Godaften

Jeg står over for, at skal købe nyt anlæg og har i den forbindelse læst relevante emner herinde, læst /hørt andres udsagn og selvfølgelig hørt en masse kombinationer.
Jeg vil herunder prøve at skitsere det jeg forestiller mig, sådan da.

Kriterier og behov:
- Jeg er ikke til voldsom, buldrende bas, men ønsker et bredt velopløst lydbillede - et system der har evne til at fremhæve detaljer i musikken.
- Jeg hører af genre jazz, klassisk og til tider lidt rock.
- Rummet er ca. 20 kvm. og skal ikke være for dominerende dimensionsmæssigt.
- Budget 35k+
Overvejelse af system:
- Jeg har en svaghed for B&W - særligt 705- og 805s-modellerne kunne jeg godt se i mit "setup".
- Thule har jeg hørt (henholdsvis Spirit IA150b og IA100 med tilhørende afspiller), og det virker som en meget analytisk forstærker - "sans for detaljen", som jeg ønsker og kvaliteten virker god.
- Stander købes senere.
Spørgsmål:
- Det ideelle måtte jo være kombintationen B&W 805s, Thule IA150B og Thule DVA 150, men jeg har et budget jeg er nødsaget til at overholde

- B&W 805s er en fantastisk højtaler, synes jeg, og dermed ville den være at foretrække. Ville en parring med IA100 være et "billigt mix" i fht. den balancerede IA150B-udgave - eller kan den godt følge med?
- Mit lytteindtryk var, som med den balancerede udgave meget positivt.
- I stedet kunne jeg vælge B&W 705 parret med IA150B samt afspiller.
Argh! Det blev vist alligevel "en sludder for en sladder"...

Men på bundlinjen: Hvilken kombination valgte du? Måske et andet system end Thule, når udgangspunktet er de ønskede højtalere, eller?
På forhånd tak...

Med venlig hilsen
Runner