Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: V: sjældne CD’er + LP’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jacobhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Mine forældre vil til at sælge ud, og i den forbindelse har jeg brug for jeres hjælp.

Har jeg lagt denne vurderingstråd i et forkert emne må i gerne sige til - jeg var rimelig meget i tvivl.
Jeg er ikke helt sikker på hvor mange herinde der ved så meget om sjældne CD'er samt LP'er.. men hvis i har nogle andre forslag til hvor jeg kan få dem vurderet(bare sådan nogenlunde), samt hvor de kan sælges for en anstændig pris må i endelig sige til. Der er flere end de nedenstående - men det er disse jeg kunne forestille mig er penge værd.

Først er der en Dire Straits "Brothers in Arms" special edition. Denne er ifølge min far vist enorm sjælden, og indeholder en lang version af 'Brothers in arms' der ikke kan findes andre steder.

Dernæst er der en Philips "The sound of compact disc" der ifølge min far indeholder et uudgivet nummer af mark knopfler, eller en anden version af et af hans numre.

Desuden har de en masse LP'er(hvoraf mange af de sjældne vist er test LP'er fra bla. Bose, B&W, Ortofon, Philips osv.. Den eneste jeg har kunne finde på nettet var en af Ortofon LP'erne, der stod til 100$ på eBay. Denne har vi enddag flere af, og også andre lignende Ortofon(men jeg har kun kunne finde Direct Cut på nettet)
Billeder her:

Desuden har de også et par Lee Ritenour LP'er(japanske), som min far også mener er penge værd:

Jeg håber virkelig meget i kan hjælpe mig med at vurdere dette, og evt. fortælle mig hvor det kan sættes til salg henne.
Desuden - kender i andre forums hvor man har mere fokus på CD/LP - især de sjældne? Jeg gør selv mest i DVD'er, så jeg blev diregeret herover til hifi4all fra danskhjemmebioforum.dk.
Til top Vis Jacobhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacobhl

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Den udgave af Dire Straits - Brothers In Arms din far har er en cd-single. Efter sigende den første cd-single i verden.

www.eil.com kan bruges som udgangspunkt for hvor meget en cd/vinyl skive kan koste. Eil er dyre, og priserne man kan få på ebay er som regel lidt mindre.

Eil har den ikke på lager pt, så der er ingen pris.

Fra eil.com
DIRE STRAITS Brothers In Arms (RARE 1985 UK Phillips Special Edition 4-track CD single featuring Short and Full Length Versions, a live version of Going Home and Why Worry - Instrumental Segment, jewel case picture sleeve - pressed in West Germany, this was the first ever CD single!).

Fra Wikipedia
"Brothers in Arms" is also reported to be the world's first CD single, issued in the UK in two separate singles as a promotional item, one distinguished with a logo for the tour, Live in '85, and a second to commemorate the Australian leg of the tour marked Live in '86. Containing just four tracks, it had a very limited print run

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Jacobhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Har fået at vide at en fra dahf har solgt hans på eBay for 225£..
Men bør man næsten ikke gemme den? Selvfølgelig svært at svare på - men vil den slags generelt stige eller falde i værdi?

Det lykkedes mig desværre ikke at finde nogen af de andre produkter på Eil, men tak for linket..

I øvrigt tak for informationen om Dire Straits skiven

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jacobhl skrev:
Har fået at vide at en fra dahf har solgt hans på eBay for 225£..
Men bør man næsten ikke gemme den? Selvfølgelig svært at svare på - men vil den slags generelt stige eller falde i værdi?

Det lykkedes mig desværre ikke at finde nogen af de andre produkter på Eil, men tak for linket..

I øvrigt tak for informationen om Dire Straits skiven

Jeg kan ikke forestille mig at den bliver mindre værd med tiden, dog kan det være meget forskelligt hvilke priser der kan opnåes på eBay. Jeg ville gemme den, men nu har jeg også en samler i mig.

Du kan også prøve at søge på MusicStack

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på at den lange udgave af brothers in amrs også kan får på en andet udgave(altså anden skive) samt LP!

Jeg har dem selv, både den lange og den korte.

Men derfor er din skive vist ret unik alligevel!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Jacobhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Heller ingen Dire Strait CD EP på Musicstack.. men tjekker lige den side, og nogen af alle de andre titler engang i morgen.

Fedt med nogle links hvor man kan se priser på OOP CD'er og LP'er :) Top notch

Gætter på at den ryger på eBay en af dagene så.. skal lige have et "go" fra min far.

I ved ikke noget om resten? Ud over Ortofon'en kan jeg ikke rigtig finde noget.. Vil i skyde på at det er noget værd?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes