Denne tidligere postet den 5. september 2003.
Hej
Vil lige delagtiggøre alle i en rent ud sagt fremragende oplevelse sådan rent hifimæssigt.
De sidste par uger, har jeg bygget en højttaler nede hos Duelund.
En smart lille 2-vejs, som, det er meningen, skal stå i stuen.
Højttalerne blev færdig i onsdags, hvorefter jeg i højt humør bragte byttet hjem til min på alle måder bedre halvdel. Hun besang deres skønhed i høje vendinger såsom: For satan hvor er de grimme; skulle de ikke være mindre; du sagde, de blev malet; jeg synes, de skal stå på dit værelse (6 kvm). Jamen, der står de gamle jo skatter. Så pænt har hun aldrig talt om mine højttalere før, vidste det var en god ide.
Nå, højttalere spillede fint. Bortset fra den ene diskant der slet ikke spillede (forsvandt fuldstændigt i lydbilledet).
Fejlen konstateredes som en selvforskyldt knækket terminal på en kondensator.
Ikke et vanvittigt problem, hentede bare en ny næste dag hos Steen. Glædestrålende hjem igen, møde min på alle måder bedre halvdel: For satan hvor er de grimme; skulle de ikke være mindre; du sagde de blev malet; jeg synes, de skal stå på dit værelse (6 kvm). Jamen, der står de gamle jo skatter.
Lodder den nye kondensator i og bliver så glad, at jeg lige skynder mig at ødelægge en modstand. Jubii!
Ikke et vanvittigt problem, hentede bare en ny næste dag hos Steen. Glædestrålende hjem igen, møde min på alle måder bedre halvdel: For satan hvor er de grimme; skulle de ikke være mindre; du sagde de blev malet; jeg synes, de skal stå på dit værelse (6 kvm). Jamen, der står de gamle jo skatter.
Har i samme snuptag købt en ny forstærker.
Nu spiller det virkelig godt, så jeg vil sætte den nye forstærker til. Spiller lidt, det lyder fint, men det er næppe den korrekte absolutte fase. Vender fasen og konstaterer, at det åbenbart var den rigtige fase, for i den nye fase smelter min højre diskant (det var den højttaler, der ikke havde været noget galt med). Det er dog positivt, at man nu ikke længere er i tvivl, om fasen er korrekt eller ej. I øvrigt er diskanten virkelig god nu, masser af hul igennem........
Hm, det eneste der ligesom mangler, for at gøre dagen helt perfekt er hvis riaa'en kunne modificeres ved at rive den på gulvet ved et uheld. Som sagt så gjort...................
Ahhh kaffen smager godt nu, og det cd-drev i computeren er nu ikke værst ud i et par høretelefoner, hov! hvad skete der bbbzzzzzzzzz.
Frederik
Mvh.
Frederik Carøe
Mantra Sound