Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hifi4all effekten! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sjellest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 April 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg vil lige starte med at sige at det er et godt forum men...

Jeg synes at man meget hurtigt når man har været lidt rundt på forummet bliver automatisk enig med folk altså fx. mig, som i hvert fald ikke kan hører forskel på ret meget udstyr, der allerede fik en overbevisning om at cerwin vega var dårligt lige indtil jeg hørte på det. Jeg synes bare at man når man har været her inde i et stykke tid for en ide om at dali, b & w, nad, marentz osv. er det eneste gode der findes.
Jeg tror at vi brugere skal passe på ikke at rådgive efter hvad vi selv ville gøre men mere efter hvad der efter andres ører/øjne ville passe til dem.
Er det kun mig der har lagt mærke til den tindens med at når mange folk siger dali, nad, marentz, b&w så begynder folk der overhovedet ikke ved noget om ht'er som fx mig at rådgive andre folk til at købe bestemte mærker. Nu siger jeg ikke at jeg har rådgivet nogen til at købe noget men jeg har da engang foreslået En at han skulle kigge på et bestemt mærke.
Er i uenige eller kan i se hvad jeg mener?

Sundhed: koffein, nikotin, alkohol
Til top Vis sjellest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjellest

MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 April 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

jeg tror vist at sådan er det med mange ting, hvis man kan overbevise folk om at noget er bedre. Hvis folk bare læser hvad der står i en given tråd her feks. uden og lige kigge på test, samligne forskellige produkter men kun læser hvad brugere skriver. ja så kan man godt blive guidet hen til et bestemt mærke, godt eller skidt jaaa...Confused

Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

sjellest, du har fanget point'en, der sgu så meget jantelov, at hifi-dialogen nemt drukner i forstokket overbevisninger 

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne aldrig drømme om at anbefale hverken NAD eller Dali  

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 April 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Det er som regel sådan, Sjellest, at folk anbefaler det de selv har og det er der sådan set god mening i. For man har jo altid selv det bedste udstyr, lige indtil man hører noget andet, der er bedre.
De folk der konsekvent anbefaler de mærker du selv nævner har garanteret aldrig hørt andet. Kan man ikke gennemskue deres råd, er man selvfølgelig på herrens mark.  Og som du selv er inde på er det jo ens egne ører der bestemmer hvad man syntes lyder godt. Du skriver du godt kan lide Cervin Vega og det er jo fint nok. De kommer dog aldrig  inden for min dør. Så kort fortalt er det svært at rådgive på skrift, da man sjæjdent ved hvad den der spørger har af forventninger til udstyret. Lytterummet spiller jo også en kolosal rolle for gengivelsen og den kan folk jo umuligt rådgive ud fra. Så kort og god(igen) lyt selv og lad dine egne ører bestemme
MVH WRONG 

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 April 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hvis bare alle ville huske at sige "jeg synes" når man udtaler sig om et mærke eller produkt ...i stedet for at snakke definitivt

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Ja du har ret, jeg tager DIV. gode råd med et gran salt. Jeg har selv et anlæg i + 150.000. Kr. klassen og mener ikke det er noget særligt og vil da heller ikke anbefale det til nogen men det er hvad jeg har lyst til at give for et stereoanlæg.

Og det er hverken Marantz, Nad, Dali eller andet der i flæng nævnes her.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Er det er problem der er specifikt for h4a?

På ethvert offentligt forum vil der være folk der taler uden at vide noget. Af samme grund bør man måske også være mere varsom på fora end "face to face"

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 28 April 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Det hanler ikke om vad et setup koster det hanler om at man er tilfred med det man har om det så koster 10,000kr eller 500,000kr. Om det så er NAD og så vidrevis folk er glade for deres ting er da kun fint. Og gør det selv folket får det som den vil have det.
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 April 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

sjellest skrev:
Hej.

Jeg vil lige starte med at sige at det er et godt forum men...

Jeg synes at man meget hurtigt når man har været lidt rundt på forummet bliver automatisk enig med folk altså fx. mig, som i hvert fald ikke kan hører forskel på ret meget udstyr, der allerede fik en overbevisning om at cerwin vega var dårligt lige indtil jeg hørte på det. Jeg synes bare at man når man har været her inde i et stykke tid for en ide om at dali, b & w, nad, marentz osv. er det eneste gode der findes.
Jeg tror at vi brugere skal passe på ikke at rådgive efter hvad vi selv ville gøre men mere efter hvad der efter andres ører/øjne ville passe til dem.
Er det kun mig der har lagt mærke til den tindens med at når mange folk siger dali, nad, marentz, b&w så begynder folk der overhovedet ikke ved noget om ht'er som fx mig at rådgive andre folk til at købe bestemte mærker. Nu siger jeg ikke at jeg har rådgivet nogen til at købe noget men jeg har da engang foreslået En at han skulle kigge på et bestemt mærke.
Er i uenige eller kan i se hvad jeg mener?

Jeg ved da ikke hvad der er godt i andres øre/ øjne, hvis folk spørg får de svar, der er ingen der har sagt at de SKAL købe NAD, B&W eller evt. DALI, folk bliver bare anbefalet at lytte så kan de jo vælge og vrage... Du køber jo heller ikke en bil efter hvad andre siger du skal, du prøvekører en model du mener kunne passe til dig og dine behov, det samme sker med hifi, så jeg kan ikke se problemet må jeg indrømme

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 April 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jeg anbefaler altid Cerwin Vega

Bass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 April 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

De nævnte mærker befinder sig alle i den overkommelige prisklasse og det er klart, at disse mærker har det største puplikum. Mere eksotiske ting har et mere begrænset puplikum til dels fordi, tilgængeligheden ikke er den samme.

Skal man anbefale noget til nogen, skal man anbefale noget, der ligger i tråd med det vedkommende har og kun udtale sig om noget man selv har en konkret erfaring med. Det er her problemet ligger, folk udtaler sig om en masse de overhovedet enten ikke har erfaring med eller forstand på.

Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Sendt: 29 April 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Jeg personligt, kan kun anbefale ting jeg selv på den ene eller anden måde har erfaringer med.

Så hvis vi forestiller sig at Mr. X spørger om følgende:

Jeg er på jagt efter et par højttalere. De skal passe til et rum på 25 m2, og skal være ret lette at drive?

Det giver jo ret åbne muligheder mener jeg. Men alligevel mener jeg at denne person har en nogenlunde ide om hvad han vil have - men er enten i tvivl omkring hvad der i det segment er værd at kigge nærmere på.

Problemet er også, at mange tror, at de med et sådan spørgsmål, kan få et endegyldigt svar, men da præferencer og smag, er næsten lige så forskellige svar fra de øvrige brugere, så bliver mang skuffede over de mange svar.

Jeg har selv spurgt til forskellige emner, primært for at lave en liste over ting som jeg bør kigge nærmere på, for man kan hurtigt komme til at overse evt. lidt mere ukendte mærker, fremfor de mere faste producenter på markedet.

Men ofte synes jeg at der skydes meget med spredehagl, både fra spørgeren, en også til tider fra dem der svare. Men igen, nogle vil jo have vilde lufttryk, selv i små rum, mens andre hellere vil have små standerhøjttalere, og så er der lige omkring 10.000 muligheder midt imellem - og det er vel det som gør den her hobby så spændende

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 29 April 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Mennesket er flokdyr, og sådan er det bare. Jeg vil give dig helt ret, det er nogle gange skræmmende hvordan forum-brugere som en flok lemminger fiser direkte hen mod samme punkt. Det sjoveste er næsten at det nogle gange er meget forskelligt fra forum til forum, hvilken vej flokken løber. Der sker ofte dét, at når stemningen først er rettet mod noget bestemt, så følger flokken med i samme retning. En overgang var der nærmest lynch-stemning, hvis man formastede sig til at sige at Samsung måske alligevel ikke var fire skridt foran alle konkurrenter i verden. Dét jeg ser som det største problem, er sådan set ikke hvis der er 200 der følger et godt og velment råd fra én der har lyttet/kigget på noget, og anbefaler det til andre. Problemet opstår fordi skribent A læser at skribent B anbefaler et produkt, og det råder han så skribent C til, som derefter benytter enhver lejlighed til at lovprise selvsamme produkt til alle der gider høre på det - på trods af at hverken ham selv eller ham han fik anbefalingen fra, har hørt/set produktet selv. Det er specielt udbredt på TV-markedet i øjeblikket, som jeg ser det. Jeg gad godt vide hvor mange af dem der er gået fra at anbefale Sharp XD1 til nu at anbefale Samsung M8x, der rent faktisk har set begge tv, for slet ikke at snakke om har set dem sammenlignet under forhold der reelt kan bruges til at bedømme dem ud fra.

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jeg giver dig også ret. jeg anbefaler panasonic fordi det er det jeg har set, og nå jeg går ind til merlin som et eksempel, så ser jeg ikke nogen der er ligeså gode.

derfor kan jeg jo ikke anbefale noget jeg ikke selv ville købe.

jeg synes do at der altid bliver nævnt i en tråd."ta selv ud at kigge/høre, for man kan jo kun vejlede

sjellest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007
Sendt: 29 April 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

jamen så er vi i en hvis grad enige eller?...
NADail du har humor ...

Og Ascari er altid parat med en sammenligning angående biler .

Men tak for alle jeres ytringer   

Sundhed: koffein, nikotin, alkohol
Til top Vis sjellest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjellest

Michael GJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 April 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Indavl kan kun gå én vej!
Til top Vis Michael GJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael GJ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes