Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 03:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad gemmer I i skuret? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Med risiko for at denne tråd ligger forkert placeret, prøver jeg lige alligevel. Ellers må de højere magter jo flytte den.

Jeg rodede lidt rundt ude i skuret, jeg fortalte konen, at der trængte til en oprydning. (og derved slap jeg for lidt weekend rengøring)

I rodet, fandt jeg en gammel Nikko reciever, fundet på den lokale genbrugsplads, lige ved siden af metalaffald. Min medfødte samlermani, gjorde at den røg op på traileren.(Man kan da ikke bare smide guld ud?)

Da jeg købte mine Densen forstærkere, fulgte der 4 System Audio højttalere med, som endte i skuret, da lyden ikke ligefrem er min kop te. Men hvorfor ikke lave et "skurhifi system" med dem?

Jeg har naturligvis tænkt meget over valget af kabler. I skuret havde jeg både fladt og rundt lysnetledning. Valget blev ikke lettere af at der også var mulighed for enten hvidt, sort eller grå farve på slangerne. Blev dog til sidst enig med mig selv om, at rundt gråt ledning stod bedst til skurets rustikke udseende, og i bedste Feng Shui (staves det sådan?) blev antennen til recieveren udført i samme grå ledning.

Fantastisk reciever, med autentisk genbrugsskidt på fronten. Har læst noget om, at man ikke må vaske for meget på antikviteter, så fjerner man patinaen.

Nærbillede af lamperne, fra før alt blev digitalt.

Mine små fine højttalere. Bemærk den næsten skjulte montering af den runde grå ledning.

Det er noget System Audio, men har glemt modelnavnet.

Og et oversigtsbillede fra "sweet spot" Det var ikke helt løgn, at skuret trænger til lidt oprydning.

NÅ DRENGE OG PIGER.

Hvad gemmer I ude i skuret når I gemmer jer fra konen eller manden ??

Tør nogle af de "lydofile" vise hvad de har?

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Griner !

Jeg har også stereo 4.0 i skuret

Det er en denon reciver, hvor højttaler relæet var gået i stykker - ud med det, så virkede dyret fint

Dertil to cd spillere - den ene fulgte med noget andet skrammel og den anden er en VCD spiller jeg ikke bruger til noget fornuftigt

Højttalerne er ikke så ringe - det var et ophørsudsalg med nogle udendørs højttalere - Boston 2-vejs med 6".

Det kan i hvert fald sagten spille skuret op - også haven med

Det ville ikke skade med en equalizer og en sub og.....og.....

Hilsen

Thomas

PS - jeg har også et på loftet i en lade - det er et mindre PA-anlæg til lidt banko....

PPS - jeg har sku da også flere - lidt til PC'en og lidt til fjernsynet og....og....

- For slet ikke at snakke om alle de enheder jeg har i carporten.......

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Flyt dog ind i jeres eget hus; I betaler vel også husleje?!

(Jeg troede egenligt at tråden handlede om, hvordan man opbevarer hifi forsvarligt i et skur, hvor temperaturen ikke er særlig konstant, det giver nemlig fugt. Og det er elektronikkens allerværste fjende!)

Spiser I også i skuret?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Flyt dog ind i jeres eget hus; I betaler vel også husleje?!

(Jeg troede egenligt at tråden handlede om, hvordan man opbevarer hifi forsvarligt i et skur, hvor temperaturen ikke er særlig konstant, det giver nemlig fugt. Og det er elektronikkens allerværste fjende!)

Spiser I også i skuret?

Man har vel brug for lidt musik når man er i gang med at lappe dækkene på cyklen. Eller det ordner du måske på badeværelset?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Der skal da være musik i skuret når det gamle grej skal støves af  og poleres .

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Måske der også var et gran af misundelse over det!  Jeg har nemlig ikke strøm i mit lille kælderrum. Og yes; jeg lapper en cykel på rundt 5 minutter, og når man så er til rør-grej, så når en sådan forstærker slet ikke at varme op.

Bare et svagt forsøg på lidt sjov!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Måske der også var et gran af misundelse over det!  Jeg har nemlig ikke strøm i mit lille kælderrum. Og yes; jeg lapper en cykel på rundt 5 minutter, og når man så er til rør-grej, så når en sådan forstærker slet ikke at varme op.

Bare et svagt forsøg på lidt sjov!

Det lykkedes til UG

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes