Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: info/psl-amp ønskes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

hej venner jeg ,er af den "gruppe"herinde som har lidt rigligt kærlighed til pa graj:jeg ejer også en amp som driver noget af mit high system :psl vp-1216 og jeg har ledt -hørt-gættet mener jeg alle steder for at få info om denne,en vigtig faktor er det :VP for psl laver /har lavet mange amps og netop VP en skulle være den til profbrug hva den også fremstår som,en rigtig slider m utrolige kræfter ,den kører godt nok high/aktivt hos mig,,men hvor ville jeg gerne vide hvor nogen ligger inde med info om den ,,ej heller inportør(kt-storm) modellen blev brugt fligtigt som udlejningsamp også til bund,den er vel 5 år vil jeg tro..på forhånd tak for hjælpen kh RENE-H

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej Rene

Det eneste jeg ved med sikkerhed er at den har 2*600 watt i 8 ohm og 2*800 watt i 4 ohm ved 1khz din. Hvis jeg husker ret så startede psl ud i skotland hvor de i nogle år lavede meget robuste amps..sindsygt tunge men ikke til at slå ihjel. Så kom firmaet i problemer pga stigende int konkurrence samt transition til lettere amps på prof markedet. produktionen blev flyttet til østen hvor Vantage fabrikkerne byggede dem. PSL havde ikke den nødvendige inhouse expertise og kapital til at udvikle nye lettere og bedre amps så de forsøgte istedet for at konkurrere på prisen. Det gik ikke længe da de øst byggede amps fik tilfældige billige komponenter hvad der kunne skaffes billigst som ca havde de rette spec blev smidt i. De fik hurtigt et ryg for at lyde frygteligt og siden man ikke altid kunne regne med hvad der var puttet i så var det svært at få dem reppet. Mener at firmaet drejede nøglen om i 99.  

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Hej Rene

Det eneste jeg ved med sikkerhed er at den har 2*600 watt i 8 ohm og 2*800 watt i 4 ohm ved 1khz din. Hvis jeg husker ret så startede psl ud i skotland hvor de i nogle år lavede meget robuste amps..sindsygt tunge men ikke til at slå ihjel. Så kom firmaet i problemer pga stigende int konkurrence samt transition til lettere amps på prof markedet. produktionen blev flyttet til østen hvor Vantage fabrikkerne byggede dem. PSL havde ikke den nødvendige inhouse expertise og kapital til at udvikle nye lettere og bedre amps så de forsøgte istedet for at konkurrere på prisen. Det gik ikke længe da de øst byggede amps fik tilfældige billige komponenter hvad der kunne skaffes billigst som ca havde de rette spec blev smidt i. De fik hurtigt et ryg for at lyde frygteligt og siden man ikke altid kunne regne med hvad der var puttet i så var det svært at få dem reppet. Mener at firmaet drejede nøglen om i 99.  

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

kære hasselhorf..tak for din respons ,ang min elskede amp:psl vp-1216 som når den de gange har været sat til,4 stk 12" har spillet så markant,atackvilligt,og en unik styr på membrener,men sikke en skæbne psl har ,været underlagt ,,jeg vil tro den vejer 25-28 kg og kun 2 u høj ,men nu forstår jeg bedre ,at der ikk bare har ligget data alle vejne,jeg ved kt/storm udlejede dem for 4-5 år tilbage,og brugte dem i egne skabe mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

hej hasselhorf..ja så jeg efter lang tids fravær(helbred) kommet ind hvor jeg kan lide at være..og vil faktisk takke for dit engesement ikk mindst din respons om min amps:PSL VP-1216 jeg kendte ikk det mindste til dens data,,ved bare den været brugt i storm s rack udlej til udendørsa....og der er atack i den den er hård i sounden og kan virkli få membran er til at være livlige..jeg "sparer"på den så den køre kun high/melmenbas ..

ja kunne være sjovt at prøve den på mine 18" bunde..?mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

hej sitebrugere,hvis der ikk er stemning for pa/lyd-udstyr må i skrive dette..jeg har nu haft et par KIND K 18 amps sat til hver sin bund m 2x18 jbl og ampen skyder 2 KW i hver kasse alså 4 ohm ca og sikken et overtag en korrekt amp kan give ..en gevindst jeg fornemmer i den grad hvor godt de amps har tag i enhedderne de så livlige og hurtige (ikk just en 18"ers force) men med den rigtige amps og delling(aktivt) ca

ved 70 hz ,jeg køre melmenbas aktivt i samme system m 4 stk p audio 12" neodynium ved 200 hz ..ja lidt melmentone gør ikke noget kun mere livligt slag mvh RENE

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

hey rene.

lyder som om vi skulle finde ud af at droppe forbi dig med en Crown under armen ?

er sikker på at witzel and the gang er frisk på en kbh tur til foråret

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

kære hasselhorf det kunne lyde som en skøn ide,ikk mindst for at få min optik udvidet lidt på hvorvidt der alså er lavet amps som har det i sig som jeg søger ??men oplevelsen i sig selv på lydsiden,amps kan /har så forskelligt i sig på lydsiden ikk mindst,også på komforten alså hvorledes belastes de efter lidt "øretæver" hvilken evne har de over hele det nedre område 40-100 hz (der bruger jeg mine tunge amps..osv hvorledes har de fat i membren osv dæmpningsfaktor er en utrolig obsting hos mig mvh RENE

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

tak hasselhorf ,du mener alså jeg kunne opleve noget mere amps ..det utroligt spændene for hver amp har jo sin egen måde at gribe ting an på,hvor lang tid(ms) holdes subbas atackvillighed ,anslags formåen jamen der så mange faktorer der spiller ind hvis du vidste hvor meget jeg sidder og korigerer på mine delefiltre lukker lidt melmentone ind der i 12" er en osv det herligt lad os lige holde fast i det med at jeg kunne prøve crown ..mvh RENE

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Ja dit system lyder også virkelig spændende. Det er sjældent at der er nogen der har brugt så meget tid på at forfine og jurstere et professionelt system som dig. Jeg glæder mig meget til at høre det. Og jeg er også overbevidst om at du vil kunne få noget positivt ud af en crown test på dit system, om ikke andet for at bekræfte at de amps du har er gode. Jeg er tilbage i Danmark i slutningen af Marts..så lad os arrangere noget der.

vh

thomas

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

ja tak så vil jeg have noget at glæde mig til ,og tror på i vil få en lydoplevelse som både er rar og overvældene,mit musikanlæg høres og mærkes jo samtidig måske lidt mere end gængs udstyr mvh RENE-H

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes