Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Xbox360 eller PS3. Hjælp... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 03 November 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Jeg ved sgu ikke om det her indlæg ligger det rette sted.

Men here goes....

Min gamle PS2 er gået til de evige jagtmarker. Lev vel. Den har fortjent sin fred.

Nu skal jeg så finde dens afløser. Og jeg er sådan i tvivl.

Skal man vælge PS3 eller Xbox 360 Elite?

Det var selvfølgelig oplagt at vælge PS3 for at kunne spille de gamle PS2 spil. Men det kræver at jeg køber den største model da de små ikke kan dette.

Og jeg synes jeg har svært ved at retfærdiggøre de 600-800 kroner den koster mere end Xbox360 Elite (som også har fået både Harddisk og HDMi indgang).

Men her skal man selvfølgelig ud og købe helt nye spil også.

Noget andet er så, at et irritationsmoment for mig altid har været at PS2eren støjede meget. Og jeg synes jeg har hørt, at PS3eren ikke er bedre hvad det angår.

Hvad skal man vælge? Hvad har I valgt? Og hvorfor?

Kan I hjælpe?

Kom med nogle gode argumenter for- og imod....

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Er selv den lykkelige ejer af en PS3 40gb version. Støjmæsigt er der ikke meget at komme efter, en svag summen kan jeg høre når jeg slukker for tv og lydanlæg. Min kammerat købte en Xbox 360 da den udkom, og den larmede væsentligt mere, så meget at man kunne høre når man spillede og så film. Ved ikke om den nye version er bedre.

Spilmæsigt er Xbox nok et skridt længere fremme, qua det større udbud. Men mon ikke PS3 snart indhenter lidt terræn. Derudover er Xbox jo som bekendt en HD-DVD afspiller uden regionskoder, så man kan få sine film hurtigere og som regel billigere end på Blu-Ray.

Når det er sagt vil jeg dog sige at PS3 er en fed maskine, joypads´ene er praktiske og funktionelle som altid, og de spil jeg har prøvet indtil nu, har generelt haft lækker grafik og ditto lyd. Og som Blu-Ray afspilller er den også helt sublim til pengene.

Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hvis du mangler en bluerayafspiller så vil ps3 blive mit valg. selvom du har en masse gamle ps2 spil, så tror jeg ikk på at du vil spille dem ret meget,når du får en ps3. Derfor kan jeg ikke retfærdiggøre merprisen på ca 2kilo for at få den dyre ps3.

Hvis du ikk skal bruge den som bluerayafspiller vil jeg vælge xbox360. Mine argumenter er her først og fremmest controlleren. Den er SÅ MEGET BEDRE end ps3´controller. Jeg har tidligere været glad for playstationsserien, men efter jeg prøvede controlleren til xbox360, var jeg solgt. ligger meget bedre i hånden og joystikken glider ikke når sveder lidt(FIFA) Videre er der nogle fremragende spiltitler til xbox(halflife orange box,  las vegas, bioshock, halo3, GOW).

Mht. støjniveauet vinder sony nok

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

Hvis du mangler en bluerayafspiller så vil ps3 blive mit valg. selvom du har en masse gamle ps2 spil, så tror jeg ikk på at du vil spille dem ret meget,når du får en ps3. Derfor kan jeg ikke retfærdiggøre merprisen på ca 2kilo for at få den dyre ps3.

Hvis du ikk skal bruge den som bluerayafspiller vil jeg vælge xbox360. Mine argumenter er her først og fremmest controlleren. Den er SÅ MEGET BEDRE end ps3´controller. Jeg har tidligere været glad for playstationsserien, men efter jeg prøvede controlleren til xbox360, var jeg solgt. ligger meget bedre i hånden og joystikken glider ikke når sveder lidt(FIFA) Videre er der nogle fremragende spiltitler til xbox(halflife orange box,  las vegas, bioshock, halo3, GOW).

Mht. støjniveauet vinder sony nok

Blueray og- eller HD-DVD vil vel komme på et tidspunkt. Men til den tid er min dvd-afspiller såmænd kon også stået af, så dette vil blive i form af en ny afspiller.

Hvad jeg end vælger af PS eller Xbox vil den kun skulle bruges som spillemaskine.

Jeg har aldrig spillet på en Xbox, men de gange jeg har haft en Xbox controller i hånden, har min første tanke altid været, at det var en stor klods.

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Er selv den lykkelige ejer af en PS3 40gb version. Støjmæsigt er der ikke meget at komme efter, en svag summen kan jeg høre når jeg slukker for tv og lydanlæg. Min kammerat købte en Xbox 360 da den udkom, og den larmede væsentligt mere, så meget at man kunne høre når man spillede og så film. Ved ikke om den nye version er bedre.

Spilmæsigt er Xbox nok et skridt længere fremme, qua det større udbud. Men mon ikke PS3 snart indhenter lidt terræn. Derudover er Xbox jo som bekendt en HD-DVD afspiller uden regionskoder, så man kan få sine film hurtigere og som regel billigere end på Blu-Ray.

Når det er sagt vil jeg dog sige at PS3 er en fed maskine, joypads´ene er praktiske og funktionelle som altid, og de spil jeg har prøvet indtil nu, har generelt haft lækker grafik og ditto lyd. Og som Blu-Ray afspilller er den også helt sublim til pengene.

Jeg har også altid været glad for PS controllerne. Og jeg er bange for, at jeg vil have svært ved at vænne mig til en Xbox controller.

Det er såmænd ikke så meget det at jeg ikke kan spille mine gamle PS2 spil hvis jeg køber en Xbox der afholder mig. For så mange har jeg ikke.

Men jeg er en MEGET stor fan af Gran Turismo spillene der jo som bekendt ikke bliver lavet til Xbox.

Dette er så også grunden til, at det skulle være den store PS2 kompatible udgave hvis det skulle være en PS3.

Men omvendt er der også nogle spil (Gotham Racing for eksempel) som jeg gerne ville stifte bekendskab med, og som kun laves til Xbox. Og JA!!!! Jeg er bilspils nørd

Uha... Det her er sgu svært. Jeg synes jeg kan mærke at det bærer hen mod to separate maskiner. Det er bare en grumme dyr løsning.

Brian7500

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 November 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Køb en 40gb udgave af PS3. Den har en ny generation chip som bruger mindre strøm og dermed støjer den mindre en 60gb... og meget mindre end xbox.

Jeg har selv en 60gb, men spiller slet ikke de gamle spil mere, da der efterhånden er masser af udemærkede nye spil på PSN og BD.

Det store + ved PS3 er at den fungerer rimeligt som mediecenter. 90% af tiden bruger jeg kun den til internet, musik, film og billeder. Min laptop er efterhånden kun server.

Forøvrigt er PS3 kompatibelt med alm. USB hardware, hvilket betyder at noget tilbehør kan købes billigt i computerbutikker = mange muligheder lave priser.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Brian, hvis du også er GT fan, må du se og få købt den PS3 i en fart. Demoen til GT5 ligger og venter på dig på PSN ;)   ... og den er fed.

PS: hvis du alligevel skal mod grænsen for at hente forsyninger til julemåneden, kan PS3 med fordel købes syd for grænsen... her er du kørende for under 3000,-

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Jamen er du GT fan (ligesom mig) så er der jo ingen tvivl, så må det jo blive PS3. Ville have ventet med at købe min PS3 til GT5 udkom, men da 40gb udgaven blev lanceret, tjah så købte jeg en med det samme. Mine egne erfaringer med Xbox racer spil som PGR er, at det er ok spil med fed grafik og masser af fede biler, men de er og bliver arcade spil. Der er kun et "real driving simulator" spil i min verden, og det er GT-serien..

GT4,Personal fastest Lap- Nordschleife:Sauber Mercedes    5:16,4

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Brian, hvis du også er GT fan, må du se og få købt den PS3 i en fart. Demoen til GT5 ligger og venter på dig på PSN ;)   ... og den er fed.

PS: hvis du alligevel skal mod grænsen for at hente forsyninger til julemåneden, kan PS3 med fordel købes syd for grænsen... her er du kørende for under 3000,-

Jamen nu spiller jeg jo også en del GT3 og ikke kun GT4. Kan de fåes til PS3 hvis man vælger den ikke PS2 kompatible model?

Brian7500

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Det må blive et nej. Der er så vidt jeg ved ikke nogen PS2 spil der virker på PS3.

Til GT fans:
Tourist Trophy (PS2) er et must. Fedt som GT4, bare udfordrende.
GT5 er markant bedre end de gamle. De kraftige biler kan slet ikke køres med knapper, uden hjælpemidler (TCS, ESP) eller super bløde slicks. Rat (+playseat) bliver købt når spillet udkommer.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Det må blive et nej. Der er så vidt jeg ved ikke nogen PS2 spil der virker på PS3.

Til GT fans:
GT5 er markant bedre end de gamle. De kraftige biler kan slet ikke køres med knapper, uden hjælpemidler (TCS, ESP) eller super bløde slicks. Rat (+playseat) bliver købt når spillet udkommer.

Så må det blive den PS2 kompatible model.

Brian7500

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Frede1977 skrev:

Til GT fans:

Bemærk, 60gb er udgået af produktion, så det er "så længe lager haves"

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Køb en 40gb udgave af PS3. Den har en ny generation chip som bruger mindre strøm og dermed støjer den mindre en 60gb... og meget mindre end xbox.

Jeg har selv en 60gb, men spiller slet ikke de gamle spil mere, da der efterhånden er masser af udemærkede nye spil på PSN og BD.

Det store + ved PS3 er at den fungerer rimeligt som mediecenter. 90% af tiden bruger jeg kun den til internet, musik, film og billeder. Min laptop er efterhånden kun server.

Forøvrigt er PS3 kompatibelt med alm. USB hardware, hvilket betyder at noget tilbehør kan købes billigt i computerbutikker = mange muligheder lave priser.

Kan man sætte et trådløst netkort til PS3eren?

For så er det vel bare et Bluetooth keyboard og mus med modtageren i en af USB portene. Og så er der surfing?

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Brian7500 skrev:
Frede1977 skrev:

Til GT fans:

Bemærk, 60gb er udgået af produktion, så det er "så længe lager haves"

Hmmm....

Brian7500

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 03 November 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hvad er PS3 60gb er udgået af produktion, så forsvinder jo mulighed for at kunne spille PS2, hvad tænker Sony dog på

Måske komme Sony med en ny PS3 model med 20gb og unden mulighed for at kunne afspille PS2 spile og Blu-ray film, hvem ved ?

Ville nok holde mig til Xbox 360 Elite, og så håber at Blu-ray vinder og der så komme en løst Blu-ray (eller combi) drev til Xbox 360 Elite, enten
fra Microsoft eller fra andre mærker.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 03 November 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Tror nærmere at 60 Gb bliver afløst af en model med større HD, det har der da været rygter om rundt omkring.

Det hjælper jo ikke meget at holde sig til X-box hvis man gerne vil spille GT. Tror ikke man skal regne med at se GT på andre platforme en PS3 (og jeg er også en af dem der glæder mig )

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 November 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

For så er det vel bare et Bluetooth keyboard og mus med modtageren i en af USB portene. Og så er der surfing?

Der er allerede indbygget trådløst netkort i PS3. Xbox 360 har ikke dette, så man skal investere 300-600 kr. i sådan ét.
Til gengæld får du ikke et HDMI kabel med hos PS3, men det gør du i 360 Elite pakken. Altså, Elite er stadig billigere.

Og du behøver ikke engang en Bluetooth modtager, for PS3 har Bluetooth indbygget.

Men nu talte du om at maskinen kun skal bruges at spille på, og til det er Xbox 360 bedre! Større udvalg af spil, udviklerne udnytter hardwaren bedre, 360'erens joypad er bedre (den har rumble og trigger-knapperne er behageligere at betjene), Xbox Live er MEGET bedre end PSN (du har masser af demoer til rådighed + andre ting, som PSN ikke tilbyder).

Hvad angår larm, så er de begge lige larmende. 360'erens blæser larmer ikke meget, men det gør dvd-drevet til gengæld. PS3s drev larmer ikke, men det gør blæseren.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Sidder og ser Corpse Bride på BD lige nu, med SS sættet på nabovenlig volumen, og selv i de stille passager i filmen kan jeg overhovedet ikke høre PS3 ´eren larme

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Tror nærmere at 60 Gb bliver afløst af en model med større HD, det har der da været rygter om rundt omkring.

Det hjælper jo ikke meget at holde sig til X-box hvis man gerne vil spille GT. Tror ikke man skal regne med at se GT på andre platforme en PS3 (og jeg er også en af dem der glæder mig )

Ja. Jeg tror vi er mange....

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Brian7500 skrev:

Der er allerede indbygget trådløst netkort i PS3. Xbox 360 har ikke dette, så man skal investere 300-600 kr. i sådan ét.
Til gengæld får du ikke et HDMI kabel med hos PS3, men det gør du i 360 Elite pakken. Altså, Elite er stadig billigere.

Og du behøver ikke engang en Bluetooth modtager, for PS3 har Bluetooth indbygget.

Men nu talte du om at maskinen kun skal bruges at spille på, og til det er Xbox 360 bedre! Større udvalg af spil, udviklerne udnytter hardwaren bedre, 360'erens joypad er bedre (den har rumble og trigger-knapperne er behageligere at betjene), Xbox Live er MEGET bedre end PSN (du har masser af demoer til rådighed + andre ting, som PSN ikke tilbyder).

Hvad angår larm, så er de begge lige larmende. 360'erens blæser larmer ikke meget, men det gør dvd-drevet til gengæld. PS3s drev larmer ikke, men det gør blæseren.

Hmmmm.....

Jeg tror jeg må ud og genvurdere den Xbox controller. For de gange jeg har haft sådan en i hånden, har den ikke rigtig imponeret.

Brian7500

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum