| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja efter en del tid , må jeg sige jeg er tæt på målet .
jeg har lige nu
MC2255
AP DC91
Wadia 850
Oprea-audio cd2,2 drev
Snell E II
Og jeg må tag det i mig igen om det jeg skrev om den DC91 , jeg køre den sammen med CD2,2 og har nu aldrig hørt en så god DAC den skal høres .
Så er det bare at finde et drev til den ? og hvad skal man så finde ?.
MC2255 det bliver ikke meget bedre .
Snell EII der skal ProAc 3,8 ind når de findes , jeg hørte lige den nye logan model og det dur ikke , bunden er alt for langsom i forhold til top og mellemtonen .
Så hvis der er en derude med et par 3,8 så mail kan bytte med en wadia 850 .
Wadia 850 spiller også godt , men men når ikke lyden fra DC91 , ikke noget at sige til en jeg kender der har en stor shop siger jeg er syg at sælge en DC91 .
Jeg skal ned og høre DC101 ML30,6 op mod DC91 , da han siger at DC91 æder dem og det må høres .
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
jeg har lige nu
MC2255
AP DC91
Wadia 850
Oprea-audio cd2,2 drev
Snell E II
Og jeg må tag det i mig igen om det jeg skrev om den DC91 , jeg køre den sammen med CD2,2 og har nu aldrig hørt en så god DAC den skal høres .
Så er det bare at finde et drev til den ? og hvad skal man så finde ?.
MC2255 det bliver ikke meget bedre .
Snell EII der skal ProAc 3,8 ind når de findes , jeg hørte lige den nye logan model og det dur ikke , bunden er alt for langsom i forhold til top og mellemtonen .
Så hvis der er en derude med et par 3,8 så mail kan bytte med en wadia 850 .
Wadia 850 spiller også godt , men men når ikke lyden fra DC91 , ikke noget at sige til en jeg kender der har en stor shop siger jeg er syg at sælge en DC91 .
Jeg skal ned og høre DC101 ML30,6 op mod DC91 , da han siger at DC91 æder dem og det må høres .
|
|
|
Hej Jensen !
Spændende projekt/udstyr du er igang med......... Som altid fra din front
For én ProAc tilhænger, som mig er det sukker for øregangene, at høre du er på jagt efter 3.8-eren. Havde jeg pladsen ville det helt klart være mit valg.
Jeg må "nøjes" med 2.5-eren
HAPPY LISTNING AND HUNTING !  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
|
|
|
Billeder ;O) hvad med billeder ? hmm måske man skal komme forbi til en lytter jeg vil nemlig gerne stifte bekendtskab med de højtalere nu her jeg er ved at undersøge højtaler markedet mere seriøst.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det du så godt kan lide ved de Proac 3.8 Jensen.?__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
| Hvad er det du så godt kan lide ved de Proac 3.8 Jensen.? |
|
|
ja , engang kunne jeg ikke lide dem .
men jeg synes der er meget hug i ders mellemtone og toppen er ikke som mange af de nye speaker , som man let bliver trætte af .
kvinde stemmer på 3,8 kan ikke fåes bedre , og jeg elsker at høre min kone synge .
Også passer de rigitg godt til det musik jeg spiller .
Så det må blive 3,8 eller snell A , jeg skal godtnok lige have disse hjem til prøve lyt
Dynaudio C2 C4
sonus faber Cremona
De proac 4 kan jeg godtnok hente til 39000+3000kr til benz , men men gider sgu ikke og hvis jeg så ikke kan lide dem hm 42000kr er mange penge.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
Hej Slips !
Nu var det ikke mig du spurgte. Men jeg svare alligevel på egne vegne !
De 3.8-ere kan noget mange speakers ikke magter i mine øre. Bevars der er måske andre ht-er som spiller mere korrekt og detaljeret. Men ProAc 3.8 fanger musikken og fokuserer ikke på noget bestemt i lydbilledet. Det handler nemli om musik, sådan som jeg mener den bør lyttes.
Perspektivet er bare i top. Dybde, bredde højde. Det hele er med, uden det bliver overfokuseret. Man bliver ikke lyttetræt som ved, såkaldte "korrekt" producerende ht-er. Spænder du en god rørslæde for. Jamen så har du et match made in heaven. Stemmer/vokaler er bare guf. PRØV DET !
Jeg har selv 2.5-eren med en god rørslæde. Denne kombi kan give de fleste setup røvfuld på det punkt som hedder: nerve. Dvs. evnen til at fange lytteren, og fastholde lytteren. Man bliver ikke lyttetræt.
2.5-eren spiller lidt anderledes end 3.8-eren. Der er lidt mere af det hele i 3.8-eren. Man godt sige at lyden er lidt mere brilliant hos 3.8-eren.
Men en fællesnævner for ProAc 2.5 + 3.8 er evnen til at fange stemmningen, nerven, kunstneren, musikken og dermed lytteren (dig og mig)
Jo ! Jeg kan sgu godt forstå jensen vil give de 3.8-ere et nærlyt !
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
Billeder ;O) hvad med billeder ? hmm måske man skal komme forbi til en lytter jeg vil nemlig gerne stifte bekendtskab med de højtalere nu her jeg er ved at undersøge højtaler markedet mere seriøst.
|
|
|
Hvis det er snell EII du tænker på , så bare find et par og køb dem , de må være det bedste køb man kan gøre for de penge .
De har stået her tæt på heletiden også sammen med en del andre , og det er altid dem jeg er spillet på til sidst .
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er ved at være aldrende, er de ikke? Kan ikke helt huske EII´eren men har hørt meget godt om dem!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| De er ved at være aldrende, er de ikke? Kan ikke helt huske EII´eren men har hørt meget godt om dem! |
|
|
Ja de er fra 1989 , men find en speaker til under 20k der gør det bedre så vil jeg gerne høre dem , det skulle lige være AV 8 sig 2 .
Alt hænger så godt sammen på de snell EII , ja man skulle næsten få dem til at lave dem igen .
Men find et par 3,8 som nye til 20000kr og jeg nupper dem . 
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
Hej Slips !
Nu var det ikke mig du spurgte. Men jeg svare alligevel på egne vegne !
De 3.8-ere kan noget mange speakers ikke magter i mine øre. Bevars der er måske andre ht-er som spiller mere korrekt og detaljeret. Men ProAc 3.8 fanger musikken og fokuserer ikke på noget bestemt i lydbilledet. Det handler nemli om musik, sådan som jeg mener den bør lyttes.
Perspektivet er bare i top. Dybde, bredde højde. Det hele er med, uden det bliver overfokuseret. Man bliver ikke lyttetræt som ved, såkaldte "korrekt" producerende ht-er. Spænder du en god rørslæde for. Jamen så har du et match made in heaven. Stemmer/vokaler er bare guf. PRØV DET !
Jeg har selv 2.5-eren med en god rørslæde. Denne kombi kan give de fleste setup røvfuld på det punkt som hedder: nerve. Dvs. evnen til at fange lytteren, og fastholde lytteren. Man bliver ikke lyttetræt.
2.5-eren spiller lidt anderledes end 3.8-eren. Der er lidt mere af det hele i 3.8-eren. Man godt sige at lyden er lidt mere brilliant hos 3.8-eren.
Men en fællesnævner for ProAc 2.5 + 3.8 er evnen til at fange stemmningen, nerven, kunstneren, musikken og dermed lytteren (dig og mig)
Jo ! Jeg kan sgu godt forstå jensen vil give de 3.8-ere et nærlyt !
|
|
|
Jeg har faktisk lyttet på mange Proac modeller ned hos Audio art i tidernes morgen, den jeg sjovt nok har syntes bedst om en studie 250 der havde lidt mere vame i lyden end feks en 3.5.Jeg har ikke hørt en 3.8, så jeg vil ikke udtale mig om denne.
Men noget direkte dårligt kan jeg ikke finde på Proac, de lyder godt de fleste af dem jeg har hørt, men dog syntes jeg at alt lyder meget glat og ens på dem. Men de har en dejlig luftig gengivelse.
Men jeg beholder nu mine Tannoy, der er flere nosser i dem syntes jeg __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
AP DC91 ????
Hvad er det for en "fætter"??
lyder interasant!!.
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
AP DC91 ????
Hvad er det for en "fætter"??
lyder interasant!!.
mvh.
|
|
|
Et stort svin af en konverter fra Accuphase et eller andet sted i mellem 92 og 97 så vidt jeg husker !!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK!! AP står for Accuphase!!?? .. 
Så kender jeg den!!... glimrende!!..  __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet dCS??? og hvad syntes du om det????
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
mvh.
|
|
|
Næ , ikke endnu , men kommer vel en dag , nogle snakker godt om det andre ikke .
Men det har den store fordel med ders update , hvis man ellers kan lide det , men hvorfor de gør det ved jeg ikke .
Men hvis det spiller som mange af de nye cdafspiller så er det langt fra analog lyd .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
miju skrev:
|
mvh.
|
|
|
Næ , ikke endnu , men kommer vel en dag , nogle snakker godt om det andre ikke .
Men det har den store fordel med ders update , hvis man ellers kan lide det , men hvorfor de gør det ved jeg ikke .
Men hvis det spiller som mange af de nye cdafspiller så er det langt fra analog lyd .
der er et link til en shop i østen hvor de har DCS ML og AP DC101 og DP90/DC91 , og der var DC91 sammen med ML31,5 klart bedst skrev de , skal lige se om jeg kan finde det link igen .
Men får jeg at høre når turen går syd på |
|
|
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørt Jensen
Proac 3.8 spiller fremragende. Har nu haft dem i stuen i godt 2 uger ... og det spiller bare.
Den største kvalitet er at de er utroligt musikalske, og at rumfornemmelsen er helt i top ... uden det lyder kunstigt! Top og mellemtone er tæt på det perfekte ... og de går faktisk pænt ned i bassen. Der er sikkert flere højttalere der får flere detaljer med ... men hænger de ligeså godt sammen, og er de ligeså medrivende rent musikalsk?!
Jeg har ihvertfald fundet mine speakers for de kommende år!
SATMIT
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 03 Januar 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu købt Jensen's Snell EII.
For pokker, det er ufatteligt, at 15 år gamle ht. spiller så godt! Tænk sig, 2 "usle" enheder i det der nærmest er en papkasse, at det spiller røven ud af det meste jeg har hørt, ja det får en til at skulle tænk over hifi på en ny måde! Måske er de fra en tid, hvor man brugte ørene i stedet for bare at stole på nye superenheder og PC'er.... Men altså, hvis I har rørudstyr, tag et lyt til dem og køb dem! Det må være dette århundres røverkøb...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |