Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Stereosetup m. B&W CM1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tkrath
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej,

håber på svar denne gang...

Jeg har købt et SAMSUNG LE32M71B LCD-TV via fælleskøb fra TC og skal bruge lidt lyd til.

Jeg har fundet frem til CM1 højtalerne fra B&W - de passer i størrelse og pris, derudover har de et fantastisk lækkert design.  Desværre har jeg ikke plads til større højtalere, her tænker jeg primært på gulvhøjtalere.

Spørgsmålet er om jeg "bare" skal gå i hifiklubben og købe "det hele"?

Jeg skal bruge følgende udstyr:
- stereo forstærker
- DVD afspiller (her har jeg set på DENON's model DVD 1930 m. HDMI)
- evt. CD afspiller

Jeg synes at KT Radio's priser er voldsom høje ifht. højtalere i denne prisklasse jeg har set på (3 tkr./stk.).

Jeg ser frem til at modtage Jeres input - de er meget værdsat!

Mvh/TK

Til top Vis tkrath's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tkrath Besøg tkrath's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

tkrath skrev:

Hej,

håber på svar denne gang...

Jeg har købt et SAMSUNG LE32M71B LCD-TV via fælleskøb fra TC og skal bruge lidt lyd til.

Jeg har fundet frem til CM1 højtalerne fra B&W - de passer i størrelse og pris, derudover har de et fantastisk lækkert design.  Desværre har jeg ikke plads til større højtalere, her tænker jeg primært på gulvhøjtalere.

Spørgsmålet er om jeg "bare" skal gå i hifiklubben og købe "det hele"?

Jeg skal bruge følgende udstyr:
- stereo forstærker
- DVD afspiller (her har jeg set på DENON's model DVD 1930 m. HDMI)
- evt. CD afspiller

Jeg synes at KT Radio's priser er voldsom høje ifht. højtalere i denne prisklasse jeg har set på (3 tkr./stk.).

Jeg ser frem til at modtage Jeres input - de er meget værdsat!

Mvh/TK

Det nemmeste ville naturligvis være at købe hele "skidtet" i klubben, ingen tvivl om det, men det hele kommer lidt an på hvor meget du vil gøre ud af det, ikke bare pengemessigt, men nok i større græd lyden. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg ikke er begejstret for hifi klubben, men det handler nu mest om deres koncept og måde at drive forretning på, men det handler om mange af deres produkter som jeg finder ganske fine. Hvis det var mig som stod i din situasion, så ville jeg smutte i hifiklubben og købe højtalerne, da det virker som om det er dém du har bestemt dig for at du vil have... Jeg kender dem ikke, men hvis de siger "bang" hos dig, så er det dem du skal have.

Resten i dit fremtidige setup, ville jeg, hvis det var mig, prøve at se om jeg ville kunne finde brugt rundt omkring, herinde, i den blå avis og så videre.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

tkrath
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Det nemmeste ville naturligvis være at købe hele "skidtet" i klubben, ingen tvivl om det, men det hele kommer lidt an på hvor meget du vil gøre ud af det, ikke bare pengemessigt, men nok i større græd lyden. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg ikke er begejstret for hifi klubben, men det handler nu mest om deres koncept og måde at drive forretning på, men det handler om mange af deres produkter som jeg finder ganske fine. Hvis det var mig som stod i din situasion, så ville jeg smutte i hifiklubben og købe højtalerne, da det virker som om det er dém du har bestemt dig for at du vil have... Jeg kender dem ikke, men hvis de siger "bang" hos dig, så er det dem du skal have.

Resten i dit fremtidige setup, ville jeg, hvis det var mig, prøve at se om jeg ville kunne finde brugt rundt omkring, herinde, i den blå avis og så videre.

Hej Michael,

tak for dit rigtig gode svar.

Jeg har selv tænkt i baner a noget brugt Primare udstyr, jeg ved bare ikke om et brugt Primare setup vil kunne spille både musik og DVD (her med HDMI hvis det er en helt ny Denon 1930'er) lige så godt som et helt nyt Denon setup?

Hvad tænker du på af alternativer som brugtmarkedet vil kunne åbne op for?

Mvh/Thomas

Til top Vis tkrath's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tkrath Besøg tkrath's Websted

tkrath
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Ingen gode svar til mit indlæg??

butter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

tkrath skrev:
Ingen gode svar til mit indlæg??

B&W CM1 er en rigtig fin HT, men hvilken lyd leder du ellers efter, hvad kan du godt lide, at lyden gør ved dig? Og hvad er dit budget? Nu er Primare og Denon på banen, er det fordi du godt kan lide det attack de har eller hvad?

Venligst
/Butter
Til top Vis butter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butter

tkrath
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

butter skrev:
B&W CM1 er en rigtig fin HT, men hvilken lyd leder du ellers efter, hvad kan du godt lide, at lyden gør ved dig? Og hvad er dit budget? Nu er Primare og Denon på banen, er det fordi du godt kan lide det attack de har eller hvad?

Egentlig synes jeg ikke særligt godt om Denon, men jeg ved ikke hvad der er af alternativer til tilsvarende priser.  NAD's DVD afspillere har jeg fundet frem til skulle være dårlige ifht. en tilsvarende Denon.  Primare har et lækkert design og priserne på brugt udstyr må være lidt over hvad et nyt Denon setup koster.

Total pris inkl. helt nye CM1 højtalere på være omkring de 15 tkr. - det er så 9 tkr. til et setup forstærker og DVD evt. CD afspiller.

Mvh/TK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes