Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Atoll?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har idag været et sted og høre forskellige Atoll forstærkere. Personligt synes jeg at det var meget skingre i toppen og sælger gav mig ret, men mente ikke at det var noget som han havde lagt mærke til tidligere, hvilket jeg synes er underligt hvis han kender de ting som han sælger.

Hvad mener i andre om Atoll, ér de meget skingre i toppen, eller kan det være de ht som jeg hørte det på??

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen som har andre eller måske de samme erfarringer med Atoll??

Michael

SKC 3361
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Det afhænger vel meget af musik der blev spillet, hvilke højt. kabler osv. men generelt vil jeg mene at Atoll er meget "spilleglade" apparater forstået på den måde at lyden er flot, dynamisk på den gode måde og en spillelystig gejst som jeg personligt godt kan li. Jeg kan godt nikke genkendende til at være lidt lys i lyden men for mig opfatter jeg det som noget positivt. For mit vedkommende minder Atoll på mange punkter om f.eks. Densen. Sådan lidt fremme i skoene når det skal være det, behageligt og tilbagelænet når musikken tillader det. Jeg siger ikk at Atoll er jordens bedste produkter blot at de repræsenterer en bygge- såvel som lydkvalitet der pris mæssigt konkurrerer med japaner kasser men lydmæssigt alligevel skiller sig meget ud- bestemt til den positive side

Prøv at lytte til et IN 80+CD80 sæt - der er sku vellyd for skejserne. Har man knasterne så evt. en CD 100 istedet, lige prikken over i'et... iøvrigt er deres PR600 surround preamp ret god og kan sagtens bære deres bedste effekt blok AM200. Mine forældre har et setup i deres stue med AM 200 PR600 AV100 og det fungerer glimragende,,, de opgraderede deres AM100 til en AM 200 for nyligt. Forforstærkeren kunne sagtens vise denne forskel hvilket jeg egentlig ikke havde forventet til prisen.

Hilsen Søren

Til top Vis SKC 3361's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SKC 3361

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke helt sikker på hvad det var for nogle ht der var spændt for, men det var netop AM100 og en AM 200 som jeg lyttede til*S*

Michael

Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Jeg skal høre bl. a Atoll i morgen. Eventuelt låne med meg hjem hvis jeg liker dem godt. Er de harde/pågående i diskanten får de ikke besøke meg. Jeg har hørt begge deler(mørk/lys) om dem. Skal teste mot roksan caspian, Jungson og andre.

Til top Vis Antonx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antonx

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Antonx skrev:

Jeg skal høre bl. a Atoll i morgen. Eventuelt låne med meg hjem hvis jeg liker dem godt. Er de harde/pågående i diskanten får de ikke besøke meg. Jeg har hørt begge deler(mørk/lys) om dem. Skal teste mot roksan caspian, Jungson og andre.

Okey tror meget det handler om, hvad de skal spille sammen med og hvor henne, så det bliver spændende at høre hvad du synes om dem når de er afprøvet. Jeg har ikke haft dem med hjemme, men kun hørt dem i eftermiddags i en forretning, så måske det ville være anderledes hvis jeg havde haft dem med hjemme, det ved jeg ikke.

Bagefter hørte jeg noget "musical" og det lød meget bedre i mine ører... Men igen, det var kun derinde og jeg er ikke blind for at det kan været meget anderledes at få tingene med hjem.

Michael

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes