| Sendt: 30 August 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håper det er noen som kan hjelpe meg litt på vei i feilsøking på min Denon AVR-1801.
Problemet er som følger: når receiveren slås på begynner den "oppstartsrutinen" som vanlig. Like før effekttrinnet slås på, går receiveren i Stand-By - dvs den slår seg av og Stand-By lyset blinker, noe som indikerer at "noe" er feil....
I og med at receiveren slår seg av er det et he..... å feilsøke på.
Jeg har gjort noen forsøk, bla med å ohme litt på effekttrinnet for å se om det er noen avvik mellom de forskjelling kanalene .... kortslutninger el.
Kan ikke finne noe
Det jeg lurer på er om det finnes noe form for diagnose som kan leses ut....tross alt er det en "prossessor" som styrer den, og det er tydligvis denne som bestemmer at forsterkeren skal gå i stand-by.
Eventuelt om det går ann å overstyre prosessoren - slik at ikke forsterkeren slår seg av igjen (slik at det går ann å feilsøke litt, om ikke annet - se om det begynner å røyke fra noen av komponentene )
Jeg er ikke så lysten på å levere receiveren til rep. da den er over 5 år gammel. Det er ikke verdt å bruke masse penger på den..... men så ligger det ikke inne penger i budsjettet til å erstatte den.
Please - håper det er en eller annen som kan fortelle meg hvordan det er mulig å feilsøke på denne forsterkeren.
Jeg ville være evig takknemmelig om en eller annen kunne gi meg et hint....
(ps jeg har fått tak i skjema/service manual - denne fortalte forøvrig lite/ingenting om feilsøking)
mvh
Espen __________________ mvh
Espen Børresen
Bergen - Norge
Mitt høyttalerprosjekt
|