| Forfatter |
|
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis jeg køber noget på ebay fra USA, hvordan er det så mht. told og moms. Tolderne kan jo ikke vide, hvad jeg har betalt for varen. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis der ikke er nogen priser,så skal du dokumenterer det.I sidste ende er der ingen kære mor-du kommer til at betale
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får jo en online faktura, og den vil tolderne se en kopi af, inden de vil udlevere varen. Det er hele beløbet incl. fragt og forsikring, du skal betale told og moms af...
Det kan dog omgåes lidt, hvis man er fræk, ligesom hvis man køber 2 stk. af noget, så vil de som regel være tilfreds med en faktura på den ene - det har jeg haft held til et par gange, når jeg har købt kabler og lign...
2x "Buy it now" og kun den første faktura til toldvæsnet - den virker hver gang...
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
David - snyder du også i skat? På denne måde stjæler du faktisk fra alle os andre
Vores samfund er faktisk baseret på at der betales moms og told. Det er det bl.a. så dine børn kan gå i skole og siden få en uddannelse uden du nødvendigvis skal være ved muffen selv.
Det er det også, således at du vederlagsfrit kan blive behandlet på et sygehus, hvis du går hen og bliver syg.
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
David - snyder du også i skat? På denne måde stjæler du faktisk fra alle os andre
Vores samfund er faktisk baseret på at der betales moms og told. Det er det bl.a. så dine børn kan gå i skole og siden få en uddannelse uden du nødvendigvis skal være ved muffen selv.
Det er det også, således at du vederlagsfrit kan blive behandlet på et sygehus, hvis du går hen og bliver syg. |
|
|
Vil du købe noget braso til at pudse din glorie med? Jeg betaler ikke licens, jeg snyder jer alle sammen, landet går fallit!!!  __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis varerne er brugte, så bliver der ikke opkærvet told eller moms...
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Mikke skrev:
|
Det er det også, således at du vederlagsfrit kan blive behandlet på et sygehus, hvis du går hen og bliver syg.
|
|
|
Vil du købe noget braso til at pudse din glorie med?
Jeg betaler ikke licens, jeg snyder jer alle sammen, landet går fallit!!! 
|
|
|
Når man kaster en sten ind i en flok hunde hyler den køter, der blev ramt 
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
| Hvis varerne er brugte, så bliver der ikke opkærvet told eller moms... |
|
|
Jo, der gør - man betaler told + moms af ALLE varer, der indføres til Danmark. Fra andre EU lande er momsen og tolden betalt i det pågældende land, derfor opkræver det danske told/skattevæsen ikke yderligere. Men fra alle lande udenfor EU opkræves told og moms, brugte eller nye varer. Man kan evnt slippe for at betale af hele beløbet, hvis man kan få afsenderen til at skrive en lavere værdi på pakken, men så er den også kun forsikret for dette lavere beløb.
Smut ned i Netto og hør om du kan købe leverpostej og mælk momsfrit.
Det eneste du, lovligt, kan købe i Danmark uden at betale moms er frimærker til forsendelse af breve.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Webmonkey skrev:
|
|
Jo, der gør - man betaler told + moms af ALLE varer, der indføres til Danmark. Fra andre EU lande er momsen og tolden betalt i det pågældende land, derfor opkræver det danske told/skattevæsen ikke yderligere. Men fra alle lande udenfor EU opkræves told og moms, brugte eller nye varer. Man kan evnt slippe for at betale af hele beløbet, hvis man kan få afsenderen til at skrive en lavere værdi på pakken, men så er den også kun forsikret for dette lavere beløb.
Det eneste du, lovligt, kan købe i Danmark uden at betale moms er frimærker til forsendelse af breve. |
|
|
Jeg er aldrig blevet opkrævet moms eller told er brugte ting - har købt beslags og reservedele til min projektor og så har vi købt brugte reservedele til bilen - selvom beløbet stod på, blev vi ikke opkrævet noget.
De sidste jeg købte var en RGB forstærker til min Barco - der stod det samlede beløb 148$ på pakken. Blev ikke opkrævet noget af Post DK. Før det købte jeg beslag til min projector - 248$ ialt - Fed Ex opkrævede intet. Men da jeg købte mit lærred nyt, da blev jeg opkrævet hos Fed Ex
Hvorfor skulle jeg dog smutte ned i Netto???????????
Aviser er vist også stadig momsfri i DK..... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
plafitracer skrev:
Webmonkey skrev:
|
|
Det eneste du, lovligt, kan købe i Danmark uden at betale moms er frimærker til forsendelse af breve.
|
|
|
Jeg er aldrig blevet opkrævet moms eller told er brugte ting - har købt beslags og reservedele til min projektor og så har vi købt brugte reservedele til bilen - selvom beløbet stod på, blev vi ikke opkrævet noget.
De sidste jeg købte var en RGB forstærker til min Barco - der stod det samlede beløb 148$ på pakken. Blev ikke opkrævet noget af Post DK. Før det købte jeg beslag til min projector - 248$ ialt - Fed Ex opkrævede intet. Men da jeg købte mit lærred nyt, da blev jeg opkrævet hos Fed Ex
Hvorfor skulle jeg dog smutte ned i Netto???????????
Aviser er vist også stadig momsfri i DK..... |
|
|
Du har vist bare været heldig! Men det kan da være, at der gælder særlige regler for reservedele?
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Alt under 1000,- er vist momsfrit når der bliver handlet i udlandet.
Skrabelodder og lotto kuponner er vist også momsfri :P
|
|
|
Næh...jeg tror snarere at bagatelgrænsen er omkring 100 kroner! Ingen skal sige at Told & Skat ikke er large! 
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det smukke ved det danske momssystem, er at selvom en pakke (med nye eller brugte varer) fra et ikke-EU land, ikke bliver momset inden den udleveres til dig af posten (eller anden transportør) har du faktisk selv pligt til at fortælle SKAT at du har indført en vare, der har den og den værdi samt at du gerne vil betale den korrekte moms af både varen og transporten.
At der så er batatelgrænser, samt at nogle oplever at deres pakker ikke bliver 'snuppet', så er der dem, der oplever at alle deres pakker bliver 'snuppet'. Som jeg har sagt før, det er os selv som danskere, der har valgt at have moms på alle varer.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grænsen ligger omkring 300 Kr. Hvis varen bliver leveret af post DK så er det tilfældigt om du kommer til at betale men hvis en af de andre UPS og hvad de nu hedder så falder hammeren hvergang.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak:
300 kroner? Det lyder ikke helt rigtigt. Bagatelgrænsen ligger på cirka 10 euro.
Derudover er det værd at huske på, at hvis man får leveret med f.eks. UPS, FedEx eller lignende, så betaler man ikke told/moms af fragtomkostningerne. Hvis man derimod får en vare leveret med posten, så ryger forsendelsesomkostningerne med i beregningen.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørg toldvæsnet, det gjorde jeg og jeg mener hun sagde 360 Kr. Jeg har ikke lagt mærke til hvordan UPS hånterer det så det kan du godt have ret i.
PS hos told/skat kender de ikke ordet bagatel.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
| Grænsen ligger omkring 300 Kr. Hvis varen bliver leveret af post DK så er det tilfældigt om du kommer til at betale men hvis en af de andre UPS og hvad de nu hedder så falder hammeren hvergang. |
|
|
Der er ingen bagatel grænse, jeg har handlet lidt på ebay.com, jeg har ofte betalt moms af meget små beløb, derudover skal ALLE pakker gennem toldcenter i den pågældende havn/lufthavn -så ingen firmaer undtaget, noget ryger bare igennem når man er heldig, det kan lige så godt være store dyre ting som gamle brugte billige.
Derudover kan der værre visse ting tolderne konfiskere som du bare ikke får, deriblandt visse træfineer som er FOR eksotiske til hvis nu man bygger ht'er, og osse visse kemi produkter kan man også fået hugget, så det kan godt betale sig og tjekke hvad man må indføre i EU
Men alle disse problemer kan jo undgåes ved og bruge ebay.co.uk istedet, der faktisk et større udvalg inden for visse ting der er hifi relateret. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra SKAT: "Køber du en vare i et land uden for EU, fx USA, skal du som
hovedregel betale told og dansk moms til ToldSkat ved indførslen. For
visse varer skal du også betale punktafgift. Hovedreglen er, at når en
vare er belagt med punktafgift i Danmark, skal du betale punktafgift
ved indførslen.
Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales
told, moms og evt. punktafgift. Der skal således kun betales told, hvis
hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.), men betales
moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr."
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det lyder rigtigt. Jeg lede lige efter det på toldskat hjemmeside. Jeg har haft mange småpakker fra ebay der er toldbehandlet men ikke betalt told af fordi de er under grænsen.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|