Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina grej, duer det??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hvis det er så kan kina grej debatten jo fortsætte HER!

Og forhåbentlig i en bedre tone????????

Bravo til enkelte personer! i er sgu dygtige etil at ødelægge en god debat med dårlig tone og person angreb!..

Håber det kan holdes ude fra nu af!

Ellers kan i jo se hvad der sker!!!

Så lad os da for !#€%&"£!! få en sober og sagelig debat...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Hvis det er så kan kina grej debatten jo fortsætte HER!

Og forhåbentlig i en bedre tone????????

Bravo til enkelte personer! i er sgu dygtige etil at ødelægge en god debat med dårlig tone og person angreb!..

Håber det kan holdes ude fra nu af!

Ellers kan i jo se hvad der sker!!!

Så lad os da for !#€%&"£!! få en sober og sagelig debat...

mvh.

Hejsa

Jeg har INTET imod en ny debat om emnet, faktisk var jeg selv med til at starte en tråd om dette for nogen tid siden, men helt ærligt er der snart mere "suppe at koge" på emnet?

Indtil videre synes jeg at være nået til den konklussion at nogle kan lide kina grej og andre kan ikke.... Personligt ved jeg ikke hvad jeg skal mene, da det er meget små med hvad jeg endnu har hørt af det, men jeg indrømmer gerne at jeg har øje på Vincent "bamserne" når jeg kommer til penge engang.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Lad mig ligge ud med at sige at jeg finder en hel del kinesisk grej ganske fornuftigt og af fin kvalitet.

Man får meget for pengene, flot finish, fornemme fjernbetjeninger og ganske god lyd..

Faktisk er mine erfaringer at man får mere vellyd for given beløb end man får med tilsvarende "vest" lavet grej.

Tag eks. NAD som er kendt for at være relativ billigt no nonsens grej, her får man med kina grej, en mindst lige så god lydmæssig kvalitativ ydelse samt til og med en finish der som oftest gør gring med NAD.  enten til samme billigere eller samme penge.

Hvorvidt der findes kina grej der står mål med den absolutte highend og den aller øverste ende af hifi? skal jeg ikke kunne sige??

Jeg har personligt ikke stødt på noget der kunne stå mål med eks. Krell (onde tunger siger dog at en del af dette laves i Kina?? jeg ved ikke om det her sin rigtighed??) eller lad os bare tage Marklevinson og Audioreserch..

Måske er der noget jeg bere ikke har kendskab til og eller har hørt? jeg ved det ikke?

Men det skulle slet ikke undre mig, og hvis det ikke findes i dag er det kun et sprørsmål om tid..

Min holdning er ganske klart at der ikke er noget "vi" kan som Kineserne ikke kan eller KAN LÆRE! og hvis deres ting og metoder ikke står mål med det vi selv laver endnu og de ønsker at konkurere? så tro mig så skal de nok finde ud af det og hvad der skal til.

Der er 1,5 milliad eller mere af dem og de er "sultende" på alle områder, precis som japanerne ver det i sin tid..  og udviklingen vil være den samme som dengang de kom "frem" bare i 10'ne!!  

Når der er nogen der mener at det er noget l**t der kommer fra kina, ser jeg gerne at dette underbygges med konkrete eks. og mærker!...

Det lydmæssige ud over de kvalitative egenskaber er jo heller ikke til at debatere da dette er meget subjektivt og en smags sag.. (der er precis lige så mange divergerende opfattelser indenfor det normale "vest" grej..)

Jeg har den opfattelse af der reelt er mere snobberi forbundet med helet kina grej debatten..

Ikke mindst fra folk der har ekstremt dyrt "vest" grej, (men disse er ofte ganske snobbede i holdningen til alt "under" hvad de selv har, så billig grej fra KINA! kan kun gøre dette værre)

Jeg vil nu mene at i den lave ende af hifi helt op til hvad man kan kalde midfi, vil kiserne kommer til at dominere voldsomt, og give meget mere valuta for pengene end man kan ellers få.. så reelt de der kun ville have råd til hvad man kan kalde "low fi" for samme penge faktisk kan få mid eller hifi, hvis de køber kina grej..  og i det deciderede hifi område helt op i den øvre ende vil man se kina grej der giver alt og alle kamp til stregen!.. (jeg mener allerede at kunne se klare tendenser)

Hvis ikke ren kina grej vil øre dette så i hvertfall grej lavet i kina i samarbejde med kineserne men måske med indflydelse og teknisk assistance fra vest firmaer / producenter..

Man se og eller vil garenteret se vest producenter / teknikkere og designere mm. starte deres produktion i Kina og lave grej der på ingen områder står tilbage for selv det bedste vi har her i dag!..   kineserne gør jo hvad der bliver sagt og laver hvad de får vist! og kommer de under vestlig kvalitets kontrol og indflydelse, så bliver resultetet precis lige så godt som noget lavet her i DK eller USA eller andet sted i EU!!.. (dette er der vist nok såvidt jeg ved og er informeret allerede en del eksempler på!)

Jeg tror helt sikkert at dette vil smitte af og sive ud til rent kinesiske producenter, der ikke er dummere end at de vil vide at skal deres grej sælges i vest og begå sig som kvalitets grej, så skal alt være tip top!... (hvad jeg bestemt mener at der allerede er eks. på)

Så jeg vil bestemt mene at hifi snobberne står til en bart og grum "opvågning"....

mvh.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Den 'anden' tråd om kinagrej, kom lidt i baggrunden af den politiske tråd, der ikke specifikt handlede om grejet, men om etikken.

Positive tråde, har det med at blive lidt korte, somme tider.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Vincent, er da vist Tysk eget mener jeg, men laver så hele baduljen i Kina, hvad jeg også omtaler lige før er noget vi ser og vil se rigtigt meget..

Hvorved vestligt kvalitet og lyd indflydelse klart vil skinne igennem, men alligevel til ekstrem fordelagtige priser..

Har selv kik på følgende produkter, som jeg meget gerne gad at ligge øre til!..

http://www.vincent-tac.de/en/produkt/end/sp_998.php

http://www.vincent-tac.de/en/produkt/end/sp_991.php

og

http://www.vincent-tac.de/en/produkt/end/sp_993.php

De ser grumme seriøse ud! og finishen ser ud til at på ingen måde stå tilbage for noget man ellers kan købe til sky høje priser.

Men igen, det må komme an på et nærmere syn og især lytning hvis muligt?

Jeg har dog set noget Vincent grej nede i DAT for en del år siden og det virkede af ganske seriøs finish mæssig kvalitet (bedre end eks NAD mf. og ellers ikke et ondt ord om NAD på det lydmæssige fra min side dog!) fik dog dengang aldrig mulighed for at nær lytte det i en grad der afgjorde om det stor mål med pris og hvad de udseende mæssigt signalerede.

Men jeg har hørt en del andre Kina produkter såsom Cayen & Shanlig (der også skulle stå Tyskere beg såvidt jeg er informeret) og de lød da eldeles framragende især til prisen..

mvh.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sådan set godt følge dig Miju. Man får MEGET for pengene i Kina-grej. Og i den prisbillige mellem-klasse, kan Kina-grejet sagtens følge med mængden.
Man må bare ikke forvente at man får vildt High End grej til ingen penge.

Men skulle jeg vælge mellem en kedelig grå NAD, eller en lækker Kineser i tykt alu til samme pris, ved jeg godt hvad jeg valgte... Chinese Flag

Man skal bare passe på ikke at blive forblændet af den lækre finish, de solide dimensioneringer og gode komponenter i Kina-produkterne. Det er LANGT fra ensbetydende med god lyd. Langt vigtigere er det, at komponenterne er sat ordenligt sammen.
Man kan skabe en fremragende konstruktion med elendige komponenter, og man kan samtidig lave en elendig konstruktion med de bedste komponenter.

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hej

som Miju er inde på synes jeg at trådene vedrørende Kina-grej indtil videre har haft en stor fejl, Nemlig generalisering af Kina-grej. Og da der efterhånden er rigtigt mange kina-mærker har vi brug for at få stoppet denne generalisering.

At der er mange produkter fra Kina der ligner hinanden - og efter sigende også laves på samme fabrikker hvor de bare får hver deres logo klistret på - er dybt forvirrende og gør det ikke lettere at finde ud af hvad man skal købe.

Så lad os få nogle erfaringer fra folk med kina-grej på bordet, både positiver og negative. så vi kan overblik over hvilke mærker der er HOT og hvilker der er NOT.

Brian

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Men skulle jeg vælge mellem en kedelig grå NAD, eller en lækker Kineser i tykt alu til samme pris, ved jeg godt hvad jeg valgte...
Jeg ville uanset hvad vælge den der lød bedst til prisen, uanset farven, mit hifi er ikke show off
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

brian skrev:

Hej

som Miju er inde på synes jeg at trådene vedrørende Kina-grej indtil videre har haft en stor fejl, Nemlig generalisering af Kina-grej. Og da der efterhånden er rigtigt mange kina-mærker har vi brug for at få stoppet denne generalisering.

At der er mange produkter fra Kina der ligner hinanden - og efter sigende også laves på samme fabrikker hvor de bare får hver deres logo klistret på - er dybt forvirrende og gør det ikke lettere at finde ud af hvad man skal købe.

Så lad os få nogle erfaringer fra folk med kina-grej på bordet, både positiver og negative. så vi kan overblik over hvilke mærker der er HOT og hvilker der er NOT.

Brian

Ja, man skal være forsigtig med at sætte alle kinesiske mærker i samme skuffe.
Det ville være lidt som at sige at Densen og Holfi er 'det samme' - hvilket alle jo nok kan se, ikke holder.

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt sikkert enig med holdninger så som at der ikke er noget som kineserne ikke kan eller med tiden vil lære.

Problemet i forhold til disse diskutioner ligger jo nok i de postulater som er så utrolig nemt at kaste omkring sig. Jeg indrømmer blankt at jeg ikke har hørt ALT Kina grej men den smule som at jeg har lyttet til lød skam udemærket.

Men ligesom Rattanhuset så tror jeg ikke at vi får meget mere ud af det her emne. Grunden til at den anden tråd sluttede som den gjorde ser jeg som et tegn på at tråden var løbet for rationelle hifi erfaringen og derfor udviklede sig til mudderkastning.

Personligt mener jeg at der er stor  hifi per krone effekt i noget kinesisk udstyr.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Fiend
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jeg er nok en af dem som stikker lidt ud fra mængden da jeg godt kan lide Technics, bevares det er ikke high-end og tror nærmere det er noget mentalt. -måske fordi det var min første surround-dims. Jeg købte en Technics stereo-forstærker af Otto-tc "iøvrigt en vældig flink mand", i hans butik for nogle år tilbage da jeg var 20år vist nok..... Så købte jeg en add-on surround-et-eller-andet brugt som gav center og surround kanaler.....Technics skulle have sendt produktionen til panasonic som er deres søster selskab som dengang stod for deres visuelle afdeling....

Så kina grej finder man hos mig, jeg undgår jo heller ikke mennesker som kører i Toyota bare fordi Japan er deres nabo med højest sandsynlig samme problemer....

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg tror der er meget kød på emnet, hvis man tvinger sig selv til at nævne konkrete eksempler, og mærker, og ikke generaliserer, og kalder det 'kinagrej'.

MingDa er et eksempel på at noget kan blive godt nok, og konkurrere i prisklassen, og Shanling er vist også et respekteret mærke.

Vincent er nok heller ikke tosset, og vel heller ikke Xindak ?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Ja, Brian har ret. Lad os få det på bordet.

Specielt er jeg MEGET interesseret i at høre folks indtryk af Vincent og Shanling.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

Jeg indrømmer blankt at jeg ikke har hørt ALT Kina grej men den smule som at jeg har lyttet til lød skam udemærket.

Du skriver "udemærket", hvilket må sige, at der mangler et eller andet? Hvad mangler der, og hvilke mærker har du hørt?

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Det har primært været Cayin og et par af Classic modellerne (mine venner har noget det). Men jeg valgte at holde mig lidt neutral fordi der er andet udstyr i deres setup som jeg ikke er særlig begestret for og som derfor nok har haft en del indflydelse på lyden.

Jeg har også hørt nogle kabler som jeg ikke kan huske hvor hed men jeg er en af de personer som ikke tror så meget på kabel effekten.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Noget grej er dårligt og noget er godt..ligemeget hvor det kommer fra. Hifi der er samlet i Kina, har bare en ting imod sig: Det er ikke en potensforlænger...nu ved vi alle hvorfor nogen er så meget imod Kina grej..ingen nævnt, ingen glemt.

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

mammon skrev:
Noget grej er dårligt og noget er godt..ligemeget hvor det kommer fra. Hifi der er samlet i Kina, har bare en ting imod sig: Det er ikke en potensforlænger...nu ved vi alle hvorfor nogen er så meget imod Kina grej..ingen nævnt, ingen glemt.

Jo, men der kan også være en enkelt dårlig oplevelse, som kan være svær at ryste ud af kroppen.

Det første møde, kan betyde meget.
Det var min intro til hifi, med Dali 18MKII, som var særdeles positiv, og startede min interesse, for alvor. Hernæst hørte jeg andre højttalere i klubben, som jeg syntes bedre om (Epos ES14).

Mit første møde med Chi-fi, var Shanling og Aurum Cantus, og der blev jeg godt nok blæst af banen, med en diskant som jeg ikke har hørt bedre, til dato - end ikke i mit eget, langt dyrere setup.

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte et par rør forstærkere fra Kina hos SK-Sound, kort tid før det lukkede. Inden musikken, blev der holdt et foredrag på ca 45 minutter om forstærkerne og resten af anlægget. Havde det varet 10 minutter, kunne jeg nok huske mere fra det. Dog kan jeg huske af transformatorne var ringkerner, hvilket skulle være speciel godt ift. E-kerner. Endelig kom musikken så på. Det lød ikke af ret meget og havde slet ikke den gejst, rørforstærkere kan have. Jeg havde nok forestillet mig noget i retning af Audio Research, som jeg kender godt. Om problemet lå i forstærkerne eller noget andet, kan jeg ikke sige. Det var et samlet setup, vi blev præsenteret for.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hva med om Miju på side 1 i start indlægget lavede og vedligeholdte en liste over de forskellig kinesiske mærker, for jeg synes ikke det er nemt ud fra navne at se oprindelse - så kan folk sende en pb til miju som så opdaterlisten - det ville være lidt nemmere hvis man fik et overblik, og måske endda blive overrasket - blot et forslag
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Jeg er ejer af Jungson JA-1/JA 99c forstærkersættet.

http://www.jungson.com/content/product_pages/ja99c.htm

Hvis der er nogen i denne tråd der har lyst til en lytter er de/i meget velkomne hjemme hos mig.

Alternativt vil jeg gerne låne mit sæt ud til en evt. interesseret, vil endog tilbyde at levere sættet mellem Aalborg og Århus da jeg arbejder i Århus og kører turen dagligt.

Jeg har ikke nogen naiv forestilling om at mit grej er det ypperste high-end, men det var det der i mine ører lød bedst indenfor mit budget.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes