Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina vs DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er i så tændt på alt de skrammel fra kINA .  Det er jo kopivare af alt det der er udviklet her i DK.  Børne arbejde er ikke særlig godt i danmark men der er mange af jer der er ligeglade med det. Det er jeg ikke.  Jeg vil også gerne have nogle ordentlige arbejdsforhold på min arbejdsplads så som overenskomst- feriepenge- pension- overtidsbetaling.  Så stop med at købe alt det KINA  skrammel
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Uha... tal om at stikke hånden i hvepsereden!
God fornøjelse.

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Det meste af det elektronik vi omgiver os med er jo netop samlet i østen. Det er stadig samlebåndsarbejde, men nok bedre arbejdsforhold end dem der laver vores tøj.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:
Hvorfor er i så tændt på alt de skrammel fra kINA .  Det er jo kopivare af alt det der er udviklet her i DK.  Børne arbejde er ikke særlig godt i danmark men der er mange af jer der er ligeglade med det. Det er jeg ikke.  Jeg vil også gerne have nogle ordentlige arbejdsforhold på min arbejdsplads så som overenskomst- feriepenge- pension- overtidsbetaling.  Så stop med at købe alt det KINA  skrammel

Du er en modig mand må man sige, men også forholdsvis ny herinde kan jeg se

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Gamuts højtalere skulle vist være lakeret i kina og sikkert at en masse andre producenter også får noget lavet der. Kineserne er vel ikke slaver. De vælger vel selv om de vil arbejde under de forhold der er . Nogen vælger åbenbart at arbejde så det må jo være bedre end vi ikke købte noget og ingen kunne arbejde. Det skal jo starte et sted. På et eller andet tidspunkt får de sikkert også bedre forhold . Ting tager tid og den tid det tager kan ligeså godt starte nu som senere. De skal igennem det uanset. En skønne dag når der er arbejde nok til alle starter de nok en fagforening skal du se og kræver bedre forhold. Kræver de bedre forhold nu bliver de sikkert bare smidt på porten. Når alle har arbejde dernede og arbejderne begynder at stille krav også om højere løn kan vesten igen konkurrere og alle firmaer i kina går ned og alt starter forfra.  

Det er sådan det kommer til at gå færdi arbejde.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Kineserne er vel ikke slaver. 

Jeg har været en del i Kina og det er ikke langt fra. Var på en tekstilfabrik en gang. Det var 7 dage om ugen og kun fri til deres bryllup. De var så opslidt når de nåede 40-50 år.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jeg vil hellere støtte/hjælpe til ordenlige forhold i Kina, hos folk der vitterligt ikke har ret meget, end ved fortsat protektionistisk at bibeholde kunstigt opskruede timeløninger i Danmark. Her lider ingen nød.

Kun ved import fra Kina, kan man hjælpe kineserne. En uforholdsmæssig stor del af pengene falder i hænderne på bagmænd, det ved jeg, men nogen lander "på gulvet"... og dem der arbejder på hifi-fabrikker under "kummerlige forhold" har det stadig uendeligt meget bedre end dem der ikke har arbejde.

... og pengene der lander hos de "slemme bagmænd" kommer endda også i omløb, og bliver MÅSKE brugt til B&O udstyr. Og så burde ALLE være glade.

Man skal kravle før man kan gå. Kineserne kravler med stor optimisme. Hvorfor stoppe dem?

En sidebemærkning. Jeg er så forbandet træt af at høre at alt fra Kina er noget l**t og alt fra Danmark er åhh så godt. Det værste strammel jeg nogensinde har haft i racket var dyrt high-end fra en anerkendt dansk producent. Skulle samme elendige byggekvalitet en dag dukke op fra Kina, er prisen i det mindste derefter.

skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004

jørstad skrev:

Bliver samfundet fattigere ved at købe produkter fra Kina? Nu er jeg ikke handelsskoleuddannet, men mine penge rækker længere, følgelig er min realløn mere værd. (Især hvis man køber masse af hifi )

Tror du selv på at det er i Danmarks interesse at holde op med at importere fra Kina? Tror du det er i de kinesiske arbejderes interesse? Nej vel…

Engang om 15-20 år, hvor kinesisk med stor sandsynlighed er et obligatorisk fag i folkeskolen, vil vi takke os for, at vi ikke lod os skræmme af sortseere og dommedagsprofeter. Derimod vil vi glæde os over horder af købekraftige kinesere, som er villig til at kaste kapital efter dansk knowhow.

Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum

blackfrancis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: København

Japer skrev:

Kineserne er vel ikke slaver. De vælger vel selv om de vil arbejde under de forhold der er . .

ææææh...den holdning håber jeg virkelig du står temmelig alene med....
Til top Vis blackfrancis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfrancis

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Japer skrev:

Gamuts højtalere skulle vist være lakeret i kina og sikkert at en masse andre producenter også får noget lavet der. Kineserne er vel ikke slaver. De vælger vel selv om de vil arbejde under de forhold der er . Nogen vælger åbenbart at arbejde så det må jo være bedre end vi ikke købte noget og ingen kunne arbejde. Det skal jo starte et sted. På et eller andet tidspunkt får de sikkert også bedre forhold . Ting tager tid og den tid det tager kan ligeså godt starte nu som senere. De skal igennem det uanset. En skønne dag når der er arbejde nok til alle starter de nok en fagforening skal du se og kræver bedre forhold. Kræver de bedre forhold nu bliver de sikkert bare smidt på porten. Når alle har arbejde dernede og arbejderne begynder at stille krav også om højere løn kan vesten igen konkurrere og alle firmaer i kina går ned og alt starter forfra.  

Det er sådan det kommer til at gå færdi arbejde.

Ja det kan man håbe!
Ja rygtet siger at kabinetet på GamuT L serien er produceret i Kina, og det hænger egentlig godt sammen med kvaliteten af den, hvad jeg kan se! At de så koster en bondegård er svært at forstå.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Mony talk bullsh*t walks!!!...  DERFOR! vil kina grej rykke...

Og det tiltrods for kopisme, børne arbejde og underbetaling, mangel på menneskerettigheder, så er det pengebogen der tæller når folk som flest skal købe...

De fleste der har eks. 10 kg. kr. til eks. en cd. vis skide tyndt på før nævnte faktore og købe bedste lyd og udseende / faciliteter og finish for pengene.

Og FACE IT! der er ikke meget eller noget vi kan, som kina ikke kan hvad dette angår (i den mere pris overkommelige ende af grej) og hvad de ikke kan i dag! kan de imorgen, be shure of that!!..

Bare vendt selv det bedste vestlige highend vil blive rivaliseret løbet af få år!..

Ikke at jeg bifalder udviklingen eller noget.. men sådan ER! det, vi har et seriøst problem på mange områder, Danske design og no how er meget fine floskler... men det er hvad de reelt er! for det kan godt være vi er bedre uddannede og gode til en masse nu.. og alle skal HØJT uddannes så vi kan klare globaliseringen..  men der er sgu en lille miliard eller halvanden hjerner der ikke er ringere end os  og når bare nogle % af disse bliver lige så godt uddannede og smarte som "os" er de flere end os..  de trænger sig på... og de er sultende og "kamp" lystene.. (precis som Japserne i 60'ne og 70'ne og op til hvor de blev for selv fede og tilfredse og gassen gik lidt af)

Hvad Japan har gjort vil Kina gøre i 10'ne!!... 

Om få år, er der INTET! de ikke kan gøre / lave lige så godt som os, bare enklere og billigere, og resurserne på alle områder er ubegrænsede (ikke mindst de mennesklige)

Basicaly... we are f**k't!! so bend over and get used to it!!

Kina grej er her for at blive, og det vil styre HÅRDT!! i fremtiden  (med mindre vi kan finde på en måde at bræmse det ned på?? men det tvivler jeg stærkt på)

De Mongolske / Asiatisk horder kommer ikke væltende og indtager os med våben og krigere, men med elektronik og billig arbejdes kraft og herved økonomi!...

(Og vi hjælper selv godt med... ved at flytte manuelt arbejde og produktion til kina og ved at købe deres grej..)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Sådan er det desværre

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

"
Japer skrev:

Kineserne er vel ikke slaver. De vælger vel selv om de vil arbejde under de forhold der er . .

blackfrancis skrev:

lad ham nu bare tilføre debatten lidt ufrivillig komik - hellere le end græde over den slags udsagn!

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

blackfrancis skrev:

slowon skrev:
 græde over den slags udsagn!

mvh/slowon

Ja det lyder til du hyler en del rundt omkring i de forskellige tråde og sjældent om noget der har med emet at gøre.

Og hvis jeg skal kommentere det indlæg du kom med inden jeg tog en lille bid af det og dermed ud af sammenhæng som i 2 har gjort. Så nej, tag ikke mig så alvorligt. Slowon blev irettesat af mig tidligere og er nu p***ed. Men som han selv siger. Hvis du ikke kan tåle at være her så ses vi.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Kom med nogle helt konkrete eksempler hvilke audioprodukter som bliver fremstillet af børnearbejdere !

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hvorfor den tone og den klamme moderator-røde farve?

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Maj 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hvorfor blander du dig i tråden med overdommer rød farve?

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej jørsted spændende erklæring og problemstilling du sætter i gang. Men men men som Milu skriver putter du hånden i hvepsereden. For hver gang du handler eller betragter dine ting fra dit hjem må du jo få dårlig samvittighed for de fleste varer og udstyr er lavet i Kina.

Tror heller ikke du går barfodet gør du? I så fald er du unskyldt,  men 50% af alle sko er lavet i kina. Går ud fra du har mere end et par sko og demed må du statistisk set også have et par sko der er lavet i kina.

HMM. den compuuter du har skrevet dette indlæg på , består sandsynligvis også af en masser af komponenter lavet i Kina. Ja jeg kunne blive ved.

Synes derfor man skal passe på med sin dobbeltmoralskhed. Den eneste vej frem for at kineserne udvikler sig (som de allerede gør) er at støtte dem. Deres arbejdsvilkår er også ved at blive bedre, og der betyder alt for den kinesiske borger at have et arbejde. Der bygges kæmpe industriparker hvor europæriske virksomheder slår sig ned, de 5 mill kineserne som bor i sådan park på 100x100km får arbejde og lejligheder som bygges til dem, udover det indholder parkerne universiteter og skoler som udvilker børnene. På denne måde undgå kina de såkaldte blikbyer som findes i Indien og andre lande hvor der også foregår stor produktion. Kineserne er på vej op og med en stigning af BNP på 20% pr. år er de godt på vej (De ligger nu nr.2 i verden efter USA som rigeste land).  Mht deres foruregning som på nuværende tidspunkt er den næststørste i verden , så lærer de det vel også som vi gjorde i efter 60 her i DK. Kan sige som dokumentation for mine påstande at de stammer fra den viden jeg har fået fra mine timer fra min professor Jens Hørlûck på Århus Universitet hvor jeg læser Økonomi.

Mht. Lyden jo så kan de faktisk godt spille, jeg er glad for min Korsun v6.

Mvh Rasmus

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Det er da rigtigt, at meget kopieres i Kina. Problemet er nu ikke så stort her, som i andre Europæiske lande. Frankrig oplever i disse dage en enorm strøm af kopivarer ind i landet. Det er simpelthen ikke muligt at opdage det hele i havnene. Stort set alt kan fås som kopi. F.eks. de kendte The mærker. Det der gør det svært at opdage ifølge de franske myndigheder, er at de originale firmanavne og logo også kopieres. Altså ikke noget med kinesiske navne på produkterne.

For nogle uger siden, var der et indlæg i Jyllands-posten om PH-lamper. Det kinesiske firma der producerer disse, hævder at de selv har stået for designet. F.eks. også den store koglelampe, der var helt indentisk med den danske udgave. Jeg kunne ikke se forskel på billederne.

Her en hjemmeside om de kendte transistorer der kopieres.

http://sound.westhost.com/counterfeit.htm

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Kom med nogle helt konkrete eksempler på hvilke audioprodukter som bliver fremstillet af børnearbejdere !

sad lige og tænkte det samme 

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum