Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ridser i TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
magik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg købte i går et nyt 28" Sony KV-28LS36 (sølvgråt). Da jeg kommer hjem, opdager jeg, at der er et par ridser i kabinettet - lige under tænd/sluk-knappen. Der er tre af dem - ca. 2-3 cm. lange og 1 mm. dybe. Det er ikke verdens undergang, men irriterende på et helt nyt TV - især fordi farven indenunder er sort/mørkegrå.

Er der nogen her, der har prøvet at fjerne sådanne skrammer med succes? Hvilket produkt og hvilken fremgangsmåde har i brugt?

På forhånd mange tak for hjælpen! 

Til top Vis magik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af magik

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2003 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Byt det? eller få nedslag i prisen.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 December 2003 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

hvor har du købt det? for hvis det er, så er der ikke andet for at gå ned at sige du vil ha det byttet.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2003 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Fjerne!?! Det skal vel bare tilbage til forretningen!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Øj! Det gik stærkt!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

magik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hej,

umiddelbart vil jeg ikke tro, at det kan lade sig gøre. TV'et er en demo-model (stod godt nok kun hos forhandleren i et lille døgns tid inden jeg købte det), og jeg fik et familiemedlem til at stå for transport mellem forhandler og mit hjem. Af en eller anden grund havde forhandleren smidt originalemballagen væk, så det er jo nemt at sige, at jeg selv har lavet ridserne.

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

hmm du har en bon vel, og så kan de se hvornår det er købt.

og der er jo ingen der går hjem og laver roidser i deres nye tv.

magik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

afm| skrev:

hmm du har en bon vel, og så kan de se hvornår det er købt.

Selvfølgelig har jeg kvittering + garantibevis.

afm| skrev:

og der er jo ingen der går hjem og laver roidser i deres nye tv.

Det kan vi hurtigt blive enige om at det ville være en temmelig dum idé.  :-)

Jamen så vil jeg da prøve at ringe til forhandleren imorgen, og se hvad han siger til det. Jeg havde bare ikke regnet med at ridser i kabinettet var nok til en ombytning.

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jow.. det er nok, efter min mening. skal selv ned at have nyt tv her om et kvarter

Panasonic TX28PS10 28" widescreen til 5999,-

Velkommen til!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

på en søndag? :)
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

magik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
på en søndag? :)

Der er åbent mange steder de sidste søndage op til jul.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Helt klart det er nok! Men hvis den er købt som en demo-model og du derved har fået noget rabat, vil jeg (alt efter hvor meget rabat du har fået) mene at det er dit eget problem. Har du derimod ikke fået ret meget rabat, skal han klart bytte det, og desuden give dig en ordentlig undskyldning og en kop kaffe  (eller noget)

Mit Hifi

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 December 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Du har reklamationsret iflg. købeloven. Desværre vil jeg nok sige at det er meget sandsynligt at du taber sådan en sag på gulvet, da du skal godtgøre hvad aftalen indebar. Forhandleren kan sige 2 ting i min bog;

1) Der var tale om en demomodel som ikke var nyt. Derfor ridserne. (påstand mod påstand)

2) Der var tale om en fejlfri demomodel uden ridser og køber har selv stået for transport uden emballage. Det er derfor sandsynligt at ridserne er pådraget under transport. (du har bevisbyrden for at det ikke er tilfældet! I modsat fald skulle du have reklameret da fjernsynet blev afhentet og ikke flyttet det)

Jeg villle tage en stille og rolig snak med forhandleren og sige at du ikke kan leve med ridserne.

Rent praktisk er kabinetterne malede, du kan derfor ikke fjerne ridserne. Der skal ny front på og det er kostbart. Hele billederøret skal afmonteres sammen med chassiet, det koster mange timer, og reservedele er kostbare, især kabinetdele.

Jeg oplevede noget ligende med Freedgaard engang. Købt et Sony med 6 års totaltgaranti. Det gik i stykker efter 4 år. De afhentede, pakkede det ikke ind og da det kom tilbage var hele den ene side ridset og ødelagt. Jeg reklamerede og de påstod at sådan så det ud ved afhentning. Jeg blev gal og fremsendte billede til forbrugerstyrelsen, endelig godtgjorde jeg at min 6 års totalgaranti og forsikring dækkede alt. Der blev truffet en afgørelse om at Freddgaards servicepartner (Elektronikcentret) skulle bringe fjernsynet tilbage i org. stand på deres regning. Jeg fik det tilbage efter 3 mdr. og det kostede dem knap 4.000,- i arbejdsløn og materialer. Og fjernsynet kostede den gang 9.000,-

Man skal ALDRIG spare de få kroner det koster at få det leveret og monteret i ens hjem. Det er sjældent besværet værd. Jeg sidder i dag med at nyt 36" HQ100 ude i gangen. Det vejer et ondt år og kan kun flyttes ind i stuen af professionelle flyttefolk, så jeg venter til imorgen med at ringe til flyttefirmaet. Jeg skal ikke have ridset eller ødelagt noget.

Af skade bliver man klog men sjældent rig siger man

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

magik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:
Helt klart det er nok! Men hvis den er købt som en demo-model og du derved har fået noget rabat, vil jeg (alt efter hvor meget rabat du har fået) mene at det er dit eget problem. Har du derimod ikke fået ret meget rabat, skal han klart bytte det, og desuden give dig en ordentlig undskyldning og en kop kaffe  (eller noget)

TV'et er ikke som sådan en demo-model. Det var noget med at Sony havde bedt deres forhandlere købe et KV-28LS36 hjem til udstilling, og var derfor det eneste, forhandleren havde stående lige pt. Jeg har ikke fået mere rabat end enhver anden. 

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

OK. Så er der nok ingen tvivl. Desuden syntes jeg du skal forlange enten at få lidt (mere) rabat når der ikke medfølger emballage. Det skal ige siges, at mine udtalelser på ingen måde har lovmessig relavans eller noget. Jeg skriver bare hvad JEG syntes forhandleren rent MORALSK er forpligtiget til. Det er ikke sikkert du kan bruge det til ret meget. Men som Ctacta skriver: Tag en stille og rolig snak med forhandleren. Så løser det sig nok.

Mit Hifi

magik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

ctacta: Mange tak for dit omfattende svar. Jeg prøver som sagt at ringe til forhandleren imorgen.

Jeg havde heller ikke regnet med at kunne fjerne ridserne - højst at kunne "male" dem, så de fik samme farve som resten af kabinettet.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Jeg sidder i dag med at nyt 36" HQ100 ude i gangen. Det vejer et ondt år og kan kun flyttes ind i stuen af professionelle flyttefolk, så jeg venter til imorgen med at ringe til flyttefirmaet. Jeg skal ikke have ridset eller ødelagt noget.

hehe....use the force??

Vi var to gutter der fik slæbt mit Panny TX36PD30 op til 5. sal.

Jeg gør det aldrig igen!  Var stiv i hele kroppen flere dage efter.....

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg fraråde, for så skal du afmontere LED-diode og knap og evt. vippeklap på fronten, og det kræver at du skiller meget af. Og derefter afdække store områder, finde en farve der matcher (det bliver meget svært/umuligt i dåser, da Sony's sølvfarve er unik og lidt blålig). Endelig vil garantien også helt bortfalde på dit fjernsyn når du bemaler det, selv på en lille del. Det går ind under uatoriseret indgreb, selv om det er udvendigt

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
ctacta skrev:

Jeg sidder i dag med at nyt 36" HQ100 ude i gangen. Det vejer et ondt år og kan kun flyttes ind i stuen af professionelle flyttefolk, så jeg venter til imorgen med at ringe til flyttefirmaet. Jeg skal ikke have ridset eller ødelagt noget.

hehe....use the force??

Vi var to gutter der fik slæbt mit Panny TX36PD30 op til 5. sal.

Jeg gør det aldrig igen!  Var stiv i hele kroppen flere dage efter.....

Hehe  Ja the force svigter mig for tiden, men jeg er jo også gammel iflg George Lucas.

Jeg har da også selv båret mit op med DHL manden, det vejer 96kg i org. emb. fra gaden til 2. sal. Det var hårdt. Men at bære rundt på det inde i en lejlighed, og med 4 cm fri plads igennem en dør, det gør det umligt at flytte det forsvarligt. Det kræver rullevogn og måske en palleløfter det kan stå på. Derfor flyttefolkene, jeg vil heller ikke ødelægge min ryg, den kan man ikke købe nede i en shop. Jeg håber ikke det går i stykker og skal til rep. en dag, sikke et arbejde og besvær.

magik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Det vil jeg fraråde, for så skal du afmontere LED-diode og knap og evt. vippeklap på fronten, og det kræver at du skiller meget af. Og derefter afdække store områder, finde en farve der matcher (det bliver meget svært/umuligt i dåser, da Sony's sølvfarve er unik og lidt blålig). Endelig vil garantien også helt bortfalde på dit fjernsyn når du bemaler det, selv på en lille del. Det går ind under uatoriseret indgreb, selv om det er udvendigt

Det lyder lidt voldsomt. Nu tænkte jeg nærmere på noget i retning af en tusch (selvom det godt nok ikke var det jeg skrev).

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes