Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 03:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Beskriv en "Hi-Fi mærkevare" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Hej i varmen,

Er der nogen herinde der kan beskrive en sådan vare, og hvordan en sådan status opnås?

Mener selv, det er noget der starter fra scratch i en garage eller kælder, får tilhængere, og senere hen kommer banditterne med pengene og opkøber og laver "Brand". Lige pludseligt er navnet fise-fornemt og meget dyrt, og konstruktører og sjælen forsvundet. Eller hvordan er det i virkeligheden?

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

uden at ha særligt meget forstand på den slags så er hi-fi mærke vel et mærke når kolk føler de får noget for deres kroner, det har det jo med at brede sig som ringe i vandet
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1288
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Hvis vi skal begynde med toppen, kunne det være:

Lexicon.
Krell.
Mark Levinson.
McIntosh.
GamuT.
B&W.

Med mere.

Der er nok en historie til dem alle.

Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa
 
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 442
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

der skal jo altid være penge og fagfolk og en idè til ellers kan man ikke starte sådan noget på et professionelt plan
Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

Alle almindeligt tilgængelige hifi-kompononter er pr. (min) definiton mærkevarer!!!

Det er vel ikke anderledes end div. hip-hoppere der sælgere ud når de bliver kommercielle!

For det er det samme der sker med hifi, når hyhedens værdi sænker sig over ét hypet produkt, tjaaa så mister mange interessen for netop dette produkt.

Det kan godt ske jeg vrøvler, men når et produkt bliver kommercielt så "sælger man ud" og så ruller møllen.

__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 667
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Her er så mit bud:
Nogle får en god idé om at lave et produkt.
De realiserer kapital og andre nødvendige midler til at fremstille det.
Det er ikke nødvendigvis små serier, men kan også være store serier.
Det skal være gedigent lavet.
Det skal virke godt, såvel mekanisk som lydmæssigt.
Det skal have et vist niveau af godt design, der træder frem, enten på det diskrete eller på det mere udadfarende design.
Det skal kunne holde godt, og mere end alm. konsumprodukter i den billige ende.
Køberen skal kunne føle, at han eller hun har fået kvalitet (lyd, teknik og design) for pengene.
Der er tænkt over flere detaljer i det komplette produkt. f.eks. bedre manualer, mere tilbehør eller lign.
Det skal have en vis grad af fremtidssikring, f.eks. ved at kunne bygges om, forbedres, nye moduler eller lign.
Det bevarer en vis grad af gensalgsværdi, på baggrund af det ovenstående.

Dertil kommer så en snobeffekt som jeg IKKE mener hører hjemme her. Snobberi kan man altid finde, i alting og til alle tider. Derfor har jeg IKKE taget det med herover. Det er for mig heller ikke ønskværdigt.
Hilsen
Red Fox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Hej i varmen,

Er der nogen herinde der kan beskrive en sådan vare, og hvordan en sådan status opnås?

Mener selv, det er noget der starter fra scratch i en garage eller kælder, får tilhængere, og senere hen kommer banditterne med pengene og opkøber og laver "Brand". Lige pludseligt er navnet fise-fornemt og meget dyrt, og konstruktører og sjælen forsvundet. Eller hvordan er det i virkeligheden?

 

Mærkevare  =  "vare der sælges under bestemt navn, i bestemt pakning, af bestemt mængde og kvalitet".

Din egen definition af mærkevarer holder ikke. Tænker du på "snobbevarer"?

 

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes