| Forfatter |
|
Eltax-Man Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den mest effektive (og billigste!) dæmpning sidder et eller and et sted på fjernbetjeningen...
|
| Til top |
|
| |
Eltax-Man Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Den mest effektive (og billigste!) dæmpning sidder et eller and et sted på fjernbetjeningen...  |
|
|
hmm tja enten det eller give Nabo´en et sæt gratis ørepropper . Men tror ikke det holder i længden for lige som at nabo´en nok ville tage disse propper ud på et tidspunkt. Ville jeg jo nok også på et eller andet tidspunkt "komme til" og lige snitte volume knappen så den køre højt op igen, så man rigtig får det hele med.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... en lidt dyrere løsning ville være et par gode hørebøffer... 
En anden løsning kunne være at få en metal-fanatiker med Cerwin Vega grej til at flytte ind i opgangen (længst væk fra dig!)... Så ville du pludselig være reduceret til et mindre problem...
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Eltax-Man Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Hehe... en lidt dyrere løsning ville være et par gode hørebøffer... 
En anden løsning kunne være at få en metal-fanatiker med Cerwin Vega grej til at flytte ind i opgangen (længst væk fra dig!)... Så ville du pludselig være reduceret til et mindre problem...
|
|
|
KANON IDE kender du en med Cerwin vega grej der høre metal og mangler et sted og bo for så sig lige til ikke så vil jeg da lige under søge muligheden om at få ham ind her så man måske kan få sig lidt luft selv he he
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, tror op mod halvdelen herinde har CV (eller der omkring...) ... Så der burde være masser at tage af! 
Eller kunne du også afpresse dine naboer hvis du har noget belastende på dem... Sådan noget som fx "Jeg fortæller ikke at du holder rotter som kæledyr, og du kan ikke høre når jeg "skruer lidt op"... 
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger


Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Start med at find ud af, hvordan lyden transmiteres fra dig til naboerne. Går det meste af lyden igennem loft, gulv, vægge? Bliver lyden eventuelt transmiteret igennem rør/radiatorer? Er det primært bas, som er problemet eller er det hele bare for højt?
Jeg havde rør+radiatorproblemet da jeg boede på kollegium. Det blev løst ved at proppe skumgummi ned bag radiatoren. Det var muligvis brandfarligt, men det virkede....
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender godt problemet når ens overbo kommer ned og siger at hun ikke kan høre hvad hun selv tinker og man har løst til at sige at det kan jeg heller ikke
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe...
Sjovt nok har jeg ikke haft problemet endnu... Jeg synes ellers ikke jeg gør meget for at undgå dem... Men nogen gange er man bare uheldig og får en hel opgang fuld af Hr. Suhresen og Fru Klagh der begge ringer efter ordensmagten hvis man så meget som taber en knappenål på sin hovedpude... 
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har prøvet at forklare dem at sådan skal deres gulv lyde...
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
jeg har prøvet at forklare dem at sådan skal deres gulv lyde... |
|
|
hehe, og det var også ujævnt før du flyttede ind? 
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Start med at sæt dine højtalere på noget blødt så bas ikke kan forplante sig til gulv og vægge. SD føder, Holfi mm laver noget der dur! Husk at vej dine højtalere før du går på indkøb så du får de rigtige! En billigere mulighed er halve squash bolde eller halvt oppustede cykelslanger (eller dem til knaller 45 eller lign med passsende diameter. En slange skal svinge med 7-15 svingninger /sek for ikke at forstyrre den hørbare lyd (har jeg ladet mig fortælle - da jeg endnu ikke har fået det prøvet af med slanger).
Tæpper tager også noget og direkte åbninger til en nabo er ren gift! Typiskt ved gennemføring af rørinstallationer kan der være hul. Brug feks. en silikone fuge eller fugebånd af den type der svulmer op.
Hvis det er en væg kan en fyldt reol tage lidt, men det beste er en decideret lydisoleret væg der dog nemt tager 10-13cm gulv areal i hele væggens længde.
Og møbler generelt. Specielt polstrede møbler vil æde noget støj -gardiner og den slags.
Lofter er tilsvarende krævende med lydisoleret loft der hænger ned i stropper. Hvis loftshøjden ellerede i dag er omkring 230cm der hvor du bor er det ikke en løsning da du så kommer under den lovbefattede frihøjde.
Sæt dig tættere på højtalerene så du får samme lydtryk selv om du spiller lavere!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror bare man må indse at når man bor flere sammet på et sted så er man nød til at være lidt døv engang imellem det er jeg da også selv
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg bærer da også over med meget. Og til gengæld tror jeg meget bliver accepteret den anden vej
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige nu bor der ingen ovenpå så det blir udnyttet, men ellers så vis jeg kan høre der er nogen hjemme eller de kommer hjem så skruger jeg lidt ned
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så må du enten spille meget lavt når du kan høre at de kommer hjem, eller også er der meget lydt!
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hoveddøren er lige ved min og så er det meget lydt jeg kan altid høre når døren ovenpå blir smækket i
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det lyder som om der er næsten lige så lydt som hos mig...
men naturligvis hører jeg ikke så meget når jeg skruer lidt op...
|
| Til top |
|
| |