Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: den første gang.?HIFI JOMFRU (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

har tænkt lidt over hvad det var som gjorde at jeg fik denne hobby,at have musik og stereoanlæg som det man glæder sig til og have fornøjelsen af  som en hobby.

for mit vedkommende,var det da jeg havde knallert og begyndte at gå til fester,hvor et stereoanlæg var en vigtig ting faktor.som et tilskud og gav muligheden for at kunne danse med en pige.men musikken gav mig også mange tanker og stemninger.som jeg syntes  var facinerende.

vi har nok allesammen startet med en kassettebåndoptager eller et kombianlæg.eller hørt storerbrors musik indefra naboværelset.

derfor vil jeg  gerne høre om jeres start og hvad det har bragt af fornøjelser og skuffelser.  

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Som erstatning for konfirmationsanlægget købte jeg i sin tid et nyt Surroundanlæg - et Sony med reciever i hifi-format, dolby surround med 5 højtalere og alle de loudness funktioner man kan drømme om.

Det lød bare ikke godt.

4 måneder senere solgte jeg det igen, tog i Hifi-klubben - en gudeforretning dengang. Kan huske at jeg første gang ikke turde gå ind, men bare tog en af deres blade fra den udendørs "dispencer".

Efter at have fundet ud af det ikke var en klub, kun for medlemmer (), begyndte jeg at besøge klubben og læse alle deres papir-materiale og stille spørgsmål. Jeg endte op med Dali 909, NAD 319, Denon DCD1550 og TU1500.

Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, spillede det ikke ret godt og jeg kan få det helt dårligt ved tanken om hvor fedt Hifi, jeg kunne have fået for mine 22000,-

.... men det fik min interesse kickstartet, og efter et par år begyndte jeg at skifte ud med brugt - det er i tidens løb blevet afsindig meget forskelligt udstyr, men jeg har lært noget hver gang

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg fik først rigtig interesse for det da jeg gik i 8. klasse (1½ år siden) da jeg fik en ny ven der havde en far der var "Samler" Han havde stort set alt B&O og en masse Tannoy osv.
Han fortalte altid små triks til hvad man skulle gøre hvis lyden var sån elelr sån.
Hqan havde selv et kombinerede Thule og Martin Logan anlæg, og det lød jo meget bedre end det JVC jeg havde dengang.

Jeg bengyndte at læse her på siden om det forskellige ting og fik hjælp til hvad man skulle kigge efter osv´, jeg gik igang med at sparer (Stod uden arbejde der) så det tog tid, men endelig fik jeg købt en gammel forstærker MF A1, som jeg stadig bruger, god forstærker synes jeg.
Den stod så stille 2 måneder før jeg havde penge til et par højtalere, B&W, som jeg også stadig bruger.

Men det som holde mig igang idag er Pladespilleren, som jeg er meget glad ved.
Kan ikke helt huske hvordan det opstod, men jeg lånte min nabo gamle gamle sony, som var meget dårlig, og min fars pladesamling ind til jeg fik købt min egen pladespiller og mine egne plader.

Men det var vidst sådan det gik til

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes