Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Joost TV erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Nogen har været så heldige at få adgang til Joost heriblandt mig selv. Jeg har oprettet denne tråd så vi kan dele lidt erfaringer.

Nu arbejder jeg selv med IPTV til dagligt så mine egne holdninger er nok lidt farvet, men jeg har alligevel skrevet lidt nedenfor.

Først og fremmest er Joost vel mest en samling on demand programmer som er samlet/integreret i en brugergrænseflade. Hertil krydret med lidt program relateret chat og instant messaging. Men det er vel knap den revolution som forskellige bulletiner har lagt op til.

En stor popularitet vil kræve ENORME mængder båndbredde i teleselskabernes net fordi der er tale om unicast trafik og ikke streamede multicasts. Og hvis denne båndbredde ikke er tilstede så vil oplevelsen blive dårlig for slutbrugeren. Så jeg håber Joost har en masse proxy servere med i planen.

Billed kvaliteten er på VHS niveau altså ikke noget at råbe hurra for, men det er nok fornuftigt med ovenstående in mente og fordi man først og fremmest går efter PC brugere så vidt jeg kan se (og de kører vel alligevel i et vindue).

Brugergrænsefladen kører smidigt, men der er langsomme load af de enkelte programmer og overblikket over programmerne er dårligt. Jeg savner umiddelbare beskrivelser ud for hvert program uden at man aktivt selv skal klikke osv. Tænk hvis der var 50 eller 100 kanaler så var det helt håbløst.

Rent layout og navigations mæssigt er der klart begået den fejl at man ikke enkelt kan se relationerne mellem menuerne. Men det kommer vel med lidt tilvænning.

Her til morgen kan jeg ikke få nogen kanaler til at loade overhovedet.....

Så jeg håber at man vil komme med en strøm af nye tiltag og at programmet modnes med tiden, men min alvorligste anke er faktisk den båndbredde som programmet vil kræve fordi en stor udbredelse vil betyde væsentlige "klumper" og det vil være en showstopper.

Elforsyningsselskaber og andre (f.eks. TDC) der udbyder IPTV og Video on demand tjenester kan gøre dette med success fordi de har kontrol over nettet helt ud til den enkelte bruger og her er en afgørende forskel.

Nå lad mig høre lidt om hvad i andre synes for jeg er som sagt lidt farvet, og jeg ved hvilke planer der findes med "Telco TV" i fremtiden 

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har skrevet lidt om mine første erfaringer med Joost i den original Joost-tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48620&P N=2&get=last#1505755 

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Har lige fået en invitation, men har ikke fået kigget på det endnu - erfaringer følger når de er der

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

En tråd er nok.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes