Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Brænder den af? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mxee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg skal til at holde fest og har rigget mine højttalere til inde i stuen.
Jeg har taget mine CerwinVega Højt. og sat dem til så de bliver brug som main sammen med mine Eltax Linear Response 10.5, det skal siges de blev brugt som sattelit højt før.
Da jeg så fyrrede op for det og skruede op lagde jeg mærke til at displayet på min SurR Reciever begyndte at fade ud i takt med musikken. Det er en Yamaha RX-v530RDS med tilhørende DVD afspiller. Kan det være at jeg kan brænde den af? Den har jo en del mere at trække når mine CV er blevet sluttet til main, så får de jo ordentligt strøm.

>Håber i kan svare, det ville være surt at brænde det af.
Til top Vis Mxee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mxee

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hvilken CV er der tale om?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 13 April 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

ville nok tage de eltax fra så forstærkeren kun skal koncentrere sig om CVerne..Det kan nok spille rigeligt højt alligevel. Prøv det, og så se om den gør det samme. 
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

hø hø, sikke en fest.....

Pas på at belastningsmodsatanden(den samlede impedans) af dine højtalere ikke kommer for langt ned. Det ville nemlig betyde at du altfor let dræner den tilgængelige energi ud af din forstærker og ja så brænder den sammen.

Hvis displayet blinker, så siger det ligesom sig selv at du er godt igang med at ødelægge den ikke.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Det burde ikke betyde noget, men når displayet alligevel gør sådan, så er det udtryk for den er dimisioneret lidt småt. Men om det betyder noget......sikkert ikke......men noget kvalitetstegn er det næppe. Men jeg havde nok fundet mig en Party 2 x 800 forstærker istedet for at ødelægge din Yamaha.

Mxee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Okay, men det er de mindste CV højttallere der er:

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/CERWIN-VEGA_V-6F_hoejttaler_Sort.htm

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Ja, drop det ELTAX braller.... ELTAX'erne er virkeligdårlige i forhold til CV, og de er ganske svære at trække for forstærkeren, til trods for at de ikke en gang spiller ret højt. Lige modsat af CV der er lette at trække, og spiller MEGET højt.

Resultatet ved at benytte ELTAX'erne er et marginalt højere lydtryk.... Men din forstærker bliver sat på en HÅRD prøve!!! Og i sidste ende kan du sikkert spille højere med dine CV'ere alene, hvis forstærkeren kun skal trække dem.

Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen. ELTAX er noget jammerligt skrammel. De er gode til at få det til at se voldsomt ud, med kæmpe kabinetter, masser af stopre enheder osv. Men der er tale om den ringeste kvalitet du kan forestille dig. Et rigtigt får i ulveklæder!

Mxee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Ja, drop det ELTAX braller.... ELTAX'erne er virkeligdårlige i forhold til CV, og de er ganske svære at trække for forstærkeren, til trods for at de ikke en gang spiller ret højt. Lige modsat af CV der er lette at trække, og spiller MEGET højt.

Resultatet ved at benytte ELTAX'erne er et marginalt højere lydtryk.... Men din forstærker bliver sat på en HÅRD prøve!!! Og i sidste ende kan du sikkert spille højere med dine CV'ere alene, hvis forstærkeren kun skal trække dem.

Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen. ELTAX er noget jammerligt skrammel. De er gode til at få det til at se voldsomt ud, med kæmpe kabinetter, masser af stopre enheder osv. Men der er tale om den ringeste kvalitet du kan forestille dig. Et rigtigt får i ulveklæder!

Skal også til at finde nogle bedre nogen, men lige for at være flueknepper så var disse højttalere faktisk testet af High fidelity og vandt over B&W i samme serie og blev nr 2 efter en jeg ikk kan huske. Men prøver det da lige <:D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes