| Sendt: 28 April 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har brugt det sidste stykke tid på at undersøge mulighederne for trådløs streaming af musik i min lejlighed - fra stue til hhv. køkken og soveværelse.
Jeg er ret varm på en squeezebox pga displayet men er lidt lunken pga prisen - den koster mellem 1100 og 1500 dkk mere end en Airport Express. Ulempen ved Airport express er dog, at der ikke er noget display, hvilket ville gå hen og blive VANDvittigt(!!) irriterende i længden.
Så var det jeg fald over Salling Clicker (http://www.salling.com).. et stykke software der gør at du kan bruge din mobil eller pda (over 100 kompatible) som en to-vejs fjernbetjening - til Windows eller Mac. Man kan brugeBluetooth eller Wifi til at firbinde til sin PC.
Det koster 23 USD og virker fantastisk - nu har jeg købt to Airport Express og to par powered speakers og har sparet i alt 2200-300 dkkk ift to stk Squeezebox. Jeg ræser rundt i lejligheden og bliver til stadighed forbløffet over at jeg kan styre det hele - og se nummer, album-art etc - på min mobil 
Det kræver selvfølgelig at man slæber sin mobil med sig rundt - men mon ikke mange af os gør det alligevel. Man kan kontrollere en hel del forskellige medieafspillere.
Denne tråd er ikke en kritik af Squeezebox der, er jeg sikker på, er fremragende og har flere tilslutningsmuligheder end Airport Express. Det er blot en anbefaling til, hvordan man kan opnå et lignende resultat billligere.
Mvh Jonas
|