Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Højfrekvent mislyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Pt. ejer jeg en Denon AVR1804 og et par B&W DM601S3 og en United DVD afspiller. Problemet er, at jeg meget tit kan høre en meget højfrekvent tone ved afspilning af diverse DVD'er og CD'er (f.eks. Ringenes Herre DVD'erne, soundtrack til Braveheart og Gladiator. For at tage noget med hvor jeg ikke kan høre dette, så er Cats musical CD'erne et godt eksempel).

Uanset om jeg bruger mit eget system, min (nu solgte) Sony STR-DE475 receiver eller min mors Pioneer CD afspiller + forstærker (en meget gammel en, DC-Z73, som har en absolut forrygende lyd) og Yamaha højttalere, så kan jeg høre denne tone og det kan i mange tilfælde ødelægge oplevelsen  

Kablerne er også af forskellig art, lige fra 200 kr coax kabel og 150 kr optisk kabel til medfølgende analogt signalkabel. Af højttalerkabel bruger jeg det billigste biwire kabel inde fra hifiklubben, hvor der til min mors anlæg bare er brugt 230v ledning...

Andre der har oplevet dette eller ved hvad dette skyldes? Kan det ganske enkelt være DVD'erne/CD'erne?Det skal lige siges at afspiller jeg MP3'er (192Kbps) fra min computer er denne tone ikke tilstedeværende (på nær hvis det er nogen af ovennævnte CD'er, som jeg har optaget og afspiller).

Lige et sidespor, hvor sletter man sin bruger? Jeg oprettede nemlig 2 stk. pga. brugernavnet ved den første var for langt (opdagede jeg først bagefter) og så ville jeg lige slette denne, men kunne ikke finde en sådan funktion under indstillinger...

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

S.R.S skrev:

Lige et sidespor, hvor sletter man sin bruger? Jeg oprettede
nemlig 2 stk. pga. brugernavnet ved den første var for langt
(opdagede jeg først bagefter) og så ville jeg lige slette denne, men
kunne ikke finde en sådan funktion under indstillinger...

Send en privat besked til admin fra den konto der skal slettes og ebd
om at blive slettet

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes