| Forfatter |
|
Fido Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Vidste ikke helt under hvilket emne jeg skulle skrive dette under så der blev bare under andet:P
Sagen er i hvert fald, at jeg står og leder efter noget som gør det muligt at afspille mp3'er fra mit anlæg, uden at jeg skal starte en computer op.
Det skal være sådan at man har et display, hcor man kan lede efter det musik man vil høre, og evt også lave playlist.
Findes der sådan et apperat??
På forhånd mange tak
|
| Til top |
|
| |
enfant Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo altid en ipod med diverse docks til, alternativt kan du købe en cd afspiller fra olive (olive.us) med indbygget harddisc.
|
| Til top |
|
| |
Fido Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
de er faktisk sådan noget jeg leder efter... Dog nok mere i prisklassen 1000-1500 kr:D
Kan en dvd, med indbygget harddisk ikke gøre det samme?? altså hvis man kan finde en med display?
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
squeezeboxen lyder ellers også som et rigtigt godt alternativ, jeg er da begyndt at overveje sådan en fætter. Den koster dog 2.500
|
| Til top |
|
| |
Fido Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. skulle den koste 2500 må jeg tage det med...
Men kræver det ikke at jeg har min pc tændt??
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, du kunne også skifte din Cd afspiller til en Rega Apollo. Den har mulighden for at afspille MP3 filer
Venligst
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klan skrev:
|
squeezeboxen lyder ellers også som et rigtigt godt alternativ, jeg er da begyndt at overveje sådan en fætter. Den koster dog 2.500
|
|
|
Der er vist kommet en "storbror" til sgueezeboksen så vidt jeg er oringtereret, men hvad den kan og ikke kan ved jeg ikke, da jeg ikke bruger den slags "nymodens pjat" 
Jeg har løst problemet ved at smække et kabel i måsen på pcen over i recieveren/forstærkeren.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Fido Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sgueezeboksen er nok ikke den vej jeg vil gå... VIl gerne af med pc, der står og larmer... men ellers må jeg bare søge rundt omkring på nettet efter en cd afspiller med HDD
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er rigtig mange CD/DVD-afspillere der spiller .mp3 ganske fint. En DVD-RW eller CD-RW kan således være en fin løsning i samarbejde med en sådan afspiller.
Visse DVD-afspillere kan også vise en playlist på skærmen, så man hurtigt kan finde det nummer man nu skal bruge.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
Der er rigtig mange CD/DVD-afspillere der spiller .mp3 ganske fint. En DVD-RW eller CD-RW kan således være en fin løsning i samarbejde med en sådan afspiller.
Visse DVD-afspillere kan også vise en playlist på skærmen, så man hurtigt kan finde det nummer man nu skal bruge.
|
|
|
Uha det var nyt for mig, har ikke selv prøvet med min egen cdér men jeg tvivler på at den "æder" den desværre. Har du nogen erfarring med nogle specielle modeller i den forbindelse?
Michael
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Der er vist kommet en "storbror" til sgueezeboksen så vidt jeg er oringtereret, men hvad den kan og ikke kan ved jeg ikke, da jeg ikke bruger den slags "nymodens pjat"
Jeg har løst problemet ved at smække et kabel i måsen på pcen over i recieveren/forstærkeren. |
|
|
Squeezeboxens "storebror" (som hedder Transporter) kan faktisk ikke meget mere end den normale Squeezebox, der er bare brugt bedre komponenter.
@Fido: Hvis du vil bruge Squeezeboxen kan du flytte computeren til en andet rum / et skab, da den forbinder til dit netværk trådløst. Alternativt har Cambridge lavet en cd-afspiller med indbygget harddisk (som du så kan rippe musikken til), den koster bare 6000 kr,-...
Jeg har selv løst problemet med en larmende computer, ved at flytte den til et andet rum, og så bruge min laptop til at afspille musikken med. __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke rigtig at du kan lave en playlist, udover hvis du har en PC..
Men en DVD ville være et kanont godt bud.. og hvorfor brænder du ikke bare de sange du kan lide, også smider den på en DVD'er, også over på DVD-afspilleren og sætter den på Random??? meget smartere!:.
mvh Henrik
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja pc'en/laptop'en er vel den mest fleksible løsning, så hvad med at sørge for få at få en sådan en der er så støjsvag som muligt...?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
tja pc'en/laptop'en er vel den mest fleksible løsning, så hvad med at sørge for få at få en sådan en der er så støjsvag som muligt...?  |
|
|
Mange laptop´s siger ikke meget, specielt ikke når drevet ikke kører. Min er ikke den mest lydsvage tror jeg, men jeg skal lytte meget godt efter, hvis jeg spiller musik fra den, for at høre at den siger noget som helst, derfor mener jeg.... det er selvfølgelig forskelligt hvad man synes... at løsningen med en laptop og et kapel mellem denne og anlægget er den optimale. Og bedst økonomisk overkommelige.
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en JVC DRMH-20 (tror jeg den hedder) HDD/DVD-recorder der bl.a. bruges til at spille mp3 til fester. Vær dog OBS på at det ikke er alle der understøtter mp3 afspilning fra DVD. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste useriøse (desværre) DVD-afspillere spiller .mp3. Imens flere seriøse producenter også implementerer mp3-dekodning.
Tænk bare på brands som f.eks. Denver/Dantax.
Cambrige, Denon, Marantz, H/K og NAD laver i øvrigt også DVD-afspillere med .mp3.
Jeg ejer selv en Pioneer DVD 585-S afspiller, der spiller alt fra .mp3 til DVD og SACD, og klarer det ganske udemærket til prisen (~ Kr. 1300 dengang).
Efter som kvaliteten på .mp3 i forvejen er ret tvivlsom, er jeg sikker på, at lyden ikke bliver ret meget bedre for mit vedkommende (fra .mp3 altså).
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Klan skrev:
|
|
|
|
Jeg har løst problemet ved at smække et kabel i måsen på pcen over i recieveren/forstærkeren.
Michael |
|
|
Storebroren ligger vst bare lige i 10 x budget
|
| Til top |
|
| |
Fido Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder næsten som om at jeg bare kobler pc'en sammen med anlægget... lyder ikke til at det kan gøres på nogen anden decideret smart måde...
Men jeg siger ihvert fald mange tak for jeres hjælp
|
| Til top |
|
| |