| Forfatter |
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja mærklig overskrift, men kunne ikke lige finde på en bedre 
Nå men det, det drejer sig om er at der er noget galt med mit stereo anlæg...tror jeg. For små 2uger siden fik jeg en sampler CD fra StochFish, den blev sat på og jeg kunne med det samme høre at her var nogen som kunne det med at lave gode indspildninger, men jeg lod også mærke til at højre kanal blev fortrukken, jeg tænkte at det var fordi der sad sangeren nok og tænkte ikke mere over dette, så tog jeg på ferie og kom hjem i Lørdags og har først nu sådan rigtigt sat mig ned for at lytte noget musik, jeg satte en Jack Johnson CD på og troede ikke mine egne øre, hva dælen laver han ovre i højre side, han plejer at sidde foran mig i midten..ca. jeg prøvede en anden cd, med samme resultat, her sad pianisten ovre i højre side, der må være noget galt, så jeg gik ind i biorummet og satte Jack på, og nu var han hvor han plejede at sidde med sin guitar og det samme gjaldte pianisten...Hmmm hva kan der være galt, der kommer musik ud af venstre side på mit stereo anlæg, men det er knapt så højt som højre kanal, er lidt bange for det endten er Ampén eller speakeren den er gal med... men kan der være andre forklaringer på det??

|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
prøv at lokalisere fejlen: prøv evt at bytte om på højtaler kabelt(Spiller venstre så mere nu?)
Har du evt en anden forstærker eller afspiller så prøv at skifte en ting ud af gangen for af finde frem til fejlen, det hjælper altid mig at gører sådan...
også at tjekke evt kabler og stik om de sidder korekt monteret osv osv!!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
|
prøv at lokalisere fejlen: prøv evt at bytte om på højtaler kabelt(Spiller venstre så mere nu?)
Har du evt en anden forstærker eller afspiller så prøv at skifte en ting ud af gangen for af finde frem til fejlen, det hjælper altid mig at gører sådan...
også at tjekke evt kabler og stik om de sidder korekt monteret osv osv!! |
|
|
|
|
|
Hej.
Ja jeg har lige smidt et "ubalanceret" kabel på og nu sidder Jack som han plejer, det vil sige at der endten er et eller andet gal med mit XLR kabel eller at der er noget galt med XLR indgangen på Ampén eller XLR udgangen på CD-Afspilleren, jeg har desværre ikke noget andet XLR kabel eller andre afspillere/Amp´s med XLR... Nå nu vil jeg lige prøve med Stochfish cdén.... 
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
| træls du ikk lige har et andet xlr.. prøv bagefter at sætte det "gamle" xlr stik i igen og se hvordan den ter sig?? er spændt på hvordan det går?? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige helt enkelt at bytte om på højre/venstre XLR-kabel. Hvis så fejlen flytter over i højre side, tyder meget på det bare er kablet.
Du kan jo være heldig  __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
| træls du ikk lige har et andet xlr.. prøv bagefter at sætte det "gamle" xlr stik i igen og se hvordan den ter sig?? er spændt på hvordan det går?? |
|
|
|
|
|
Ja det er lidt surt, men det ændre ikke på problemet at skifte tilbage til XLR, det er fandme underligt... 
KimG skrev:
|
Prøv lige helt enkelt at bytte om på højre/venstre XLR-kabel. Hvis så fejlen flytter over i højre side, tyder meget på det bare er kablet.
Du kan jo være heldig 
|
|
|
Hmm når jeg bytter om på H/V så kører det som det skal, men bytter jeg om igen, ja så er der mest lyd i højre kanal... Kan tyde på der er et eller andet galt med kablet..eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn B;
Når du bytter, er det så totalt, eller krydser du? - Altså : Udgangspunkt V(kabel1)>V(kabel1) + H(kabel2)>H(kabel2) Test 1) V(kabel2)>V(kabel2) og H(kabel1)>H(kabel1) og så forsvinder fejlen? Test 2) V(kabel1)>H(kabel1) og H(kabel2)>V(kabel2), fejl forsvinder eller flytter?
Umiddelbart tror jeg du bare er offer for måske trætte lodninger/stik Jeg har før oplevet XLR-stik ikke virke godt i en bøsning, men virke OK i en anden, samtidig med at ingen andre stik kan provokere samme fejl. Måler man så stikket, fejler det ikke noget. Prøv at lodde alle lodninger efter, både i stik og bøsninger.
__________________ Kim
|
| Til top |
|
| |