Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Arrogant eller dumt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg griner lidt for mig selv, hver gang jeg ser en annonce i KSB hvor der står "Taler vist for sig selv...", "Kræver ikke nærmere introduktion..." - øhh hvorfor ikke? Jeg tror ikke alle kender samtlige modeller fra NAD, B&W, Densen, Acurus, Luxman og hundredevis af andre mærker. Personligt synes jeg det er meget rart at vide antal watt, enheder, tommer etc.

Misforstå mig ikke, jeg er bedøvende ligeglad med hvad folk skriver, jeg vælger bare at købe noget andet

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hmm. Kan godt følge dig. Det er til dels ok hvis det er et meget kendt produkt, men synes efterhånden folk skriver det om al ting. F.eks. Snell højttalere, som er meget kendte, men som der nok ikke er så fantastisk mange der har prøvet, da det jo er en dyr højttaler.

Tag derimod Dali 104, den er også meget kendt og i en prisklasse hvor alle kan være med. Dog er det stadig en god idé at skrive lidt specs osv.

Det virker som om man kan skrive "Kræver ikke nærmere introduktion..." hvis produktet er en smule highend. Det udstråler lidt den der "Jeg gider da ikke fortælle om produktet, for hvis du ikke kender det tager jeg dig ikke seriøst".
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Tja det er ret simpelt - folk der ikke fortæller om specifekationer og stand, skjuler noget, og folk der siger "giv et seriøst bud" skjuler noget, eller tror at det de rører ved bliver til guld - så simpelt er det - dem skøjter man let og elegant hen over 
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:

Tag derimod Dali 104, den er også meget kendt og i en prisklasse hvor alle kan være med. Dog er det stadig en god idé at skrive lidt specs osv.

Det meste fra Hifi-klubben er "meget kendt", da de er en kæde som sælger over hele landet. Personligt kender jeg dog intet til hverken Dali, NAD, Denon eller B&W, så det hjælper ikke mig så meget.

Krog skrev:

Det virker som om man kan skrive "Kræver ikke nærmere introduktion..." hvis produktet er en smule highend. Det udstråler lidt den der "Jeg gider da ikke fortælle om produktet, for hvis du ikke kender det tager jeg dig ikke seriøst".

Ja, og det mener jeg er at skyde sig selv i foden - for målet må jo være at få solgt sin vare.

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Guldkysten....citat

og folk der siger "giv et seriøst bud" skjuler noget, eller tror at det de rører ved bliver til guld - så simpelt er det - dem skøjter man let og elegant hen over...

Kan ikke rigtig følge Dig her.....

Sælger ønsker vel kun at evt.  købere giver et fair bud !!!!

Mvh.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er træls når fol siger "Behøve rike nærmere speks". Da jeg er forholdsvis ny i Hifi så ved jeg jo ikke hvad der er så godt ved et produktt, og så skal jeg selv sidde og søge specks og sådan.. det træls, synes helt klart det er dumt...

MEn har ikke noget i mod de siger giv et seriøst bud, det er der ikke noget galt i?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

solu skrev:
Jeg griner lidt for mig selv, hver gang jeg ser en annonce i KSB hvor der står "Taler vist for sig selv...", "Kræver ikke nærmere introduktion..." - øhh hvorfor ikke? Jeg tror ikke alle kender samtlige modeller fra NAD, B&W, Densen, Acurus, Luxman og hundredevis af andre mærker. Personligt synes jeg det er meget rart at vide antal watt, enheder, tommer etc.

Misforstå mig ikke, jeg er bedøvende ligeglad med hvad folk skriver, jeg vælger bare at købe noget andet

Tror det første skal læses enten "jeg er urealistisk mht prisen" ,eller "det er kun hvis du ved hvad det handler om, at du er villig til at gi' hvad jeg vil ha' "  - bare lad den gå , medmindre du hører til de sidstnævnte. Det gør jeg forøvrigt sjældent selv...

Det der irreterer mig, er: "Ingen skambud" - og hvad er lige præcis et skambud, så? At man prøver at få en god pris? -Jeg springer dem simpelthen over...

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Den med ingen skambud, har jeg selv brugt et par gange. Bla. fordi at jeg havde en Accuphase cd-afspiller til salg for 12 K, også bød en eller anden idiot mig 6 K......helt ærligt, troede han selv på den???

Så derfor har jeg brugt det i nogle af mine annoncer.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Okay - er vel egentlig fair nok. Er bare lidt et problem for sådan een som mig - ved nogenlunde hvad der kunne være lidt ved, men tager mig cirka 3 dage at finde ud af hvad det burde koste...

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

solu skrev:

Du har tildels ret, men det kommer an på i hvilken kontekst. Er der tale om et sæt Krell monoblokke (bare et eksempel) til 50-90k+, så må man vel gå ud fra, at den eventuelle køber har kendskab til produktet på forhånd? Bare en tanke...

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til brugt hifi ved vi alle sammen at som tommelfingerregl er afskrivningen på brugt grej over få år er ca. 40 - 50 %. Dette betyder dog ikke at folk behøver at skambyde og tro at man vil forære ens dyrt købte grej væk. Det er simpelthen for useriøst !!. Er før blevet overrasket over folks latterlige bud som ikke er en tilbagemeldning værdig. Et tydeligt tegn på at folk alligevel ikke har pengene når det kommer til stykket....

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
eller tror at det de rører ved bliver til guld. . . . 

Ja, det er der godtnok mange der tror. Hvis man vil have sig et billigt grin eller forundres, så går man aldrig fejl af Projektor kategorien i brugtmarkedet på dette websted. F.eks. er der en, der vil sælge en brugt projektor af mærket X. Han forlanger Kr. 25.000 for den. Nu er der bare lige det, at model X er ved at udgå, og derfor er prisen på den sat kraftigt ned hos forhandlerne. I Tyskland kan man købe en splinterny X for lige under Kr. 15.000. Nåja - så følger der lige et motorlærred med - altså hvis man køber den nye

Nu er ovenstående bare et eksempel. Der er masser af andre projektorer til salg. Mange af dem er flere generationer gamle, og er også lidt øhemm "optimistisk" prissat.

Nå, jeg må smutte for jeg er igang med at lave en salgsannonce på min VW Golf 2 fra 1984. Hmm - hvad skal jeg forlange for den? Joh - en ny Golf koster Kr. 230.000. Min er helt sikkert blevet mere værd fordi jeg har kørt i den, så jeg må hellere forlange Kr. 375.000 for den. Og så skriver jeg, at jeg ikke finder mig i skambud. Hvis nogle finder på den slags, vil de blive spammet på det groveste og risikere at blive bagtalt de næste 5 år

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Audio-Kjaer skrev:

Guldkysten....citat

og folk der siger "giv et seriøst bud" skjuler noget, eller tror at det de rører ved bliver til guld - så simpelt er det - dem skøjter man let og elegant hen over...

Kan ikke rigtig følge Dig her.....

Sælger ønsker vel kun at evt.  købere giver et fair bud !!!!

Mvh.

Og hvad er fair hvis intet andet er opgivet - jeg har set folk der har forlangt 7500 for ting, som er 20+ år gamle og det kostede 10K fra nu for 20 år siden - ja ja - hvem tror på nisser

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se at der skulle være noget der hedder 'skam bud' hvis der ikke er angivet en mindste pris i annoncen.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Er man så usikker at man ikke ved hvad man vil have, og kun vil have "seriøse bud" - så beder man selv om ballade - det er useriøst at skrive det, og der er alt for mange af de "tilbud"

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Præcis min pointe... Hvis annoncør ved hvad et 'skam bud' er så må han også vide hvad et passende bud er og kan derfor også anføre det i annoncen. Gør man ikke det må man jo acceptere højeste bud, om det så er 1 kr., eller trække sin annonce tilbage.

Hvis sælger så vælger at trække sin annonce tilbage har han spildt alle bydernes tid med ingen ting. Så anfør dog en mindstepris, det gør det nemmere for alle...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes