Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Programbarfjernbetjening - et lille råd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

I en anden debat her på forummet, spurgte én om hvorfor man ikke kan trykke to gange hurtigt efter hindanden på den samme tast på en programbar fjernbetjening. Jeg har en e-pilot 9200 og har fået løst problemet.

Når man "programmerer" fjernbetjeningen, skal man kun trykke kort på den originale fjernbetjening. Holder du knappen inde i eks. 1 sekund når du programmerer din fjernbetjening, vil fjernbetjeningen sende kommandoen i et sekund - det er jo det du har lært den, så hvis du trykker igen inden den er færdig, registrerer den ikke det andet tryk.

Jeg opdagede dette, da batterierne var ved at løbe tør, og lyset "dimmede" i takt med fjernbetjeningen sendte. Der kunne jeg se at den sendte i lang tid hver gang jeg trykkede på en knap - en hurtig omprogrammering fjernede dette. Nu kan jeg trykke hurtigt efter hinanden - herligt på teksttv, og så må det vel også sparre lidt på abtterierne...

Et lille råd - hvis nogen kan bruge det...

Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

Jesper4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

falk skrev:
I en anden debat her på forummet, spurgte én om hvorfor man ikke kan trykke to gange hurtigt efter hindanden på den samme tast på en programbar fjernbetjening. Jeg har en e-pilot 9200 og har fået løst problemet.

Når man "programmerer" fjernbetjeningen, skal man kun trykke kort på den originale fjernbetjening. Holder du knappen inde i eks. 1 sekund når du programmerer din fjernbetjening, vil fjernbetjeningen sende kommandoen i et sekund - det er jo det du har lært den, så hvis du trykker igen inden den er færdig, registrerer den ikke det andet tryk.

Jeg opdagede dette, da batterierne var ved at løbe tør, og lyset "dimmede" i takt med fjernbetjeningen sendte. Der kunne jeg se at den sendte i lang tid hver gang jeg trykkede på en knap - en hurtig omprogrammering fjernede dette. Nu kan jeg trykke hurtigt efter hinanden - herligt på teksttv, og så må det vel også sparre lidt på abtterierne...

Et lille råd - hvis nogen kan bruge det...

Tak for tippet, Falk! Godt at nogen tager sig tid til at formidle den slags råd!

Hilsen Jesper4.

Til top Vis Jesper4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes