Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor er vi her (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Efter at have deltaget i en tråd om tilspilning af netkabler, og siden kigget med i en tråd om placebo teorien, er jeg efterhånden blevet i tvivl om hvad nogen folk laver herinde på siden.

Jeg er her for at udvæksle erfaringer med andre der intresere sig for hifi.

Har man som jeg invisteret en del penge på et anlæg, så vil jeg også gøre alt for at udnytte det på bedste vis. Det mht. akustik, opstilning, diverse kabler og andre tweeks.

Der skal selvfølgelig være en grænse hvornår man stopper. Men så længe der er tale om små penge til diverse tweeks, og set i forhold til den samlede mængde penge der er brugt på hele anlægget, er det vel ikke nogen forbrydelse jeg, og andre har gang i.

Eller hvad?????????

Ja åbenbart.

Nogen mener at jeg og andre, er ofre for griske producenter, som prøver at stjæle mine penge på f.eks. net kabler. De mener også at jeg er blevet ramt af placebo effekten.

Alt i alt skal jeg og andre  stå for skud for meget ikke hifi relateret small talk, af folk som har en anden menening end en selv.

Så her er hvorfor jeg skriver dette indlæg.

Hvorfor deltager DU i HIFI4ALL debat forum????????.

Hvad jeg får ud af dette indlæg, ved jeg ikke rigtigt.

Men det vil tiden vise.

Til de intreserede kan jeg oplyse, at jeg ikke har glemt at lytte til musikken, fremfor anlægget.

MH

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hey Hansen.

Godt indlæg.

Jeg har faktisk tænkt på det samme i et stykke tid nu. Det er som om man ikke kan have lov at have sin egen mening om tingene. nogle brugere syntes tilsyneladende at de har "facitlisten" på hifi og så man ellers en klovn(eller det der er værrer) hvis man ikke er enig med dem.

Jeg har også brugt en del penge på hifi og det har jeg ikke fortrudt det mindste. Grunden til jeg er på H4A er at(som dig) både at give og modtage råd, og erfaring, fra og til folk. Det er det, et forum er beregnet til i min øjne.

MVH WRONG

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej Wrong.

Du er en af dem der gør at jeg stadig er herinde.

Bliver spændene at se dit gulv færdigt.

MH

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Hej Wrong.

Du er en af dem der gør at jeg stadig er herinde.

Bliver spændene at se dit gulv færdigt.

MH

hehe, tak tak. Det bliver mere spændende at høre om det har hjulpet på bassen. Sorry for OT

MVH WRONG

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

I'm here to kick ass and chew bubble gum..and I'm all out of gum!
Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Efter at have deltaget i en tråd om tilspilning af netkabler, og siden kigget med i en tråd om placebo teorien, er jeg efterhånden blevet i tvivl om hvad nogen folk laver herinde på siden.

Jeg er her for at udvæksle erfaringer med andre der intresere sig for hifi.

Har man som jeg invisteret en del penge på et anlæg, så vil jeg også gøre alt for at udnytte det på bedste vis. Det mht. akustik, opstilning, diverse kabler og andre tweeks.

Der skal selvfølgelig være en grænse hvornår man stopper. Men så længe der er tale om små penge til diverse tweeks, og set i forhold til den samlede mængde penge der er brugt på hele anlægget, er det vel ikke nogen forbrydelse jeg, og andre har gang i.

Eller hvad?????????

Ja åbenbart.

Nogen mener at jeg og andre, er ofre for griske producenter, som prøver at stjæle mine penge på f.eks. net kabler. De mener også at jeg er blevet ramt af placebo effekten.

Alt i alt skal jeg og andre  stå for skud for meget ikke hifi relateret small talk, af folk som har en anden menening end en selv.

Så her er hvorfor jeg skriver dette indlæg.

Hvorfor deltager DU i HIFI4ALL debat forum????????.

Hvad jeg får ud af dette indlæg, ved jeg ikke rigtigt.

Men det vil tiden vise.

Til de intreserede kan jeg oplyse, at jeg ikke har glemt at lytte til musikken, fremfor anlægget.

MH

Hej MH

Ja der er jo en del snak om emnet. Min holdning er den at det jo er op til den enkelte. Personligt vil jeg ikke give mange tusinde kroner for kabler. Da jeg mener at man får for lidt valuta for de sidste mange penge.

Selvfølgeligt er der forskel på kabler. Med hensyn til materiale valg osv. Det vil jo kunne give forskellige nuancer af lyden.

Jeg vil dog gerne om en kunne forklare hvad det er nøjagtigt er der sker ved tilspilning af et kabel. Da jeg er af den holdning at det er hokus pokus. Om det er placebo skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det er da helt sikkert at man kan overbevise sin hjerne til forskellige indtryk med alle mulige forskellige ting. Så mon ikke det kan lade sig gøre med kabler til sit udstyr også ?

Pt. Leder jeg selv efter nye kabler, der spiller lidt mørkere end de sølv kabler jeg bruger. Nogle der har nogle gode forslag til mit setup.

Signalkabler : DLS Ultimate silver plated

HT kabler     : Dalí Silver wave two (bi-wire)

Jeg er her for : At læse om hifi for at blive "klogere" indenfor området fif/ideér osv.

: Se hvad udstyr andre har. Deres opsætninger osv.

: Alm. nysgerrighed   

: Og pga. ganske naturlig interesse for hifi

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Jeg har også brugt en del penge på hifi og det har jeg ikke fortrudt det mindste. Grunden til jeg er på H4A er at(som dig) både at give og modtage råd, og erfaring, fra og til folk. Det er det, et forum er beregnet til i min øjne.

MVH WRONG

Som Wrong skriver så flot her. Kan jeg også godt tilslutte mig. Er nok lidt bedre og kortere beskrevet, end min tidligere smørre. Jeg er bare ret ny på området endnu

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er her naturligvis for at få mit anlæg kritiseret.
Foreløbig er mine højttalere kritiseret (den forkerte model), min effektforstærker (modellen efter, er meeeget bedre), mine kabler (jeg må da være døv), samt min DAC, der vist nok er langsom.
Dog tror jeg at den overholder lydens hastighed, og ellers ikke er chiptunet.

Meget af min musik, er på anbefaling herinde fra, og jeg hører mest jazz og blues nu, hvor det var engelsk rock, da jeg først oprettede min profil.

Jeg har fundet ud af, at pixels ikke bare er pixels (det troede jeg ellers), og at grå lærreder er dyrere end hvide (ved ikke hvorfor de er dyrere, og derfor er jeg her endnu).

Måske er jeg har også for at læse om noget teknik, musik, og nye koncert-DVD'er, samt film, vandskader, og noget om hvordan man limer finér på.

Jeg vidste heller ikke at der var noget der hed en stjernebox, før jeg kom på hifi4all.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hej MH

Ja der er jo en del snak om emnet. Min holdning er den at det jo er op til den enkelte. Personligt vil jeg ikke give mange tusinde kroner for kabler. Da jeg mener at man får for lidt valuta for de sidste mange penge.

Selvfølgeligt er der forskel på kabler. Med hensyn til materiale valg osv. Det vil jo kunne give forskellige nuancer af lyden.

Jeg vil dog gerne om en kunne forklare hvad det er nøjagtigt er der sker ved tilspilning af et kabel. Da jeg er af den holdning at det er hokus pokus. Om det er placebo skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det er da helt sikkert at man kan overbevise sin hjerne til forskellige indtryk med alle mulige forskellige ting. Så mon ikke det kan lade sig gøre med kabler til sit udstyr også ?

Pt. Leder jeg selv efter nye kabler, der spiller lidt mørkere end de sølv kabler jeg bruger. Nogle der har nogle gode forslag til mit setup.

Signalkabler : DLS Ultimate silver plated

HT kabler     : Dalí Silver wave two (bi-wire)

Jeg er her for : At læse om hifi for at blive "klogere" indenfor området fif/ideér osv.

: Se hvad udstyr andre har. Deres opsætninger osv.

: Alm. nysgerrighed   

: Og pga. ganske naturlig interesse for hifi

[/QUOTE]

Jeg har selv lidt af samme problem som dig med for lys lyd.

Jeg har også Dali silverwave HT kabler. Har prøvet nogen TaraLabs Helix 8. De har en mørkere lyd, og lidt mere fylde. Så det var måske noget du kunne prøve.

MH

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

lol mhansen,i tråden om netkabler spurgte jeg mig også om det samme,når folk bare ved bedre men ikke gider at besvære sig med at udforske emnet bare en lille smule må interessen ligge på et lille sted
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Jeg er her naturligvis for at få mit anlæg kritiseret.
Foreløbig er mine højttalere kritiseret (den forkerte model), min effektforstærker (modellen efter, er meeeget bedre), mine kabler (jeg må da være døv), samt min DAC, der vist nok er langsom.
Dog tror jeg at den overholder lydens hastighed, og ellers ikke er chiptunet.

Meget af min musik, er på anbefaling herinde fra, og jeg hører mest jazz og blues nu, hvor det var engelsk rock, da jeg først oprettede min profil.

Jeg har fundet ud af, at pixels ikke bare er pixels (det troede jeg ellers), og at grå lærreder er dyrere end hvide (ved ikke hvorfor de er dyrere, og derfor er jeg her endnu).

Måske er jeg har også for at læse om noget teknik, musik, og nye koncert-DVD'er, samt film, vandskader, og noget om hvordan man limer finér på.

Jeg vidste heller ikke at der var noget der hed en stjernebox, før jeg kom på hifi4all.

Je det er fedt at få bekræftet at man har købt det "forkerte anlæg"

Jeg selv har også fundet ud af del del herinde. Valg af Pickup, kabler osv.

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
lol mhansen,i tråden om netkabler spurgte jeg mig også om det samme,når folk bare ved bedre men ikke gider at besvære sig med at udforske emnet bare en lille smule må interessen ligge på et lille sted

Nemlig

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Ja godt spørgsmål har også tænkt på om jeg bruger for meget tid på det gør det nogen forskel?Er også blevet skuffet over den manglende forståelse for menneskers forskellige tilgang til tingene bevars jeg kan sagtens se noget af det i mig selv men mener det afhjælpes lidt med alderen og erfaringen. 

En forklaring på hvorfor mange er her er vel at en del mennesker forstår os ikke og har ikke den interesse i at diskutere lyd og gengivelse på det plan som vi åbenbart har.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Er her mest for at få inspiration og ide'er og for at dele Jeres erfaring!!!!
Det er også fedt at have et sted "at gå hen" når konen ikke gider høre på ens ævlen om højttalere og forstærker grej, man simpelthen bare må eje..

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Kommer der ikke snart en der vil skændes så der kan ske et eller andet
Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004

mhansen skrev:
Je det er fedt at få bekræftet at man har købt det "forkerte anlæg"

Ja det er meget skægt, at kun min forforstærker tilsyneladende er ok som highend komponent i mit setup.

Det må jo betyde, at man kan nøjes med én enkelt god komponent i anlægget, for at det lyder godt.
(Det lyder nemlig godt)

EDIT: Hvis Mike Tyson bliver forsanger i West Life, skal jeg muligvis have nye højttalere.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland

Jeg er her for at gøre klogere, blive klogere, få gode kammerater man eventuelt kan lytte til musik med og drikke en øl med, få anbefalet hifi-produkter og ikke mindst blive foreslået nyt musik, som man kan nyde på ens (forhåbentligt) dejlige anlæg... Og det er jo det, musikken, som det handler om i sidste ende... :)
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Jeg er her for at få ny viden, gøre brug af alle jeres erfaringer, som i jo med glæde deler ud af, og når jeg engang får lidt bredere viden, vil dette selvfølgelig komme alle andre tilgode

Hilsen Andreas

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Det centrale for mig er at inspirere og blive inspireret vedr. musik/koncerter og film...dette er et udtryk for at jeg i bund og grund er tilfreds med mit setup, og kan fokusere mere på det væsentlige...

Og så bruger jeg en del tid på at drømme om fremtidige hifi-investeringer.......her er jeg meget tilfreds med den hjælp man kan få af andre brugere som har gjort sig en masse erfaringer (som altid skal man skal huske det kun er en hjælp på vejen mod ens egen beslutning...)

Og så er det jo altid rart at tale med ligesindede...

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Fordi man, modsat dig, har holdningen at tilspilning af netkabler (næsten) ingen virkning har, så bliver holdningen da ikke irrelevant (urelateret) i HiFi sammenhæng.

Du ville måske ønske at holdninger som du er uenige i var irrelevante men sådan er virkeligheden nu ikke.

Og tak skæbne hvis det var sådan ..........for så havde vi intet at debatere på nogen fora overhovedet eller IRL.

Basalt set er jeg her fordi jeg har interesseret mig for HiFi og musik (både lytte og spille) siden slutningen af 60'erne / starten af 70'erne. Det er ikke en interesse man lige finder en stor procentdel af befolkningen som deler.

Derfor synes jeg at det kan være befriende at benytte det her forum hvor man kan udveksle erfaringer, blive inspireret, diskutere, blive kritiseret på sine valg, følge tendenser og udvikling. Interaktion.

Dette forum har dog ikke fået mig til at skifte noget af mit anlæg......endnu.

Enkelte diskuterede tweaks har jeg dog efterprøvet uden at det har resulteret i at jeg har implementeret det. "If it doesn't get better, don't change it."

Du skal nu ikke lade dig slå ud af den modstand du nogen gange oplever herinde. Der skal jo være plads til os alle og selvom vi deler interesse så er der store forskelle på folk.

Keep going strong.......

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum