Forfatter |
|
fiskerendk Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har et set Cerwin Vega højtalere. og er meget glade for dem. Men der er sq noget underligt ved dem.
Jeg ved godt det lyder meget mærkeligt. Men lige siden jeg fik dem i år 2000 har jeg nogen gange konstrateret at der kommer snakken og nogen gange også musik ud af dem.
Det hele starter med at jeg for nogle år siden, bliver vækket af min mor om natten. Som spørg om jeg har glemt at slukke mit anlæg og jeg svarer nej, for jeg slukker det altid. Men hun siger at det spiller musik. Nå men jeg tænker ikke mere over det. Kunne ikke høre det der. Nok fordi jeg måske var meget træt og sådan.
Men et par uger efter ligger jeg i min seng og ser tv. Jeg slukker tv'et for at ligge mig til at sove. Da jeg pludselig høre noget svagt musik/snakken ikke på dansk men lyder sådan meget russisk eller sådan noget. Ihvertfald underligt. Jeg rejser mig op for at tjekke det og husker så på det min mor sagde nogle uger forinden. Jeg vader hele huset igennem og finder ud af det kommer fra mine højtalere. Jeg tjekkede om min forstærker og resten af anlæget var tændt.
Men det var det ikke. Jeg har ingen tuner i mit anlæg. men jeg prøvede at tænde kun min forstærker og se om man kunne høre mere. og skruede helt op på forstærkeren uden noget indgang. Men signalet blev hverken kraftigere eller svagere ligemeget hvad jeg gjorde med volume knappen.
Jeg slukkede anlæget prøvede at hive kablerne ud af mine højtalere og det hjalp heller ikke lyden var der stadig. Jeg lagde mig til at sove og har nu i nogle år ikke spekuleret på det, har godt hørt det har været der men ikke mere idet.
Men igår (nytårsaften) kom vi til at snakke spøgelser og sådan nogle ting. og så sagde jeg det der til dem. Med den kommentar at jeg selvfølgelig ikke troede det var spøgelse men blot var måske en amatør radiomand eller et eller andet. Og de troede jo selvfølgelig ikke på mig da jeg sagde at kabler osv var taget af højtalerne.
Er det mig der er singsyg eller hvad fanden kan det være?
Mvh Thomas
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow.
På bålet med dem asap!!! __________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh nej, du har helt tydeligt fået Stalins dæmon på nakken! 
Men er du nu HELT sikker på at lydene kommer fra højttalerne?
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
for hvis det i virkeligheden kommer fra forstærkeren, er det ikke Stalins, men Lenins dæmon der s´kal uddrives  __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Omen is near you!
Der er nok mere mellem himmel og jord end jeg mener man kan forklare. Der findes også fænomener som "Mikrofoni".....altså lyde som faktisk kan lyde som et lille band som spiller. Det kan da også være de kan fange et eller andet signal, men det lyder ikke ret sandsynligt.
Jeg ville nok kontakte en hjemmeside for "det åndelig liv". Men ideen med bålet er måske ikke så tosset i det hele taget. Om det skulle sikre nattelig gæster er ikke sikkert, det kan jo være huset eller lejligheden - hvis man tror på det åndlige. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, afbrænding af Cerwin Vega kan der jo aldrig komme noget skidt ud af! Men om Stalins dæmon forsvinder, skal jeg lade være usagt. Måske er det også bare højttalerne der beklager sig efter at have blevet tæsket igennem hele dagen...
|
Til top |
|
|
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delefilterets spoler opfanger mest sandsynligt blot en lang/mellembølge frekvens, i østeuropa er der stadig en del kraftige LW/MW sendere, et levn fra den "røde" periode
prøv at kortslutte indgangen på højttaleren og se om det skulle gøre dine spooky CV'er tavse
Ps. hvad er det for en CV model du har ?
|
Til top |
|
|
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare nogen radiosignaler ,på lang eller mellembølge, Radio Moskva  , som dit anlæg opfanger en gang imellem, under gunstige betingelser(vejret), det er højest sandsynligt, at det er dine kabler, der virker som antenne, især højtalerkabler der ikke er godt skærmet,  kan godt give liv i et slukket anlæg.
|
Til top |
|
|
fiskerendk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
The dude > Ok regnede også med det var sådan noget i den stil. Kunne godt være man skulle prøve det med en kortslutning på terminalen næste gang jeg høre det. Det er HP215.
BJASCH > Også når jeg nu har taget kablet ud? Og det passer sikkert meget godt det med vejret for det er ikke konstant det sker engang i mellem.
Til alle jer andre. det er uden pis terkel. tro det eller lade være..
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
RIAA-en på min gamle NAD 3030 fra 1978 kunne også tage radio Moskva, indtil der kom en ekstra kondensator på. Jeg tror skam på din (fede) historie!
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
fiskerendk skrev:
Hej,
Jeg har et set Cerwin Vega højtalere. og er meget glade for dem. Men der er sq noget underligt ved dem.
Jeg ved godt det lyder meget mærkeligt. Men lige siden jeg fik dem i år 2000 har jeg nogen gange konstrateret at der kommer snakken og nogen gange også musik ud af dem.
Det hele starter med at jeg for nogle år siden, bliver vækket af min mor om natten. Som spørg om jeg har glemt at slukke mit anlæg og jeg svarer nej, for jeg slukker det altid. Men hun siger at det spiller musik. Nå men jeg tænker ikke mere over det. Kunne ikke høre det der. Nok fordi jeg måske var meget træt og sådan.
Men et par uger efter ligger jeg i min seng og ser tv. Jeg slukker tv'et for at ligge mig til at sove. Da jeg pludselig høre noget svagt musik/snakken ikke på dansk men lyder sådan meget russisk eller sådan noget. Ihvertfald underligt. Jeg rejser mig op for at tjekke det og husker så på det min mor sagde nogle uger forinden. Jeg vader hele huset igennem og finder ud af det kommer fra mine højtalere. Jeg tjekkede om min forstærker og resten af anlæget var tændt.
Men det var det ikke. Jeg har ingen tuner i mit anlæg. men jeg prøvede at tænde kun min forstærker og se om man kunne høre mere. og skruede helt op på forstærkeren uden noget indgang. Men signalet blev hverken kraftigere eller svagere ligemeget hvad jeg gjorde med volume knappen.
Jeg slukkede anlæget prøvede at hive kablerne ud af mine højtalere og det hjalp heller ikke lyden var der stadig. Jeg lagde mig til at sove og har nu i nogle år ikke spekuleret på det, har godt hørt det har været der men ikke mere idet.
Men igår (nytårsaften) kom vi til at snakke spøgelser og sådan nogle ting. og så sagde jeg det der til dem. Med den kommentar at jeg selvfølgelig ikke troede det var spøgelse men blot var måske en amatør radiomand eller et eller andet. Og de troede jo selvfølgelig ikke på mig da jeg sagde at kabler osv var taget af højtalerne.
Er det mig der er singsyg eller hvad fanden kan det være?
Mvh Thomas |
|
|
  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er højst sansynligt fordi din forstærker virker som radiomodtager.
Det er et fænomen man også kan se ved visse guitarforstærkere, at de begynder at spille ting fra radioen og ting og sager.
|
Til top |
|
|
fiskerendk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lique > Det er jo bar ik helt muligt når jeg har prøvet at pille kablerne af højtalerne?
|
Til top |
|
|
doller14 Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet det samme med en meget gammel højtaler en el ledning som kabel...
|
Til top |
|
|
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos mig forsvandt, det da jeg skiftede ht. kabler ( Black Magic  ),de opførte sig åbenbart som i spole ,men det var også dengang,de stadig sendte kommunistik propoganda  , men da du har pillet kablerne af, tror jeg mest på The Dude forklaring.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne godt være en radiosender, men når forstærkeren er slukket kan den ikke fungere som modtager. Så er der kun højtaleren som the dude skriver. De stationer som han nævner kræver dog forstærkning for at påvirke en højtaler da feltstyrken på disse er mellem 10-100mikro volt. Ikke nok til en CV selvom disse er følsomme.
Den nærmeste kraftige sender er derimod en mulighed og det er Kalundborg MB og LB henholdsvis 1061 Khz og 245Khz (600kW). Det burde være muligt at høre hviket sprog der tales? Jeg kan her i Østjylland få op til 50millivolt på afstemt loop antenne (ramme-antenne) og hos dig kan det let blive 10 gange mere altså 0.5V og så begyner det at ligne noget som kan påvirke en højtaler.
Nå unskyld. Jeg ser nu du mener der tales østlansk. Kunne du tage fejl?
mvh
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lique skrev:
Det er højst sansynligt fordi din forstærker virker som radiomodtager.
Det er et fænomen man også kan se ved visse guitarforstærkere, at de begynder at spille ting fra radioen og ting og sager.
|
|
|
Dette ville dog kræve at de tændte.
mvh
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kedelige forklaring med radiobølger lyder mest sandsynelig, men hvad med også at afprøve den overnaturlige vinkel? Du kunne evt. lade et videokamera stå tændt natten over næste gang du hører noget fra dem?
Det kunne da være skægt hvis dine højttalere var hjemsøgte
I stedet for at brænde dem burde du sælge dem på Ebay hvis du vil af med dem. Jeg så engang en Stitch-bamse (fra Disney filmen) gå for et par hundrede dollars under påskud af at den var hjemsøgt.
Helt tosset __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
fiskerendk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det have indflydelse at jeg bor ca. 700-800 meter fra Gladsaxe senderen?
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|