| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
Der er så meget snak om Reons HQV chip
|
|
|
Jeg vil nu hellere kalde det HQVs Reon chip . Men selv det er forkert. Silicon Optix har lanceret en serie videochips under navnet HQV (Hollywood Quality Video). Der er 2 videochips, som begge bærer navnet "HQV". Disse er Reon og Realta.
zirio skrev:
|
For Toshiba XE1 og Sumsung 1200 har HQV chippen, men er det den bedste billedechip man kan købe i øjeblikket eller hvad??
|
|
|
HQV Realta (som findes i bl.a. Denon DVD3930) slår Reon uden at blinke. Jeg har både Denon DVD2930 og DVD3930 hjemme og set begge performe sammen med min projektor.
Men hvis du virkelig er interesseret i max videoperformence, hvor du har brug for videoprocessor til flere kilder (hvilket må være tilfældet hvis du har brug for videobehandling i A/V receiver) går du linen ud og køber en DVDO VP50 videoprocessor. Men så får du det heller ikke bedre på denne side af 100k.
zirio skrev:
|
Hvor god er billedekvalitet med en HQVchip (hvis man bruger den upscalings mæssigt (eks Denon 2930) - (720p/1080i) i forhold til en HD/BD-skive???
|
|
|
En opskaleret DVD kan ikke matche den ægte vare (1080P skive) forudsat at skiverne er lavet ordentligt.
EDIT: PS. jeg vil foreslå, at du fremover benævner videochippen ved dets rette navn, Reon eller Realta. Ved blot at sige HQV er der ikke klarhed over hvilken chip der menes. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|