig selv med, at du ikke er sådan!      og så prøv at undgå at holde en ting så lang tid, hvis en køber er seriøst interesseret, vil køberen ikke give så lang ventetid. 

De bedste hifi hilsner

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:
blackhawk skrev:

Det kan da godt være, at det er navivt at tro på at "et ord er et ord", så er jeg nok lidt naiv.
Men det jeg mener er jo bare, at man ikke bør give verbalt håndslag på en handel, hvis man ikke vil gennemføre den! og så sige "det forstår du nok"

Jeg er enig med dig. Jeg har selv oplevet interessenter der springer fra, dog lige knap så groft som du har oplevet det, men jeg har dog stadig oplevet at blive bedt om at reservere varen indtil den blev afhentet - uden problemer.

Blackhawk's fortolkning viser jo så blot at der er stor forskel på hvordan vi opfatter en hensigtserklæring om køb. Jeg vil foreslå at du fremover kører efter devisen at varen naturligvis er til salg sålænge der ikke er faldet penge - indbetaling af et forhåndsbeløb (bare 500 kr.) vil vise om køber er seriøs eller ej.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

taupe
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Som Kristen Bjørnkjær skrev i digtsamlingen, "Kærestesorg":

"Tag hvad der kommer, eller hold dig væk".Cry

Med venlig hilsen

Til top Vis taupe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taupe

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

taupe skrev:

Som Kristen Bjørnkjær skrev i digtsamlingen, "Kærestesorg":

"Tag hvad der kommer, eller hold dig væk".Cry

Med venlig hilsen

jeg har på fornemmelsen, at den er til mig, men jeg forstår den ikke...

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Pihl skrev:
blackhawk skrev:
Det kan da godt være, at det er navivt at tro på at "et ord er et ord", så er jeg nok lidt naiv. Men det jeg mener er jo bare, at man ikke bør give verbalt håndslag på en handel, hvis man ikke vil gennemføre den! og så sige "det forstår du nok"

Jeg er enig med dig. Jeg har selv oplevet interessenter der springer fra, dog lige knap så groft som du har oplevet det, men jeg har dog stadig oplevet at blive bedt om at reservere varen indtil den blev afhentet - uden problemer.

Blackhawk's fortolkning viser jo så blot at der er stor forskel på hvordan vi opfatter en hensigtserklæring om køb. Jeg vil foreslå at du fremover kører efter devisen at varen naturligvis er til salg sålænge der ikke er faldet penge - indbetaling af et forhåndsbeløb (bare 500 kr.) vil vise om køber er seriøs eller ej.

Det forslog min kære kone også, men jeg mener ikke at det helt holder! kan man tillade sig det?
Det der får mig op af lyttestolen er vel også, at jeg har haft denne hobby i 20 år, og handlet med alt muligt udstyr, uden nogen sinde at have haft problemer af denne eller anden art, derfor kommer det vel lidt bag på mig

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:
blackhawk skrev:

Well, om det er naivt ved jeg ikke, men hvis køber har accepteret et tilbud har man jo som udgangspunkt en bindende aftale der kan tvangfulbyrdes (med forbehold for brinstende forudsætninger og bevisproblemer i mundtlige aftaler etc.).

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
Jeg vil foreslå at du fremover kører efter devisen at varen naturligvis er til salg sålænge der ikke er faldet penge - indbetaling af et forhåndsbeløb (bare 500 kr.) vil vise om køber er seriøs eller ej.

Pihl skrev:
Det forslog min kære kone også, men jeg mener ikke at det helt holder! kan man tillade sig det?

Det mener jeg godt at man kan. Spørgsmålet er så selvfølgelig hvad man skal gøre hvis køber alligevel springer fra  Hvis han nu kommer og ser varen og siger at det ikke helt var det han regnede med, så er det jo en ærlig sag, men det kan jo lige så godt være fordi han forlængst har købt noget andet og kun dukker op for at få sine penge igen  Men essensen må være at han nok ikke tør risikere at overføre penge uden at være bare lidt seriøs.

En af mine kammerater har for nyligt købt en brugt projektor. Han havde dog ikke tid til at hente den indenfor den første uges tid, og da foreslog jeg ham at tilbyde sælger en forhåndsoverførsel af 500 kr. for at vise ham sin seriøsitet. Han købte den da også, men jeg må indrømme at jeg ikke lige har overvejet hvad der var sket hvis min kammerat havde været utilfreds med den da han lige skulle se at den virkede og alt det der, og så havde sagt at han ikke ville købe og ville have de 500 kr. igen.

Pihl skrev:
Det der får mig op af lyttestolen er vel også, at jeg har haft denne hobby i 20 år, og handlet med alt muligt udstyr, uden nogen sinde at have haft problemer af denne eller anden art, derfor kommer det vel lidt bag på mig

Det er desværre prisen for at være på internettet: Overalt er der holdningen om at det ikke er så personligt som i den rigtige verden, og alle de tilsmudsninger der kan forekomme i en ophidset debat var da sikkert heller ikke kommet frem hvis man havde diskuteret over en kop øl.

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Pihl skrev:
blackhawk skrev:

Well, om det er naivt ved jeg ikke, men hvis køber har accepteret et tilbud har man jo som udgangspunkt en bindende aftale der kan tvangfulbyrdes (med forbehold for brinstende forudsætninger og bevisproblemer i mundtlige aftaler etc.).

Det er rigtigt, men dertil kommer det ikke..., selvom at jeg har skriftligt tilsagn fra alle!, jeg vil bare ønske at folk (der har den samme sære hobby som mig ) ville tænke sig lidt om.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Det jeg mener er, at jeg aldrig kunne finde på at acceptere et køb uden at have til hensigt at gennemføre købet - man er vel mærket at have læst lidt jura

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Pihl skrev:
blackhawk skrev:

Tvangsfuldbyrdelse vil adrig , eller meget sjældent, kunne føres ud i livet i private handler - man skal ikke hænge sig for meget i diverse lovgivninger. De er i forvejen svære nok at få til at holde i virkeligheden - det havde været lettere hvis det var kunde vs. butik.

Og hvem gider også hvis det drejer sig om noget til et par tusinde kroner....

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Havde en NAd 2100 til salg her, bliver kontaktet af en køber, at han gerne vil købe den, men kan først betale 10dage senere, det finder vi ud af og jeg sletter min annonce diverse steder.

da der så er gået 12dage kontakter jeg ham om vi ikke havde en aftale, joooo meeeen øøøhhh jeg har alså ikke råd lige nu alligevel (p.... irriterende), kunne man så ikke bare give besked.

Så derfor fjerner jeg heller ikke mere mine salgs ting før det er afhentet her, selvom det også kan være irriterende for andre købere.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:
Havde en NAd 2100 til salg her, bliver kontaktet af en køber, at han gerne vil købe den, men kan først betale 10dage senere, det finder vi ud af og jeg sletter min annonce diverse steder.

da der så er gået 12dage kontakter jeg ham om vi ikke havde en aftale, joooo meeeen øøøhhh jeg har alså ikke råd lige nu alligevel (p.... irriterende), kunne man så ikke bare give besked.

Super idé! Jeg vil lige tage kontakt til alle dem der har en vare jeg synes er interessant, så vil de stille den til side til mig, og jeg kan så købe den når jeg har pengene om en 3-5 års tid

Jeg er enig, det aller-aller-allermindste man kan gøre er at sige fra.

Poul-erik skrev:
Så derfor fjerner jeg heller ikke mere mine salgs ting før det er afhentet her, selvom det også kan være irriterende for andre købere.

Jeg ville bare sige til ham der vil købe varen senere at den ryger til den første der betaler/afhenter den. Dem der vil vente med at købe er som regel alligevel ikke særligt interesserede, og de køber raskvæk en anden vare hvis den lige pludselig interesserer dem mere.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes