| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
|
Mange tak batman.....
Et spørgsmål til: hvilket kabel skal jeg forbinde til mellem de 2..?
Og er det kun de dyrere stereoforstærkere der har theater indgang, synes ikke det noget jeg har set før...?
|
|
|
Du skal bruge et almindeligt signalkabel også kaldet et phonokabel - magen til (ikke nødvendigvis samme fabrikat) det du f.eks. har mellem dvd-afspiller og recieveren.
Når du ønsker en separat stereoforstærker må det jo være fordi at du ikke er helt tilfreds med denons stereogengivelse. Du kan jo også vælge at udskifte din nuværende reciever og anskaffe en med en tilfredstillende stereogengivelse - men der er nok en tendens til at surroundgengivelsen får første prioritet i disse apparater. Alt i alt peger dinne ønsker jo i retning af et dyrere set-up hvis du vil have det bedste fra begge verdener (stereo og surround)!
Jeg har ikke overblik over hvor udbredt surroundprocessorindgange -nogen gange kaldet "Theater-input" er. Men der er nok en tendens til at vi skal op i de lidt højere prisklasser.
Jeg mener at følgende mærker i hvertfald har surroundprocessorindgang: Primare, Copland, Krell, BAT og Mark Levinson. Men der skal nok være flere med denne facilitet.
Nogen mener at man kan bruge en hvilken som helst linieindgang på forstærkeren - men så får man jo to volumenkontroller i signalvejen, hvilket jeg synes er upraktisk når man skal indstille niveauerne ved surroundgengivelse.
|