Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: "Udgangsproblemer" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Shubert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hej i Forummet

Jeg er helt ny i dette forum men glæder mig meget til at deltage i div. debatter i fremtiden.

Men som start er det vist mig der behøver hjælp. Det er ikke det helt store anlæg jeg kan diske op med ,men jeg har da kærligheden til musik og god lyd på trods af en sparsom øknomi på hardwaresiden.

Nå men til problemet.  Jeg har ikke samme udgang/lydniveau i begge lydkanaler på forstærkeren. Problemet svinger meget afhængig af hvilken cd jeg afspiller! Jeg er i vildrede om det er min forstærker, cd/dvd afspiller eller mine højttalere den er gal med! Hvordan griber jeg dette problem an. Hvor skal jeg starte og hvordan kan jeg udelukke den ene enhed frem for den anden?

Mit anlæg er:

Forstærker: Cambridge Audio Azur 340A

Cd/dvd: Cambridge Audio DVD89

Højttalere: JMLAB Micron

Venlig hilsen

Shubert   

Til top Vis Shubert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shubert

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Måske kan det have noget at gøre, med højttalernes placering? Hvordan ser dit rum ud, rent dimentionelt, og hvordan har du sat dine højttalere?

Shubert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hej rockforlife

Jeg vil prøve at forklare placeringen! 

Ca. 1 mt. fra hjørnet af rummet står ht-1. På samme væg ca 2,5 mt længere henne står ht-2. Imelem står anlægget placeret. Rummets størrelse er ca. 3,5 x 4,5 mt.

Giver det mining.....!

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Så går jeg ud fra at dit anlæg står ved den lange væg, så du har 1 meter til sidevæggen fra begge højttalere. Det burde være OK.

Du skriver at det varierer alt efter hvilken cd du spiller. Det er vel den samme højttaler der er svagest hver gang ? Hvis det er tilfældet, kan du indkredse problemet ved at bytte rundt på kanalerne. Prøv først at bytte højttalerne. Hvis det ikke ændrer noget så byt om på stikkene på dit kabel mellem cd-afspiller og forstærker i den ene ende. Husk at slukke apparaterne mens du bytter kabler.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Shubert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hej Stanley

Ja og nej. Som du skriver står mit anlæg på den lange væg. Der er 1 mt. fra den ene ht. t/sidevæg derefter kommer anlægget også ht-2. Jeg ville godt tage et billede af opstillingen, men jeg ved ikke hvordan man sætter ind?

Ja, det er den samme ht. der er problemet ved hver afspilning. Jeg vil prøver at gøre som du skriver også vender jeg tilbage med nyt. På forhånd tak.

Shubert

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Ang. billeder findes der en glimrende vejlening lavet af Sveske her : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42706&P N=1
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Anders K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Velkommen til forum'et! Jeg gætter på at problemet mest er der når du spiller lavt? Jeg har selv Cambridge, og jeg ved at de er berømt for at deres volumen knapper ikke er perfekt "linet op". Det vil sige, at der kommer en forskel i lydstyrken i højre og venstre kanal. Det er meget nemt at høre når du ikke spiller så højt, men det bliver gradvis sværere at høre efterhånden som du skruer op...

Problemet er ikke nemt at gøre noget ved, løsningen hedder et nyt volumenpotentiometer. Spørgsmålet er så om det kan betale sig på en Azur 340, eller du bare vil leve med det. Alternativt kan du jo begynde at se dig om efter en opgradering?

Håber det bidrager til en løsning!

Anders K

Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
Til top Vis Anders K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders K

Shubert
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jep... efter jeg prøvede Stanleys forslag forsvandt lyde pludselig totalt i den ene kanal. Jeg slukkede og tændte forstærkeren igen og så var problemet løst. Men stadig med forskel i kanalerne. Jeg byttede om på højttalerne men det var stadig venstre kanal der ikke var ok.

Anders K... Min Cambridge er 14 dage gammel så jeg opgradere ikke lige nu ;-)  Men det bekymrer mig at det er et velkendt problem. Jeg må tilbage med forstærkeren til HIFI-klubben igen igen. Ærgerligt.. jeg har ikke de bedste erfaringer med hifi-klubben da jeg købte forstærkeren. Nå.. men det er jo en anden snak. 

Foreløbig tak for jeres hurtige, og venlige hjælp.

Hilsener

Shubert

Tak for linket Stanley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes