| Forfatter |
|
Sukk!!! Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er altså lidt i tvivl om det med de dyre kabler.. hvad skulle det hjælpe at invistere i kabler med 24K guld belægning når hverken dvd afspiller eller fjernsyn har dette i deres scart stik .. håber der er en der kan give en forklaring
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guld giver ikke en bedre forbindelse, men korroderer langsommere end eks. kobber og så kan det nemt pudses op igen!!!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bruger I til at "pudse" kabler/stik op med.
Bruger selv isopropylalkohol (AM's pickup rens) på en vatpind...
Her er faktisk rigtig meget at hente!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioquest´s rensevædske, en fl. oz for ca 300kr er triklorsulfat-et eller andet og det er noget som virker; tørrer op på ingen tid og stikkene står nærmest afsyret bagefter. MEN isopropyl-alkohol uden vand kan også bruges, der skal bare tørres efter med en ren klud bagefter!!!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var der ellers en hamper pris, der må findes alternativer...
Har du en flaske kunne du se på den hvad den indeholder. Det kan sikkert gøres meget billigere i MATAS eller BILKA 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, der står ikke noget på flasken og jeg vil ikke anbefale blanding af triklor og sulfitter derhjemme. Flasken fra Audioquest holder i mange år og en 50-100kr i rens om året er vel ikke for meget til et anlæg til 25000kr+, eller???
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det kunne man sige... men jeg kan ikke se nogen grund til at give 4-5 gg prisen for samme produkt... Man er vel ikke jysk jyde fra jylland for ingen ting!
Kom nu med andre forslag!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Det var der ellers en hamper pris, der må findes alternativer...
Har du en flaske kunne du se på den hvad den indeholder. Det kan sikkert gøres meget billigere i MATAS eller BILKA 
|
|
|
Ja og det virker ikke en skid, i hvert fald ikke hos mig, men jeg ryger heller ikke, jeg har prøvet at rense i alverdens dyre væsker. GAAAAB. .
Jeg har aldrig været plaget af snavs på mine kontakflader, måske derfor det ikke virker, men uanset det så ville jeg aldrig rense løs i så dyre væsker, der står ikke idiot på ryggen af mig. Vodka er foresten et forstræffeligt rensemiddel.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du tænker på, om det kan betale sig at investere i kabler, så er svaret ja.
Guld som en del af materialet er ofte bare reklame.
Hvor meget skal man så investere i kabler? Hvis det er et scart-kabel så får du meget for 300-500 kr for 0,5 meter. Derefter er effekten for de brugte kroner begrænset.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også at man kan købe guld for dyrt, men eichmann eXpress 4 til kr 800,- mener jeg er et fund til prisen!
Jeg ryger heller ikke, men har ofte nydt godt af en afrensning, og der kommer da noget sort skidt på vatpindene!
Vodka! Ja, hvorfor ikke...
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 30 December 2003 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Jeg tror også at man kan købe guld for dyrt, men eichmann eXpress 4 til kr 800,- mener jeg er et fund til prisen!
Jeg ryger heller ikke, men har ofte nydt godt af en afrensning, og der kommer da noget sort skidt på vatpindene!
Vodka! Ja, hvorfor ikke...
|
|
|
Tjaa....men hvis man ellers spænder spadsko m.m ordentlig fast, så burde der altså ikke komme skidt ind. Jeg ved ikke med rca stik, selv køre jeg udelukkedne med xlr på signalkablerne og der kommer i hvert fald ikke noget ind.
Men ellers er det faktisk tit nok bare lige at hive stikket af og på en gang, så er skidtet faktisk kørt af. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |