| Forfatter |
|
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har købt et Coca Cola køleskab ind til hjemmebiografen.
Kunne ikke stå for den.
Der er plads til 15 dåser, eller 7 0,5 liters flasker og 3 dåser, og alt derimellem.
Så jeg synes det var perfekt til bioen
Alt er godt, men dyret larmer som et bæst?
Hvad kan jeg gøre ved det?
Er det muligt at gøre den næsten lydløs? Kunne jeg udskifte køleren? Eller bygge den ind i noget?
mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Cool ting, i mere end en forstand 
Men ang dit problem, så ved jeg ikke om jeg kan hjælpe dig, men jeg forestiller mig, hvis du feks bygger det ind i en "træ kasse" lidt større end det egentlig ér og forer det med feks flamingo eller rockwool, det vil hjælpe på det....
Michael
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, kom lige på en ide.  Til computere kan man få sådan nogen tunge bly plader beklædt med en slags stof som er ment som dæmpning til computere, men måske de også kan bruges til dit køleskab.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Hmm, kom lige på en ide. Til computere kan man få sådan nogen tunge bly plader beklædt med en slags stof som er ment som dæmpning til computere, men måske de også kan bruges til dit køleskab. |
|
|
Har du noget link værk eller lignende? Hvor vil du så sætte det henne? Rundt om kølemodulet?
For det lyder alt andet lige noget nemmere end at bygge en dæmpingskasse og sætte dyret i 
Men yir, det er en coool ting Og den kan endda os sættes til varmluft 
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan skifte dine forstærkere ud til nogle billige modeller med dårligt signal/støjforhold, da du jo ikke længere kan høre støjen fra dem
Et køleskab skal af med varme. Det gør indbygning til et tveægget sværd, da det så bliver varmet op, og kompressoren er nødt til at køre endnu oftere. Smid det skrammel ud og køb et camping-køleskab, drevet af et peltier-element. De koster en bondegård, men er totalt lydløse.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køleren sidder nede i bunden af køleskabet, og jeg kan vel ikke spærre af for den?
Selvfølgelig Jazzman, men nu blev jeg forelsket i dette Coca køleskab Så håber der er en løsning 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror desværre det er kompressoren der er af en højlydt model, det er svært at skærme den ind med isolering da den skal af med alt overskudsvarmen... Har du et billede?
__________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh, men måske du kan skifte den til en bedre køler? Ofte er det selve propellen som er synderen. Den er endten for dårligt konstrueret eller for billigt lavet. Måske kan du skifte den med et godt resultat.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg har desværre ikke et billede, kan måske få taget et engang.
Men hvis jeg vender køleskabet om, så sidder køleprofilen der, og hvis jeg ligger f.eks. en hovedpude over, så er svinet næsten lydløs?
Men kommer den så overhovedet af med den varme den skal?
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, undskyld mich, det var osse bare for at drille. Men jeg tror, at vi skal have en køleskabskyndig ind i denne tråd - de folk, der poster link til blæsere, ved tydeligvis ikke en pind om hvordan et køleskab virker. Som Andreas KBH osse skriver, er der overskudsvarmen at tage hensyn til. Men det betaler sig at gå hele teknikken i køleskabet (den er relativt simpel) efter for løsheder - ALT skal sidde fast uden at kunne rasle. Og selve PUMPEN kan du måske overveje at lyddæmpe med blygummi - bare "radiatoren" er fri.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| ja, undskyld mich, det var osse bare for at drille. Men jeg tror, at vi skal have en køleskabskyndig ind i denne tråd - de folk, der poster link til blæsere, ved tydeligvis ikke en pind om hvordan et køleskab virker. Som Andreas KBH osse skriver, er der overskudsvarmen at tage hensyn til. Men det betaler sig at gå hele teknikken i køleskabet (den er relativt simpel) efter for løsheder - ALT skal sidde fast uden at kunne rasle. Og selve PUMPEN kan du måske overveje at lyddæmpe med blygummi - bare "radiatoren" er fri. |
|
|
Hehe, skam helt i orden 
Så jeg skal til at skille l**tet ad Finde løsheder, sætte dem ordenligt fast.
Og det med pumpen må du forklare nærmere?
Køleskabet er i øvrigt cirka 40H*30D*25B
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et køleskabet beregnet til f.eks. bil og strandture. Der er cigaretstik med os
Er der nogle der kender en model som det?
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil køleskabet så køle rigtigt? Og fungere kølingen på samme måde som i en pc?
For mig virker det ikke åbenlyst at sætte en støgsvag blæser i, men jeg har ingen anelse om det måske kunne virke.
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mich 1352,
Jeg kan med 99 procents sikkerhed sige, at det køleskab du har fået fat i, er drevet af et peltierelement og ikke en kompressor - hvilket også er grunden til at det larmer så meget. Peltierelementet er nytteløst, hvis det ikke bliver nedkølet på den ene side, derfor er god køling af elementet vigtigt - hele tiden. Derfor stopper blæseren heller ikke. Hvis du propper dyret i en dæmpet kasse, vil der som flere påpeger blot ske det, at peltierelementet ikke kommer af med sin varme, og i sidste ende, blot varmer hele elementet op. Nogle køleskabe med peltierelementer larmer mere end andre, men de har altid brug for masser af køling. Løsningen er nok at få fat i et "rigtigt" køleskab med kompressor istedet, det fungerer ganske anderledes, og larmer ikke hele tiden. Til gengæld er det væsentligt dyrere, specielt hvis du skal have en lille bitte model.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Det er et køleskabet beregnet til f.eks. bil og strandture. Der er cigaretstik med os 
Er der nogle der kender en model som det?
|
|
|
Er det med kompressor eller er det bare med en blæser ? Er det et nyt køleskab ? Og evt prisen derpå så. For så kan man da begynde at udelukke den ene af løsningerne.
Har set en køletaske med kompressor i Harald Nyborg til 1500.-
De andre med blæser koster fra ca 300.- mener jeg. De fåes også som små "køleskabe". Måske det er en sådan model du har dig ? __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det koster små 500,-, så det er nok drevet af et pertiærelement. Det eneste jeg kan se i bunden er en køleren.
Så der er desværre ikke andre løsninger end at sætte den i et andet rum, og gå lidt ekstra efter vandet Oder was?
I manualen står der at dyret kun må være tændt 48 timer i streg, hvorfor egentlig?
|
| Til top |
|
| |