| Forfatter |
|
henby Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Min gode gamle mor vil gerne have skiftet sit anlæg ud til noget der er lidt mindre og smartere, samtidigt skal kvaliteten også være i orden og brugervenligheden i top. Alt dette til en samlet pris af maks 5000,- og det gør ikke så meget at det er brugt.
Har haft kigget lidt på:
- Arcam Solo - Super lækker enhed som hun er helt vild med (desværre noget over budgettet)
- Cyrus - Bliver nok mere end alm svært at finde til den pris
- Denon D250 - Er det fornuftig kvalitet?? (har jo den store fordel at man kan skifte effektdelen)
- B&O 2300 (eller andre) - Der skal vel noget ekstern effekt for at få det til at spille og jeg er ikke selv helt pjattet med B&O, men det er jo heller ikke til mig
Hvad med prisen på sådan noget??
- Audio Analouge nye mini - Igen over budget
- Linn (???) - Det virkede hun umiddelbart ikke super interesseret i
Det var nogen og helt sikkert mange glemt, men det er jo her i er eksperterne der står på spring for at hjælpe Det skal indeholde forstærker, radio og cd og til at starte med skal det spille på et sæt Dali 450 der dog senere vil blive skiftet ud til enten et sæt lidt mindre gulv- eller standerhøjttalerer f.eks (Systemaudio eller lign)
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydbutikken har nogle gode bud på mini anlæg onkyo med et sæt eposhøjtalere til det spiller ok men er ikke så pænt som b&o ,
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej henby
onkyo og. teac laver nogle velspillende minianlæg. der er også yamaha piano craft serie.
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Er det ikke noget de har i HFK....jeg syntes jeg har set noget fra lige godt 3kg og op efter...
men god jagt __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
henby Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Tak for svarene. Har godt haft kigget lidt efter de små Onkyo, Teac og Denons microanlæg til mit eget soveværelse for de kan på ingen måde erstatte min mors nuværende anlæg i lydkvaliteten.
Det behøver på ingen måde være en micro enhed med det hele indbygget. Det kan fylde 1 enhed i "normal" hifi størrelse eller 2, 3 måske endda 4 mindre enheder. Kravet er at det skal være et lækkert, betjeningsvenligt og vellydende kvalitets anlæg der skal lyd stort uden at de fysiske enheder der skal stå fremme syner store............. nååååå ja så er budgetet maks de 5k for et nyt eller brugt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
henby skrev:
Hej alle,
Tak for svarene. Har godt haft kigget lidt efter de små Onkyo, Teac og Denons microanlæg til mit eget soveværelse for de kan på ingen måde erstatte min mors nuværende anlæg i lydkvaliteten.
Det behøver på ingen måde være en micro enhed med det hele indbygget. Det kan fylde 1 enhed i "normal" hifi størrelse eller 2, 3 måske endda 4 mindre enheder. Kravet er at det skal være et lækkert, betjeningsvenligt og vellydende kvalitets anlæg der skal lyd stort uden at de fysiske enheder der skal stå fremme syner store............. nååååå ja så er budgetet maks de 5k for et nyt eller brugt |
|
|
Hvilke højttalere har du hørt på? Onkyo-tingen med de små Tannoy højttalere er altså ikke dumt.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
henby Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler -> Hun har et 10-12 år gammelt Denon anlæg med reciever og cd afspiller. Hvis det skal være et anlæg i "normal" størrelse SKAL det være et alt i et i stil med Arcam Solo:
Hvis der skal være flere enheder skal det være noget mindre som samtidigt ser lidt stilfuldt ud, og husk at min mor er altså midt i halvtredserne så alle mulige fancy finesser er måske ikke så interessant som et pænt design, brugervenlighed og god lyd.
|
| Til top |
|
| |
henby Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det AudioPro må jeg vist kigge nærmere på, men jeg er bare bange for at det på lige fod med det jeg mener om Onkyo/Teac osv er at det vil føles som en nedgradering i forhold til det der spiller nu.
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha Pianocraft er et velspillende anlæg, og er der behov for mere volumen i bunden, er der subudgang. Har vundet mange priser det sæt, og de forbedrer det jævnligt.
Mvh __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 Juni 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en Arcam Solo på eBay:
Arcam Solo
Sælger skriver at han sender til UK men det plejer at kunne klares med en lille forespørgsel via e-mail.
Så er spørgsmålet om eBay er noget du har lyst til/mulighed for?
Som altid med eBay skal man kende faldgruberne og stille de rigtige spørgsmål.
Edit: Nu er prisen alligevel så højt oppe at det kan være ligemeget (720,-£ p.t.).
|
| Til top |
|
| |