Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 05:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Slut med vanetænkning og fordomme? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 17 December 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Alle har sikkert nogle pre-definerede ting de handler efter. Nogle er baseret på egne erfaringer andre på inputs fra tests eller diskussioner med andre og atter andre fra ens uddannelse.

Disse ”fordomme” er gode at få rystet op ind imellem. Altså gøre de ting man aldrig kunne drømme om aligevel....det skaber ny indsigt, eller bekræfte ens opfattelse. Begge ting er gode.

Jeg kunne godt tænke mig en debat hvor diverse fordomme blev luftet, ikke på teoretisk plan men på et praktisk plan.

Altså kun input fra dem der har prøvet tingene...ikke sofa debattørene......de kan oprette deres egne tråde hvis de gider!

Mine to inputs er som følger:

1)

Jeg har altid opstillet højttalerne på den korte led i lytterummet efter en trekant hvor benet til lyttepositionen var lidt længere end imellem højttalerne.

Da jeg prøvede at ændre dette radikalt fik jeg noget af en overraskelse.....laangt imellem højttalerne og noget kortere til lyttepositionen....et noget andet (og større senarie)....

Det skal siges at jeg pt. igen er på den korte.....så intet er absolut ...

2)

Passiv preamp ødelægger dynamik og attack i musikken. Det er normal praksis at sådan er det og egne erfaringer har også vist dette. Aligevel har jeg oplevet det modsatte og bedre detaijle og opløsning med i tilgift. Årsagen er givetvis kabler og impedanser i anlægget.....passer det er passivt svært at slå....

Kom med dine input til hvad du har oplevet af kameler der er slugt....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes