| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej brugere på hifi4all.dk
Inden for nærmeste fremtid flytter jeg ind i et relativt lille værelse. Derfor ønsker jeg at have så meget plads på gulvet så muligt, og af den grund har jeg set mig varm på ideen om at hænge mine højttalere op i stedet for at benytte stands. Snakken går dog på at højttalere befinder sig bedst på et par solide stands frem for at blive sat op med traditionelle vægbeslag - især når basporten sidder bag på højttaleren, men dette er dog ikke tilfældet for mine højttalere. Jeg har imidlertidig fået fingrerne i nogle beslag, der består af et metalbeslag hvorpå der er monteret en glasplade som højttaleren kan stå på. Vil dette gøre en reel forskel eller er det blot to sider af samme sag? Det er normalt at man hænger baghøjttalere/diskanten op i 0-50 cm over ørehøjde. Når man kigger på alm. gulvhøjttalere sidder diskanten cirka i ørehøjde, men hvis det er tilfældet at dette er fordelagtigt, så sparer jeg jo intet plads på gulvet hvis højttaleren blot skal hænge i en højde af øret. Min ide var netop at hænge dem op i små 2 meters højde, men jeg vil ikke gøre det hvis jeg går meget på kompromis med lydkvaliteten.
Jeg har prøvet at søge hifi4all igennem for tråde om lignende emner, men det er sparsomt hvad der er om lidt specifikt mit problem Derfor laver jeg denne tråd i håb om at I kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen Bager
|