Forfatter |
|
ezaiM Lukket konto

Lukket efter ønsker fra bruger.
Bruger siden: 05 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej geek's.
Jeg er 13 år, og har ikke så mange penge. skal self. konfermeres engang i maj, og regner med de 40.000 kr, og jeg har et job hvor jeg tjener 2300 kr. om måneden. dvs. at i maj har jeg ca.58000, hvis ikke jeg bruger nogen af dem. 
Men jeg vil gerne have et surround og et vildt stereo i et.
Jeg har bestemt mig for :
-Samsung PS-50P5H til ca. 29.000 kr.
-2 x CERWIN-VEGA VE-15F. ( har allerede 2 x CERWIN-VEGA V-15F ) dvs i alt 4 højttalere og en front selvfølgelig Der kommer vi så op i alt : 4600 kr. altså 33.600 kr.
- når vi snakker om fronten har jeg tænkt på CERWIN-VEGA CLS-6C. 1 x af dem. 1400 kr. i alt ind til videre : 35000
-1 x CERWIN-VEGA CLS-15SX subwoofer. Så der er kun behov for en pre-out. 4000 kr. i alt : 39000
Så er der 19000 tilbage for de penge skal der købes : En forstærker og en dvd afspiller ( der selvfølgelig også skal kunne spille cd'er ? Jeg har allerede en dv4500 som dvd, ved ikke om det var noget. ? Det ville jo være godt, for så kunne der jo være 19.000 kr. til forstærker.
Jeg har også tænkt på en NAD T773v2 surround receiver og så self. købe nogle flere højttalere. Men den koster jo også kun 13.000 kr. dvs at der ville være 6000 kr. tilbage. For de penge kunne der jo købes : 1x CERWIN-VEGA VE-15, 1 x CERWIN-VEGA CLS-6C ( så der er 2 ) Det bliver jo faktisk 3600 kr. i alt.
Og så en CLS-15SX subwoofer på længere sigt.
Jeg tror mest på det med, NADEN, 5 CERWIN-VEGA HØJTTALERE OG TO FRONT. Jeg tror nok det skal blive godt det her. 
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Ezaim altså du har undersøgt dine ting grundigt, vil jeg sige!:.
Man kan i hvert fald tydeligt se at du godt vil have noget bass i det system .
Men det lyder som nogle kloge valg, det hele faktisk!.. Dog ville jeg så nok sige du burde købe en effektforstærker til din Frontht, duville får meget mere ud af dem!...
Når du nu har så mange penge, så ville jeg helt sikkert foreslår en NAD 218 THX, det ville nok være perfekt til din ht... Jeg håber dit værelse ligger et styk væk fra dine forældres
mvh Henrik
NAD 753v2
JBsystems C2-800, NAD 216 THX
CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
ezaiM Lukket konto

|
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke sikker på at i forstår hvad jeg mener ? Så derfor vil jeg lige forklare det :
1 x Nad surround forstærker med 7 ingange.
5 x cerwin vega højttalere.
2 x af de der fronte. ( så er der ingen udgange tilbage )
1 x Subwoofer og en mere på længere sigt. ( den har jo trods alt to x pre-out.
Og så self. den der marentz DVD. ( SoM jeg allerede har )
1 x Og det vigtigste "DeT 50 ToMmEr St0rE Tv" 
i alt omkring de 60000 tusinde. Ikke. Hvad siger i til det.
|
Til top |
|
|
ezaiM Lukket konto

|
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Men det lyder som nogle kloge valg, det hele faktisk!.. Dog ville jeg så nok sige du burde købe en effektforstærker til din Frontht, duville får meget mere ud af dem!...
Når du nu har så mange penge, så ville jeg helt sikkert foreslår en NAD 218 THX, det ville nok være perfekt til din ht... Jeg håber dit værelse ligger et styk væk fra dine forældres
mvh Henrik
NAD 753v2
Mit Hifi
|
|
|
Ja. jeg vil gerne have bas. Men er du sikker på at der ikke er energi nok, fordi HiFiklubben.dk siger at den har nok power til at trække det samme antal CERWIN-VEGA CLS-215 og de er sværre at trække. Så derfor vil jeg spørge om du er sikker ?
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ezaiM skrev:
zirio skrev:
mvh Henrik
NAD 753v2
Mit Hifi
|
|
|
Ja. jeg vil gerne have bas. Men er du sikker på at der ikke er energi nok, fordi HiFiklubben.dk siger at den har nok power til at trække det samme antal CERWIN-VEGA CLS-215 og de er sværre at trække. Så derfor vil jeg spørge om du er sikker ?
|
|
|
Jeg er ikke ude på at lave en "sag" omkring hifi klubben, men problemet er mange steder, at sælger siger hvad som helst for at sælge, om den kan trække dem ved jeg ikke, men du skal ikke være sikker bare fordi en sælger siger det. Det bedste du kan gøre er at tage dem hjem og lytte selv, kan den trække dem er det jo fint og kan den ikke, så leverer du bare skidtet tilbage.
|
Til top |
|
|
ezaiM Lukket konto

|
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. tak for hjælpen Zirio 
Men jeg tror nu at dem inde i hifiklubben er nogle gode euntiaster 
Men jeg stoler mere på dig da det ikke er dig der skal sælge mig noget 
|
Til top |
|
|
ezaiM Lukket konto

|
Sendt: 30 September 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe det lyder godt Ezaim ..
Nej men det er fordi, din 773 kan selvfølgelig sagtens trække CV'erne uden problemer!..Den smider vidst 110 watt x 7 ikk??...Altså ligesom med CLS-215 så kan den jo også trække dem, men hvis du fik smidt en effekt på dine front (NAD 218 THX) så ville du får meget mere ud af dine fronthøjtalere!.. det kan jeg garantere dig for!..
Jeg havde nemlig noget lign det du har!..Jeg havde så "kun" en NAD 216, som giver det samme som din 773, og det var rigtig nice.. Så fik jeg købt mig et par CV AL-1000, og jeg lover dig for at de kan trække nogle watt!.. så jeg gik ud og købte en diskotekseffekt, og jeg siger dig at det blæser igennem!.. men hvis det er, så kandu bare vente med at købe effekten, også høre hvad du selv synes!.. også efter noget tid gå ud og købe en NAD 218, jeg garantere dig for at du kan mærke forskel .... Men jeg glæder mig til at se billeder efter din konfirmation!..
mvh Henrik
NAD 753v2
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
ezaiM Lukket konto

|
Sendt: 30 September 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
hehe det lyder godt Ezaim ..
Nej men det er fordi, din 773 kan selvfølgelig sagtens trække CV'erne uden problemer!..Den smider vidst 110 watt x 7 ikk??...Altså ligesom med CLS-215 så kan den jo også trække dem, men hvis du fik smidt en effekt på dine front (NAD 218 THX) så ville du får meget mere ud af dine fronthøjtalere!.. det kan jeg garantere dig for!..
Jeg havde nemlig noget lign det du har!..Jeg havde så "kun" en NAD 216, som giver det samme som din 773, og det var rigtig nice.. Så fik jeg købt mig et par CV AL-1000, og jeg lover dig for at de kan trække nogle watt!.. så jeg gik ud og købte en diskotekseffekt, og jeg siger dig at det blæser igennem!.. men hvis det er, så kandu bare vente med at købe effekten, også høre hvad du selv synes!.. også efter noget tid gå ud og købe en NAD 218, jeg garantere dig for at du kan mærke forskel .... Men jeg glæder mig til at se billeder efter din konfirmation!..
mvh Henrik
NAD 753v2
Mit Hifi
|
|
|
Men jeg tror nu bare at jeg vil købe den der nad forstærker.
Det er måske en dum beslutning, men jeg gider ikke det der med effektforstærker og forforstærker osv. bare en ting. Og desuden, vil jeg personligt mene at det er nok for mig. Det kan godt være at de cw'ere fortjener mere effekt, men det er min beslutning, desuden skal der jo heller ikke skrues helt op. Det skal man aldrig med cerwin vega'ere 
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe der tager du netop fejl, det er derfor man køber CV, fordi der skal skrues op ..
Det var også bare et forslag, og lige noget til du selv siger, hvis du køber en effektforstærker, så kommer din forstærker bare til at virke som en forforstærker, så den kan du ikke bruge .
men du ville får meget ud af det, but its your choice
|
Til top |
|
|
ezaiM Lukket konto

|
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt på en effektforstærker. Jeg vil kigge på det, og
jeg takker for hjælpen
|
Til top |
|
|
andreas903 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Juli 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, indlæg hvor man kan se at en knægt i år 2006 har brugt 30000 på en 50'' fladskærm, puha.. :D
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, ja jeg griner også lidt over det!!  Kunne være sjovt hvis knægten havde smidt hans hjemmebio op. Tror dælme nok det ku' levere noget lydtryk, hvis ellers han fik det købt :P
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber han fik brugt flere penge på langtidsholdbar hifi end på fladskærmen....  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
eziaM, Jeg er ked af at måtte skuffe dig, men jeg tror 40000 i konfirmation er lige i overkanten. Da jeg blev konfirmeret for lidt
år tilbage, er 21 nu, så sålænge siden er det heller ikke, lå klassens gennemsnit på omkring de 10-15000kr, og det er vist ikke
ret unormalt. Og der var da et par stykker imellem med godt 150 gæster, så med mindre du har en MEGET stor familie med et
meget højt gave budget tror jeg du skal sætte forventningerne lidt ned.
Var jeg dig ville jeg vente med fladskærmen eller om ikke andet sætte prisen ned på den. Der sker så sindsygt meget i
øjeblikket inden for det område, både inden for billedkvalitet og 3D systemer, jeg ville nok vente et år eller to til de har fået
styr på 3D, og så købe den til den tid, så kan du få en bedre skærm til den halve pris.
Jeg ville nok hellere bruge pengene på en forstærkerløsning som sparker røv, efter som de altid også vil kunne bruges til dit
næste system, når du vil have noget mere end bare bas.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
Til top |
|
|
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gammel tråd der dukkede op her.
Men - jeg er lidt rystet over de penge knægten forventede at få. Ungerne i dag, er da vist lidt forvente.
Da jeg blev konfirmeret for omkring 30 år siden, så fik jeg en billig cykel fra Metro af mine forældre, lidt små gaver og ialt omkring 750 kr i kontanter. Pengene brugte jeg iøvrigt hos Henneings Elektronik og hos Vejle RC elektronik på komponenter, til at bygge mig en forstærker med 
Ak ja. Der er da godt nok sket en udvikling i gaveregnen siden jeg blev konfirmeret. 
|
Til top |
|
|
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEHE ja så ikke lige datoen.
Men jeg tror nu stadig ikke at han har fået 40000 i konfirmation, hvis vi siger at der er 50 gæster så er det 800kr per gæst, og
det er fra alle, også børnende.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
HEHE ja så ikke lige datoen.
Men jeg tror nu stadig ikke at han har fået 40000 i konfirmation, hvis vi siger at der er 50 gæster så er det 800kr per gæst, og
det er fra alle, også børnene. |
|
|
Nu skal du passe på med hvad du siger. Da jeg blev konfirmeret, der var et par stykker i min klasse der fik henholdvis 30.000 og 50.000 kr.  Jeg fik selv under 10, men fik tilgengæld 14 dages rejse til 4 steder jeg selv kunne vælge ud fra, oveni festen.
|
Til top |
|
|
johnny k Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
|
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
He He... jeg fik 5000kr, lidt billig møbler og et gulvtæppe til værelset.
Men jeg synes da det er helt tåbeligt at bruge så mange penge på anlæg i den alder. Det ville min knægt ikke få lov til.
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 23 Januar 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
andreas903 skrev:
Haha, indlæg hvor man kan se at en knægt i år 2006 har brugt 30000 på en 50'' fladskærm, puha.. :D |
|
|
Ja vildt og her 4 - 5 år efter kan du købe denne pakke for 8 kilo http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=616069
|
Til top |
|
|