Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bare en kommentar (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hæ hæ, sjovt at se, at folk går totalt meget op i kæmpeskærme, og som partner til disse ser man bittesmå søde lydset-ups. Jeg synes, at lyden er mindst ligeså vigtig. Øvfornemmelse at opleve en kæmpestor tank fyre sin store kanon af på en kæmpeskærm og et minilydanlæg.......hæ hæ .

RedDragunee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg må næsten gå ud fra at det er mit topic du hentyder til - og selvom jeg vil tro, at diskussionen ikke hører til herinde, vil jeg da gerne lige svare.

Mit setup er kun i begyndelses-fasen. Jeg var bare så glad for det arbejde jeg havde lagt i min bio den sidste måneds tid, at jeg meget gerne ville vise det frem som jeg havde. DVD-afspiller, lærred, projektor og gode kabler er ikke billigt at erhverve sig på én gang. Skulle jeg have råd til højtaler og anden forstærker samtidig?

Jeg skriver at det er sådan mit setup ser ud midlertidigt, og at der til marts ville blive købt nye højtalere og reciever, for at gøre min bio færdig. Er det ikke mig du hentyder til, eller er det bare en holdning du synes generelt er herinde, så må du have mig undskyldt.

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

...

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

[Personfnidder, nej tak. /Zorglub]

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

[Personfnidder, nej tak. /Zorglub]

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hej Holger

Du har da helt ret - det er lidt sjovt at tænke på. [Personfnidder, nej tak. /Zorglub]

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
Hæ hæ, sjovt at se, at folk går totalt meget op i kæmpeskærme, og som partner til disse ser man bittesmå søde lydset-ups. Jeg synes, at lyden er mindst ligeså vigtig. Øvfornemmelse at opleve en kæmpestor tank fyre sin store kanon af på en kæmpeskærm og et minilydanlæg.......hæ hæ .

Umiddelbart synes jeg faktisk, at det forholder sig omvendt. Jeg ser langt flest anlæg herinde, hvor skærmen er en lille fætter i 20"-erne, men hvor anlægget er langt højere prioriteret.
Personligt kan jeg sagtens nøjes med en lille skærm, hvis lyden er bedre end biografen.
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Nmjah. Jeg har f.eks. et 21" af asiatisk oprindelse. Kostede vist i omegnen af 2000 for en del år siden. Det er ganske glimragende til at vise Bamse og Kylling.
Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Vil da sige at de fleste bio'er herinde har en god billed til lyd ratio.. 

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Wizdrake ...

Og jeg synes da også, at hvis billed til lyd-ratioen ikke er optimal, så er de fleste godt klar over det og har planer om at opgradere på den ene eller den anden måde, når der bliver mulighed for det.

Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

har nu heller ikk rigtigt set nogen der ikke har hele udstyre iorden..
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Hvorfor bliver der pisket sådan en stemning op? Manden har jo ret

Der er da noget det ikke harmonerer hvis man indrykker sin 25.000 kroners 50" plastmaskærm under "mit surround" og der så er et Dantaxanlæg til 1000 kr alt incl. til at spille resten.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Rart at se, at det ikke er alle, som sviner mig MAX til på en ubehagelig LAV måde - tak for det. Jeg er ked af, hvis jeg har ramt nogen meget personligt.

Jeg har vel lov til at synes, at det ikke særligt tit hamonerer med billede og lyd. Som (min go'e ven) jkjaers også skrev; - 50" til 25.000 og så et dantaxanlæg til 1000".

Jeg mener iøvrigt ikke, at jeg er specielt sær. Man er vel mere sær og måske oven i købet underbemidlet, når man synes, man kan være bekendt at kalde mit indlæg for en "lam kommentar", hæ hæ, og at jeg skal få mig et liv. Sorry mange gange for at udtrykke min mening

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Holger4:Det er lidt som hvis folk har købt en Hyundai(jow,det er en 'bil') og de selv er glade for 'vidunderet'.Så kniber det for de stolte ejere(du ved,dem i eens joggingtøj ) at modtage lidt røg og kritik af blikdåsen .
Personligt er jeg af den opfattelse at TV og surround absolut INTET har at gøre med god lyd og er det allermest uinteressante at snakke om,for slet ikke at tale om det l*rt de sender-christ!!.Men jeg er vist heller ikke som flertallet,efter billederne at dømme.Havde mit TV hjul på,så stod det ikke i stuen,men kunne blive kørt ind ved særlige lejligheder.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Så er det vist tid til at læse det absolut fremragende emne omkring Tænk før du taler. Herefter var det måske en ide at læse Retningslinier for brug af forum. Person fnidder hører ikke hjemme her på hifi4all.

Med venlige moderator hilsner

/Zorglub

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok bliver lydoplevelsen så meget bedre, når man lukker øjnene. Man kan ikke få i både pose og sæk
Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

@Holger4,

Hvis nogen føler sig truffet af dit første indlæg eller synes det er lamt tror jeg ikke det går så meget på tanken i indlægget, men tonen i det.

Selvfølgelig har du lov at synes at lyd og billede skal harmonere (og det er jeg bestemt ikke uenig i) - men jeg synes at dit indlæg tangerede at gøre grin med folk som måske kun har haft råd til den ene af delene i første omgang, eller måske bare har prioritetet anderledes end du ville have gjort. Og det mener jeg bestemt ikke er i orden.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Surround starter trods alt for de fleste med de køber en surround forstærker og dertilhørende højttalere. Det er nok ikke mange der har råd til hele setuppet fra dag 1.
For mit eget vedkommende startede det med et 5.0 setup og et 25" fjernsyn. Da finanserne var til det kom et 32" widescreen til, så andre højttalere, så en subwoofer og idag har jeg ikke noget tilbage fra det oprindelige setup.

Så jeg tror de fleste der enten halter på lyden eller billede ganske enkelt bare er igang med at lave et fornuftigt setup - lidt som Yoshimura siger, de er udemærket klar over hvor næste investering ligger.
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

HAPPYFROG

Netop. Jeg startede selv med at lægge mine penge på en Sanyo Z3 projektor, et 92" lærred, en B&W HTM7 center og en Denon AVR-3805 receiver. Så kunne jeg heldigvis låne et sæt rimelige fronter (DIY med Monacor-enheder) og har nogle gamle Jamo'er som bagkanal. Sammen med den billigste dvd-afspiller med HDMI, jeg kunne finde (Samsung) giver det alt i alt en udmærket billedside, men lyden er ikke den bedste, så den skal der ofres penge på, når det kan lade sig gøre.

Man skal jo starte et sted.

Men jeg er heller ikke sikker på, at Holger egentlig var ude på at træde på nogen. Det var jo ikke som sådan det, han sagde, men måden han sagde det på, der fik folk til at fare i blækhuset.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes