| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et problem med at min NAD T751 Surround forstærker er begyndt at udsende en vedvarende brummende støj. Støj er uafhængig af hvilken output jeg har valgt. CD/video1/video2/video3.... Jeg har følgende tilsluttet: - JAMO surround sæt. Subwoofer + fem højtalere. Alt er tilsluttet forstærkeren. - HTPC. Forbundet via digitalt kabelt. Htpc står umiddelbart ved siden af og jeg har desuden en pladespiller stående ovenpå som jeg dog ikke pt har tilsluttet. Jeg troede umiddelbart at det kunne skyldes støv/skidt i indgangene eller anden fejl med indgangene. Defor har jeg renset stikkene og haft alle højttalerledninger ude. Det har ikke hjulpet. Støjen er der ikke altid fra man tænder forstærkeren. F.eks kan jeg nogle gange høre musik/se film på htpc'en i eksempelvis 10 min før støjen kommer. Når først støjet er startet bliver den vedvarende i samme tone. Også selvom jeg slukker htpc og hiver strømstikket ud. Hvis jeg sætter outputtet på forstærkeren til Stereo, kommer støjen stadig i alle 5 højttalere. Når jeg skruer op for lyden forstærkes støjen. Håber I kan hjælpe. For det er ikke til at leve med.
|