| Forfatter |
|
ZyCoW Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Inden alt for længe, kan jeg sætte mit nyindkøbte stereo sæt op i mit nybyggede værelse:
- Komplet silverline sæt
- 92" lærrede
- Optoma hd72i projekter
- Dali Helicon 400
- Desværre ikke subben endnu, af økonomiske årsager :D
Mit spørgsmål lyder: Hvilken film skal være min første oplevelse ;P? .. Nogen som har set nogle film, som de blev nød til at se om igen, fordi lydeffekterne simpelthen skulle opleves om igen :P? ..
hilsen verdens gladeste ejer ;P __________________ Anders Villadsen
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa... Lige lidt off-topic... Hvad har du fra silverline serien?
Jeg har selv NAD S100, S200, S500 og S570 og spiller på et sæt Helicon 800...
|
| Til top |
|
| |
ZyCoW Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
S300, S500, S400, og så er jeg ikke lige helt sikker på, hvad dvd'en hedder .. Fik det her for 3 dage siden nemlig hehe __________________ Anders Villadsen
|
| Til top |
|
| |
ZyCoW Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan synes du lyden er på 800'eren?
__________________ Anders Villadsen
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... Fint nok, dvd'en hedder S570...
Lyden på Helicon 800 er super, de vil gerne buldre lidt, men med en sok i en af basrefleksportene hjælper det meget...
|
| Til top |
|
| |
ZyCoW Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
OKay ;P .. Jeg har hørt dem begge nede i hifiklubben .. Synes selvfølgelig der er meget mere bund i 800'eren, men til gengæld mangler den et eller andet ubeskriveligt, som fik mig til at vælge 400'eren hehe
__________________ Anders Villadsen
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Hvis du ikke har noget imod Vin Diesel, så prøv the Chronicles of Riddick. Der er både lækkert billede og lyd. Og filmen er faktisk også overraskende god, hvis man kan lide sci-fi.
Prøv også Constantine og WotW. Og se så allesammen igen når du har fået købt subben.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hellboy har et rigtigt godt lydspor. Nu har jeg dog ikke et dedikeret klasse-setup til bio som dig men det skulle være ganske vist. Den dybe bas skulle især være rigtigt imponerende men der mangler du nok lige sub'en til at få max glæde af det.
Den danske/skandinaviske 3-disc version (Director's Cut) er vist den eneste med DTS lydspor men Dolby Digital lydsporet skulle for en gangs skyld ikke være langt efter. Tjek dvdcompare for reference.
En god hjemmeside med en lang liste af blærerøvstitler er Jim's DVD Site. Listen findes under "Anmeldelser". Der er bla. også en sammenlignende anmeldelse af Hellboy.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZyCoW skrev:
| OKay ;P .. Jeg har hørt dem begge nede i hifiklubben .. Synes selvfølgelig der er meget mere bund i 800'eren, men til gengæld mangler den et eller andet ubeskriveligt, som fik mig til at vælge 400'eren hehe |
|
|
Jeg synes helt klart også at Helicon 400 er en super fed højttaler, og havde jeg ikke fået mega rabat på det sæt Helicon 800 havde jeg også valgt 400'eren. Jeg synes så bare at 800'eren er en del bedre på hele området, men især bunden i kraft af større og flere dedikerede basenheder, og mellemtoneområdet er også klart mere åbent og afslørende i kraft af sin egen dedikerede mellemtone... Ulempen ved 800 fremfor 400 er så at den kræver rigtig meget plads omkring sig, hvilket jeg desværre ikke kan give den... Derfor er der røget en sok i den ene basport... 
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså nu vil jeg ikke blande mig for meget i jeres højtalerdebat, for jeg ligner bare en tikker med mit anlæg, i forhold til jer... Jeg drømmer kun om Silverline, men når det angå filmen, såkan jeg være til en kæmpe hjæp..
Først og fremmest ville det være ekstremt praktisk for dig, (som du jo allerede selv ved, så skal du jo have anskaffet dig en sub, da den giver noget ekstra i næsten alle filmen)..men altså WotW er en kanon film, og det, den og Riddick har til fælles, er Flyene...Der er det ligesom kun bassen, da rigtig trykker den af, og det lyder kanon fedt..
Men Garanterer jeg dig for, at der er kanon lyd i dem her:
Saving Private Ryan, Master and Commander, Black Hawk Down, Blade 2, Final Destination 1-2, Exorcisten: the Beginning, Hero(jet li), Star Wars 1, Terminator 3... Det er helt sikkert nogle film med god power i, og hvis du ikke synes, ja så ved jeg sgu ikk ...
mvh Henrik
Mit Hifi -
|
| Til top |
|
| |