Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vejledende priser eller prisaftaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
*cedes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Sendt: 30 December 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg overvejer at anskaffe mig et sæt System Audio SA-1550, og søgte rundt på nettet efter forhandlere og priser. Jeg må sige at jeg blev noget overrasket over at priserne ligger så tæt som de gør. 3999kr alle steder pånær ét hvor de kun koster 3990kr, altså hele 0,225% som største og eneste prisforskel

Til top Vis *cedes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af *cedes

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 31 December 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Vejledende priser
Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 December 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

*cedes skrev:

Hej. Jeg overvejer at anskaffe mig et sæt System Audio SA-1550, og søgte rundt på nettet efter forhandlere og priser. Jeg må sige at jeg blev noget overrasket over at priserne ligger så tæt som de gør. 3999kr alle steder pånær ét hvor de kun koster 3990kr, altså hele 0,225% som største og eneste prisforskel

Prisaftaler er jo ulovlige, så det er der næppe tale om.

Mon ikke bare forhandlerne skriver den vejl. udsalgspris.

Det betyder jo ikke at man ikke kan få dem billigere

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 December 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Ja Prisaftaler er ulovlige, så er du jo smart at man kan kalde for Vejledende priser, det ville sige at det er importør/firmaer der fastsætte prisen og
ikke forhandler og det er importøre/firmaer der få den største fordel.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 December 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Det er ikke helt retvisende at tale om importør når der tales om SA højttalere, da højttalerne produceres i Danmark.

SA har vejledende priser i lighed med så mange andre firmaer.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003
Sendt: 31 December 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Tjaa det er trist men begreber som konkurrence og frie markedskræfter er efterhånden sjældent i de danske butikker. Som det bliver nævnt foroven er det nok ikke butikkernes skyld men derimod distributørerne og brancheforeningernes skyld at priserne overalt er de samme. Mindes hvordan enkelt butikker som har "brudt denne uskrevne lov" er blevet chikaneret og holdt udenfor fordi de presser priserne - heldigvis trives disse i bedste velgående!

For mit vedkommende er det efterhånden blevet en vane at, så snart jeg interesserer mig for et nyt produkt i den dyre ende af prisskalaen, så kigger jeg som det første på det tyske marked. Ved godt der er mange som går ind for at støtte de små og lokale - beklager, sådan foregår handel ikke i mit hoved! Her er der kun en til at betale og det er mig. Alle har chancen for at ændre strategi og som et eksempel har jeg set i cykelbranchen at det kan lykkes at konkurrere mod de udenlandske og oven i købet ofte blive billigere.

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 31 December 2006 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Se bare hvordan at man laver falske før priser til udsalg, der er vel fordi at der forligge en hemlig aftale mellem foretningen og
distributørerne og brancheforeningernes.

Så sig ikke at der ikke bliver lavet meget fusk med priser, selv om det er ulovlig, er der en udvej for at omgås loven.

Der er også de gange at sælger ser at du køber en mærker frem for en andet, for hvis han sælger mange at dette mærker vinder han en tur syd
på.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 December 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Det med aftalte priser ja det lever jo godt indenfor alt.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 December 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

*cedes skrev:

Hej. Jeg overvejer at anskaffe mig et s�t System Audio SA-1550, og s�gte rundt p� nettet efter forhandlere og priser. Jeg m� sige at jeg blev noget overrasket over at priserne ligger s� t�t som de g�r. 3999kr alle steder p�n�r �t hvor de kun koster 3990kr, alts� hele 0,225% som st�rste og eneste prisforskel

Drop at finde prisforskelle på SA. Der har lige været et sæt næsten nye 1550 til salg herinde og i den blå avis. Gutten der havde dem til salg, er ansat i branchen (Expert) og han skrev faktisk i annoncen at SA har en fastpris politik overfor alle deres autoriserede forhandlere.

Som det er skrevet tidligere i denne tråd, så er SA langt fra de eneste som gør det.
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 December 2006 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:
*cedes skrev:

Hej. Jeg overvejer at anskaffe mig et s�t System Audio SA-1550, og s�gte rundt p� nettet efter forhandlere og priser. Jeg m� sige at jeg blev noget overrasket over at priserne ligger s� t�t som de g�r. 3999kr alle steder p�n�r �t hvor de kun koster 3990kr, alts� hele 0,225% som st�rste og eneste prisforskel

Drop at finde prisforskelle på SA. Der har lige været et sæt næsten nye 1550 til salg herinde og i den blå avis. Gutten der havde dem til salg, er ansat i branchen (Expert) og han skrev faktisk i annoncen at SA har en fastpris politik overfor alle deres autoriserede forhandlere.

Som det er skrevet tidligere i denne tråd, så er SA langt fra de eneste som gør det.

Vel foregår det og det foregår i stor stil, men jeg troede faktisk ikke det var lovligt. Med mindre man som feks B&O har deres egne shops

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Ja, det foregår, men gør det dét lovligt/rigtigt?

Folk kører for stærkt i bil, snyder i skat og slår deres børn. Men det gør det altså ikke lovligt eller rigtigt.

Jeg vil da opfordre alle forhandlere til at anmelde de producenter/distrubutører der "tvinger" dem til at tage en bestemt pris. Det er den eneste måde at blive fænomenet kvit på.

Jeg bliver rimelig harm når jeg læser (ikke specielt møntet på denne tråd) at "jamen det foregår jo, så jeg gør det også" eller "jeg kan jo ikke gøre noget ved det alligevel". Gu kan man så, man kan begynde med at gå mod strømmen, boykotte de pågældende produkter og tage lidt ansvar over for sig selv og sine omgivelser.

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 December 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:

Folk kører for stærkt i bil, snyder i skat og slår deres børn. Men det gør det altså ikke lovligt eller rigtigt.

Jeg vil da opfordre alle forhandlere til at anmelde de producenter/distrubutører der "tvinger" dem til at tage en bestemt pris. Det er den eneste måde at blive fænomenet kvit på.

Jeg bliver rimelig harm når jeg læser (ikke specielt møntet på denne tråd) at "jamen det foregår jo, så jeg gør det også" eller "jeg kan jo ikke gøre noget ved det alligevel". Gu kan man så, man kan begynde med at gå mod strømmen, boykotte de pågældende produkter og tage lidt ansvar over for sig selv og sine omgivelser.

Hej

Så skal godtnok boykotte meget biler mad tøj ja kan blive ved.

Og hvad med priser på arbejdskraft ? der ser man også lige løn?.

Priser på EL varme ja kan blive ved og ved.

Hele samfundet bygger på dette.

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 December 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Scherer skrev:

Hej

Hej Rene.  Det der med at prisen på arbejdskraft er ens, ja der må jeg sige at der er noget du har misforstået. Der er tale om en mindsteløn, men den faktiske løn varierer en hel del. Sådan er det nu engang. Det er jo udbud og efterspørgelse der i høj grad bestemmer prisen. Det er jo sikkert også derfor du mange gange må sælge "dine" produkter med en større eller mindre rabat? Eller skyldes det måske noget andet??
Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 31 December 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Scherer skrev:

Hej

Undskyld mig men det er altså noget vrøvl. Du kan da ikke i ramme alvor mene at fastsatte maks priser (såsom husleje i lejligheder, el, vand og varme o.lign) er det samme som aftalte mindste priser på forbrugsvarer?

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

MC955
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 December 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
MC955 skrev:

Scherer skrev:

Hej

Hej Rene.  Det der med at prisen på arbejdskraft er ens, ja der må jeg sige at der er noget du har misforstået. Der er tale om en mindsteløn, men den faktiske løn varierer en hel del. Sådan er det nu engang. Det er jo udbud og efterspørgelse der i høj grad bestemmer prisen. Det er jo sikkert også derfor du mange gange må sælge "dine" produkter med en større eller mindre rabat? Eller skyldes det måske noget andet??

Ja kan høre der er meget du ikke ved , nu har jeg selv været ved SID idag 3F som kun går nede af ved godt hvordan det forgår.

Tag en der søger et job , hvis han tilbyder sig for mindre end de andre får hvad sker der så ???.

Og hvad jeg sælger mine vare til bestemmer jeg helt selv og hivs jeg ikke kan det sælger jeg det ikke mere.

Rabatter sælger i dk Dk er et rabat land, og dette gælder indefor alt.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 December 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

LÆNGE LEVE RABATTER
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Scherer skrev:

Hej

Der er altid mindst ét alternativ

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 December 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Rabatter sælger i dk Dk er et rabat land, og dette gælder indefor alt.

Ja, sådan er det. Det er derfor der er mange, der annoncerer med falske FØR priser.

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 December 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
LÆNGE LEVE RABATTER

Her må jeg give MC955 helt ret ! - Danmark er et rabatland, folk i almindelighed er meget mere fokuseret på hvor meget rabat de får, end hvad de reelt giver for produkterne !

Måske er det fordi mange produkter er så svært sammenlignelige, så istedet for at erkende at man ikke kan sammenligne produkterne, så fokuserer man på hvor stor rabat man har fået.

Jeg har min erfaring fra den grafiske branche, hvor millionbeslutninger afgøres på rabattens størrelse

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 December 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
Ja, det foregår, men gør det dét lovligt/rigtigt?Folk kører for stærkt i bil, snyder i skat og slår deres børn. Men det gør det altså ikke lovligt eller rigtigt. Jeg vil da opfordre alle forhandlere til at anmelde de producenter/distrubutører der "tvinger" dem til at tage en bestemt pris. Det er den eneste måde at blive fænomenet kvit på.Jeg bliver rimelig harm når jeg læser (ikke specielt møntet på denne tråd) at "jamen det foregår jo, så jeg gør det også" eller "jeg kan jo ikke gøre noget ved det alligevel". Gu kan man så, man kan begynde med at gå mod strømmen, boykotte de pågældende produkter og tage lidt ansvar over for sig selv og sine omgivelser.

hva ska vi så boykotte hifiklubben?? merlin?? fona??
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes