Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Latterlig Medielicens! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om der har været tråde om det her før men jeg er meget harm over DR, så derfor opretter jeg denne tråd som vel på en måde omhandler os, vi benytter os jo alle af en eller anden form for medier i kraft af vores hobby!

Det virker absurd at man skal betale for en vare som man ikke ønsker at modtage.

Jeg har bevidst valgt tv'et fra for at undgå licens i sin tid, men her idag modtog jeg så den frygtede licensopkrævning på ca. 2000 kr. om året, min årsindtægt efter skat er på under 40.000 kr, hvilket vil sige en relativt høj procentdel kommer til at gå til et produkt jeg ikke benytter mig af.

Vi må da som forbrugere være beskyttet af en forbrugerlovgivning der gør at vi ikke skal betale for noget vi ikke bruger!

Hvis de skulle være bekendt at opkræve licens for deres håbløse internet-tv kunne de idet mindste sørge for at deres servere virker.

Der er mange der snakker om at medielicens er en skjult skat, men det vil jeg nu ikke sige det er... - Det er MEGET værre end det. en skat ville have ballanceret licensen alt efter ens indkomst. Hvorimod denne her løsning kræver at selv de allermest fattige folk som før ikke har følt at de havde råd til at have et tv pga. licens nu alligevel skal betale.

Jeg ville være meget gladere hvis licens var en skat!

ps. http://www.stopcomputerlicens.dk/

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

http://www.dr.dk/OmDR/Kontakt_DR/Kontaktformular/20061106112 043 Klag her!

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Det hjælper intet... Det er i Folketinget den er gal.
Er iøvrigt ganske enig med dig i, at pengene til DR burde opkræves gennem skatten. Er selv studerende, og har intet fjernsyn, så det er en merudgift for ingenting, jeg kommer til at betale .
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jep fuldstændigt latterligt som de ramme forkert.. studerende og virksomheder med få ansatte bliver straffet ..

som studerende har jeg selv meget svært ved at undvære en hvis hastighed på mit internet ..

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
Adamfelix skrev:

Det hjælper intet... Det er i Folketinget den er gal.
Er iøvrigt ganske enig med dig i, at pengene til DR burde opkræves gennem skatten. Er selv studerende, og har intet fjernsyn, så det er en merudgift for ingenting, jeg kommer til at betale .

De glemmer nok, hvem det er der skal passe og pleje dem, når de bliver gamle.
Hvis du er plejer, på det hjem hvor de grådige ministre skal ende deres dage, så lav vandet en lille smule koldere, når de skal have bad. Sig blot, at det er pga. medielicensen, at vandet ikke kan blive varmere.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

pengene til det hul på 700 mill for deres nye byggeri skal jo komme et sted fra så jeg syntes da det er rimeligt at tage det fra de studerende,jo Danmarks radio længe levede har fingeren på pulsen.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

"Hvad man ikke kan få, må man tage"

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Udover at jeg synes medielicensen er forkert, kan jeg komme helt op i det røde felt over at dr's servere kun tillader 1000 brugere at se webtv
samtidig...

At deres juks ikke virker på min mac, og at jeg helst er fri for tv er en helt anden diskussion.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at der skal skat på trapper, med et vist beløb pr. trappetrin.
Kørestolsbrugere skal naturligvis også betale, da de jo har adgang til trapperne, ligesom alle andre!

EDIT: Eller hvad med en elevatorskat, med takst pr. meter, en elevator har kørt ?
(Så kommer Christiansborg også til at betale lidt)
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Jeg har bevidst valgt tv'et fra for at undgå licens i sin tid, men her idag modtog jeg så den frygtede licensopkrævning på ca. 2000 kr. om året, min årsindtægt efter skat er på under 40.000 kr, hvilket vil sige en relativt høj procentdel kommer til at gå til et produkt jeg ikke benytter mig af.

Bare lad være med at betale. De sender deres opkrævninger ud og håber på at folk betaler, men de kan faktisk ikke tvinge dig til det. Det værste de kan gøre er at sende en mand ud som banker på, men ham er du heller ikke forpligtet til at lukke ind. Fogeden kan de kun få ud hvis de f.eks. rent faktisk har set at du har TV, internet etc. F.eks. hvis du bor i hus og man kan se det ind ad vinduet.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Ikke alle ønsker at modtage DR, derfor ville det være forkert at trække det over skatten. DR skulle digitalisere og kryptere det signal de sender ud, ligesom viasat og kanal digital gør det. Så kunne man tilmelde sig, modtage en reciver og et adgangskort. Så var det kun de folk der ønskede at betale for DR's services der ville modtage dem.
Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Jeg ved ikke om der har været tråde om det her før men jeg er meget harm over DR, så derfor opretter jeg denne tråd som vel på en måde omhandler os, vi benytter os jo alle af en eller anden form for medier i kraft af vores hobby!

Det virker absurd at man skal betale for en vare som man ikke ønsker at modtage.

Vi må da som forbrugere være beskyttet af en forbrugerlovgivning der gør at vi ikke skal betale for noget vi ikke bruger!

Hvis de skulle være bekendt at opkræve licens for deres håbløse internet-tv kunne de idet mindste sørge for at deres servere virker.

Der er mange der snakker om at medielicens er en skjult skat, men det vil jeg nu ikke sige det er... - Det er MEGET værre end det. en skat ville have ballanceret licensen alt efter ens indkomst. Hvorimod denne her løsning kræver at selv de allermest fattige folk som før ikke har følt at de havde råd til at have et tv pga. licens nu alligevel skal betale.

ps. http://www.stopcomputerlicens.dk/

Se det i øjnene, der er ingen gratis madpakker, vi bidrager jo også alle til uddannelsessystemet uanset om vi har skolesøgende børn eller ej. For at det ikke skal være løgn så medfører kommunalreformen at undertegnede som omegnskøbenhavner skal være med til at hælde endnu flere penge ned i slunkne jyske lommer. Stop klynkeriet og betal det du skal til den fælles kasse

mvh

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Man skulle bare have beholdt den gamle licens hvor folk der ikke havde TV ikke skulle betale. Det der er mest vanvittigt ved den nye medielicens er, at det er blevet en internetskat. Stort set alle mennesker bruger internettet, enten til deres personlige kommunikation i form af mails o.l. men også til arbejde. Bare fordi DR har lagt deres programmer ud på en hjemmeside (i skod kvalitet i øvrigt), så skal alle der har mulighed for at gå ind på hjemmesiden betale for det? Det er jo hul i hovedet.

Det svarer til at jeg begyndte at opkræve skat af alle der har ben, fordi de har jo mulighed for at komme og besøge mig. Eller alle der har telefon fordi de har mulighed for at ringe til mig.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Er det lige meget hvor hurtigt/ langsomt en internet er, skal man bare betale?

Min hastighed er på latterlige 256 og der kan sku ikke ses noget som helst tv eller ligende

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Udover at jeg synes medielicensen er forkert, kan jeg komme helt op i det røde felt over at dr's servere kun tillader 1000 brugere at se webtv
samtidig...

At deres juks ikke virker på min mac, og at jeg helst er fri for tv er en helt anden diskussion.

Hvis der virkelig kun er 1000 der kan se med, samtidig, så er det jo rent fup, at sige at alle har adgang.

Så bliver de snart udkonkurreret af peer to peer systemer, hvor seerens egen båndbredde også udnyttes. De er lige om hjørnet.

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Jeg tolker dit udsagn herover derhen, at du sådan set synes det er fint, at vi har public service radio og tv i danmark, så vi bl.a. er sikret en uafhængig nyhedsdækning og et varieret udbud af programmer, fremfor udelukkende at være henvist til reklamefinancierede stationer der i sagens natur baserer deres udsendelsesvirksomhed på laveste fællesnævner - ?

Og du er sådan set heller ikke imod at public service virksomheden betales af borgerne - ?

Men det er selve opkrævningsmetoden/fordelingsnøglen, du er utilfreds med - ?

- og så er der altid smuttere og ting der falder udenfor som man helst var foruden eller mener kunne være bedre... men lad os lige holde det ude af denne diskussion et øjeblik.

Grunden til at vi har licens, og ikke opkræver pengene via skatten er, at hvis det var en skat ville denskulle forhandles hvert år, og det ville således være umuligt at sikre en langsigtet og kontinuerlig produktion. Lige pt har vi jo f.eks. en situation hvor den siddende regering synes DR gør det rigtig dårligt - man kunne derfor forestille sig, at hvis DR var skattefinancieret, så kunne den siddende regering være af den opfattelse, at de penge de får nu, kan bruges bedre i næste finansår - og dermed ville grundlaget for den uafhængige programvirksonhed forsvinde, for DR ville alt andet lige, naturligvis ikke bringe sig i en situation hvor de saver den gren over de sidder på.

Af denne grund - og det uanset om man er enig med regeringen eller ej - er det faktisk en stor fordel, at DR ikke er skattefinancieret... om det så er det rigtige og bedste alternativ man har fundet, og hvorvidt medielicensen er rimelig eller ej, vil jeg ikke gå ind. Men et skattefinancieret DR? Nej tak! ;-)

MVH.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
pengene til det hul på 700 mill for deres nye byggeri skal jo komme et sted fra så jeg syntes da det er rimeligt at tage det fra de studerende,jo Danmarks radio længe levede har fingeren på pulsen.

Du vil sikkert fortrække at de studerende af egen lomme skal betale hvad det koster at drive de institutioner de bruger

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Er det lige meget hvor hurtigt/ langsomt en internet er, skal man bare betale?

Min hastighed er på latterlige 256 og der kan sku ikke ses noget som helst tv eller ligende

Folk med en 256mbit linie eller derover skal betale.

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

music 4 all skrev:

Du vil sikkert fortrække at de studerende af egen lomme skal betale hvad det koster at drive de institutioner de bruger

Det kommer de skam til alligevel, med mindre de bliver evighedsstuderende.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

f**k det stinker  Staten skal nok få penegen ud af os på den ene eller anden måde.
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes