| Sendt: 28 April 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske du skulle få en elektronikkyndig til at hjælpe dig. De to komponenter du har ringet ind i røde ringe er IKKE op-amps. Det er ganske almindelige modstande. Hvis jeg ser rigtigt på billedet er det 5% typer, sikkert med kulfilm.
Hvorvidt det kan betale sig at skifte disse modstande, skal jeg ikkekunne sige. Men jeg kan oplyse sig om, at 1% metalfilmstyper (dem som anmeldere kalder for fine præcisionsmodstande), koster 9 øre pr stk ved 50 stk.
Hvis du vil lege med op-amps, skal du have fat i de 4 sorte IC'ere med 8 ben. Husk på, at den du erstatter med skal være benkompatibel, og derfor skal indeholde samme antal op-amps. Med 8 ben, kan den enten indeholde 1 eller 2 op-amps.
Inden du begynder at bestille nye op-amps, skal du nok lige gøre dig klart hvilken type det skal være. Der findes tusindvis af forskellige typer. Hver med deres fortrin og ulemper. Og det nytter ikke bare at ringe og sige, at du skal have en bedre type. Den research må man selv stå for.
Vær også opmærksom på, at du kan få store problemer med at skifte op-amps. De originale er sikkert rigtig ringe, og særdeles langsomme. Ved skift til hurtigere typer, kan du meget let få selvsving.
Så igen vil jeg anbefale dig, at du allierer dig med ene elektronikyndig. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|