Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 23:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hvad kan det være (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 16 December 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en ven der har et stort ss system.

Han har prolemer med at hans DVD fryser og han har prøve en ny lige meget hjalp det.

Det sjove

Den køre ved mig og andre stedre uden problemer.

Nå han tænder noget andet i rummet eller hvis han sætter et powercable til strømmen et andet sted i rummet så klikker til i lyden og DVD fryser.

Når han tænder sin projektor så giver det et klik i lyden det samme hvis han køre sit rullelærred sker det samme.

Han siger at han køre det hele på sin egen gruppe og han har prøvet med en UPS samme problem.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart lyder det som om den omtalte gruppe er for strømsvag til det den skal trække. Hvad sker der hvis han trækker en forlængerledning ind fra et andet rum (og en anden gruppe) til at drive DVD-spilleren..?
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 December 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Umiddelbart lyder det som om den omtalte gruppe er for strømsvag til det den skal trække. Hvad sker der hvis han trækker en forlængerledning ind fra et andet rum (og en anden gruppe) til at drive DVD-spilleren..?

Er prøvet.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Har jeg forstået det korrekt at det er den SAMME afspiller der er afprøvet hjemme hos dig uden problemer..? Det tyder jo på at der ihvertfald er ET eller andet galt i strømmen hos din ven.

Jeg aner ikke om det kan være noget lignende i din vens tilfælde, men jeg havde på et tidspunkt et problem med elektrisk overgang fra antennekablet som gik til tuner/video. Det gav overgang videre til alle apparater der via diverse kabler stod i elektrisk forbindelse med receiver eller videooptageren. Problemet blev bl.a. sendt videre til projektoren som fik interferens i billedet når man spillede reg 1 DVD, og gav brum i højttalerne fra CD-spilleren (men af en eller anden årsag ikke andre apparater). Det forsvandt når jeg pillede antennestikkene ud af væggen, eller når jeg forbandt DVD'en direkte til projektoren istedet for via receiveren, og ved at skifte til optisk kabel fra CD-spilleren til receiveren (dvs ingen elektrisk forbindelse).

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 December 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Har jeg forstået det korrekt at det er den SAMME afspiller der er afprøvet hjemme hos dig uden problemer..? Det tyder jo på at der ihvertfald er ET eller andet galt i strømmen hos din ven.

Jeg aner ikke om det kan være noget lignende i din vens tilfælde, men jeg havde på et tidspunkt et problem med elektrisk overgang fra antennekablet som gik til tuner/video. Det gav overgang videre til alle apparater der via diverse kabler stod i elektrisk forbindelse med receiver eller videooptageren. Problemet blev bl.a. sendt videre til projektoren som fik interferens i billedet når man spillede reg 1 DVD, og gav brum i højttalerne fra CD-spilleren (men af en eller anden årsag ikke andre apparater). Det forsvandt når jeg pillede antennestikkene ud af væggen, eller når jeg forbandt DVD'en direkte til projektoren istedet for via receiveren, og ved at skifte til optisk kabel fra CD-spilleren til receiveren (dvs ingen elektrisk forbindelse).

hej

han har ikke antenne på.

jeg tro vi har fundet problemet det er hans SS preamp der falder ud der er bare ikke nok strøm i det l**te hus.

LPH.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 December 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Forkert forum???

-LPH

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 December 2006 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Så har man set det med et hus som er strømsvagt

Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 December 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa skrev:

Så har man set det med et hus som er strømsvagt

når man når dertil, ved man at det er på tide at stoppe opgraderingen til noget større

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 December 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Næh opgraderingen må så være den seperate sikringsgruppe

Min vaskemaskine skal sq ikke glo på min forstærker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes